Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 12:19
tjerk
tjerk is offline
Hier een kleine intro van een verhaal waar ik mee bezig ben. Ik wilde graag jullie mening hierover:

Ik zag hem daar staan, hij droeg de schoen, ik bekeek de schoen. Ik liep naar hem toe, hij keek me aan, ik keek hem aan. De grond voelde hard, mijn hoofd schudde ervan, hij wilde dat mijn hoofd ervan zou schudden. Ik wist van niets, had het niet verwacht, zijn blik ontweek elke verrassing. Ik bewoog me richting het licht, het was wit, zoals mijn gezicht in zijn ogen. Het licht bevatte zijn ideëen, ik bevatte ze niet. Het was mijn naam, zijn reclaam, mijn gaam, zijn raam. Ik wilde niets anders, het was mijn doel, doelmatig als ik was; ik wist niets anders, wilde niets anders, wist niet wat ik moest willen, moest weten wat ik moest willen, wilde niets anders, anders niet. Het is het geblaf, het gezeur, het gekronkel, het geluid, het gekleurde verhaal. Ik liep via de linker, dan de rechterkant naar het spoor, het spoor bestond uit kleuren, blauw, wit, blauw, groen, blauw en rood. En wit. Het was niets anders dan wat ik wilde, ik volgde het spoor, vastberaden als een paard voor een horde, een man voor zijn misdaad, een leeuw bij zijn prooi. Uiterlijk vertoon, innerlijke onmacht ,onvrede. Zigzaggend liep ik ernaartoe, half zeker van mijn zaak, half. De kant van het geluk, was mijn kant, de kant van het succes, de kant van het geloof, de kant van de hoop, de kant van rust, de kant van onmetelijke macht. Elke stap is een uitgedachte beweging, een bevochten vrucht, een bewezen waarheid. De weg was omhoog, boven alles uit, naast de rondes der geesten, naast de strijden der bestredenen. De snelheid was onbegrijpelijk, de verwarring onmetelijk. De problemen hoopten zich op en de vuile blik deed dieren zwijgen. Het einde was in zicht, het
was beslecht. Dit was het, dit werd het en dit zal het voor altijd zijn geweest....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 16:44
I C U
I C U is offline
Eerlijk gezegd kwam ik niet verder dan de eerste paar regels. Die opsommingen zijn in het begin best aardig, maar dan worden ze knap irritant. Op de een of andere manier gaan al die komma's zo ontzettend tegen staan. Ik weet niet of dit de bedoeling is, zo niet, schrijf dan normale hele zinnen, zonder teveel komma's.
Oud 06-02-2005, 17:30
terror4life
terror4life is offline
Citaat:
I C U schreef op 06-02-2005 @ 17:44 :
Eerlijk gezegd kwam ik niet verder dan de eerste paar regels. Die opsommingen zijn in het begin best aardig, maar dan worden ze knap irritant. Op de een of andere manier gaan al die komma's zo ontzettend tegen staan. Ik weet niet of dit de bedoeling is, zo niet, schrijf dan normale hele zinnen, zonder teveel komma's.
mee eens
sorry ik ben lui
Oud 06-02-2005, 21:24
tjerk
tjerk is offline
Citaat:
I C U schreef op 06-02-2005 @ 17:44 :
Dankjewel voor je reply. Misschien heb ik de fout gemaakt door een (te) klein stuk te laten zien. In het vervolg wordt het als het goed is duidelijker en zijn er minder komma's.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:12
Roosje
Roosje is offline
Ik vind het niet zo goed. De opsommingen/woordherhalingen vind ik erg storend om te lezen en waar het over gaat wordt daardoor ook niet duidelijk. Het zijn geen zinnen, het is geen verhaal, het is een opsomming. Het lijkt een beetje op de columns uit de Fancy van mijn zus, alleen dan over iets heel anders. Daarin wordt ook alleen maar opgesomd, en dat leest echt niet fijn.
Oud 09-02-2005, 12:33
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je eerste (en idem voor nog een aantal opvolgende zinnen) zin is echt geen mooie binnenkomer. Het zijn namelijk eigenlijk drie zinnen, maar dan gescheiden door komma's. Oftewel; het is een gammele zin en werkt op de frustratie van je lezer. Je tweede zin is net zo, en maakt het dus niet beter.

Het laatste stuk kwam ik echter wel goed doorheen, maar het geheel is nietszeggend, dus kan ik er verder weinig positiefs over zeggen.

Kijk zelf maar even of je nog meer neerzet, want er zou toch wel iets goeds moeten komen als je er serieus 'mee bezig bent'.
Reageren

Regels voor berichten