Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 14:43
halilo
halilo is offline
In Pakistan is een 20-jarige Pakistaan door zijn dorpsraad bevolen zijn 2-jarige nichtje uit te huwelijken. Dit moet hij doen aan de echtgenoot van een vrouw met wie hij vreemdging. De politie in de Pakistaanse provincie Punjab maakte dit zeer opvallende nieuws bekend.

Niet alleen moet de man zijn nichtje uithuwelijken. Hij moet eveneens een schadevergoeding van bijna drieduizend euro betalen aan de echtgenoot van de met hem vreemdgaande vrouw. Zodra het nichtje achttien jaar is, zal ze moeten trouwen met de bedrogen man, die dan 58 jaar zal zijn.

Drie jaar geleden oordeelde een dorpsraad dat een vrouw een groepsverkrachting moest ondergaan. Dit, nadat haar broer vreemdging. Later werden alle deelnemers aan de groepsverkrachting door een Pakistaanse rechtbank tot de dood veroordeeld. Ze zitten nog vast in afwachting van hun hoger beroep.


ik kan maar een ding zeggen cuuuus hehehe, wat zijn ze daar gekk oo nie,dat meisje kan er toch niks aan doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 14:45
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Schuld van de islam
Schuld van Links.
Schuld van Paars.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:48
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
Citaat:
halilo schreef op 23-02-2005 @ 15:43 :
[verhaal]
ik vind dit goed.

(lees: tiswah)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:49
Verwijderd
stomme dorpsraad
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:52
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 23-02-2005 @ 15:45 :
Schuld van de islam
Schuld van Links.
Schuld van Paars.
Bron?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:52
Verwijderd
Tja, Islam he?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:53
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het zijn die lokale idioten met hun traditionele gebruiken die ze op de een of andere rare manier in hun versie van de islam weten te incorporeren die de islam als godsdienst een kwade naam geven.

Erger nog, dit soort stom volk vindt dat ze dit ook hier zouden moeten mogen, met een beroep op de vrijheid van godsdienst. Het recht op zelfbeschikking van de vrouw en het nichtje in kwestie zijn dan opeens zwaar ondergeschikt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:54
Verwijderd
Citaat:
halilo schreef op 23-02-2005 @ 15:43 :
In Pakistan is een 20-jarige Pakistaan door zijn dorpsraad bevolen zijn 2-jarige nichtje uit te huwelijken. Dit moet hij doen aan de echtgenoot van een vrouw met wie hij vreemdging. De politie in de Pakistaanse provincie Punjab maakte dit zeer opvallende nieuws bekend.

Niet alleen moet de man zijn nichtje uithuwelijken. Hij moet eveneens een schadevergoeding van bijna drieduizend euro betalen aan de echtgenoot van de met hem vreemdgaande vrouw. Zodra het nichtje achttien jaar is, zal ze moeten trouwen met de bedrogen man, die dan 58 jaar zal zijn.

Drie jaar geleden oordeelde een dorpsraad dat een vrouw een groepsverkrachting moest ondergaan. Dit, nadat haar broer vreemdging. Later werden alle deelnemers aan de groepsverkrachting door een Pakistaanse rechtbank tot de dood veroordeeld. Ze zitten nog vast in afwachting van hun hoger beroep.


ik kan maar een ding zeggen cuuuus hehehe, wat zijn ze daar gekk oo nie,dat meisje kan er toch niks aan doen
In één der VS wordt je opgepakt als je onderbroek tussen jer kleding zichtbasar is. Over gek gesproken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
In Utah is orale sex verboden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:52 :
Tja, Islam he?
Islam heeft hier niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:56
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 15:55 :
Islam heeft hier niets mee te maken.
I smell irony.
Can YOU smell it too?



En omg!

Het is ook ALTIJD de Islam die mij de "Tiswah's" bezorgt!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 15:55 :
Islam heeft hier niets mee te maken.
Dat is niet waar. Dat de islam de Pakistaanse cultuur en gebruiken heeft beïnvloed kun je niet ontkennen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 15:54 :
In Utah is orale sex verboden.
Over democratie gesproken...
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 15:57 :
Dat is niet waar. Dat de islam de Pakistaanse cultuur en gebruiken heeft beïnvloed kun je niet ontkennen.
Beinvloeden is iets anders dan gebaseerd op de Islam.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 15:55 :
Islam heeft hier niets mee te maken.
Nee, het is allemaal toeval dat dit soort vrouwonvriendelijke dingen 3 van de 4 keer in Islamitische landen plaatsvinden
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:59 :
Nee, het is allemaal toeval dat dit soort vrouwonvriendelijke dingen 3 van de 4 keer in Islamitische landen plaatsvinden
Generalisatie....
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-02-2005 @ 15:59 :
Beinvloeden is iets anders dan gebaseerd op de Islam.
Uiteraard. En 'gebaseerd zijn op' is weer iets anders dan 'letterlijk ontleend zijn aan'. Alleen dat onderscheid is voor veel mensen hier nogal moeilijk te maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2005, 15:00
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:52 :
Tja, Islam he?
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:59 :
Nee, het is allemaal toeval dat dit soort vrouwonvriendelijke dingen 3 van de 4 keer in Islamitische landen plaatsvinden
Je moest eens weten hoe vrouwonvriendelijk het westen is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:01
Hydrogen
Hydrogen is offline
Vrouwonvriendelijkheid heeft geen enkel verband met de Islam. Mensen zijn eenmaal zo.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-02-2005 @ 16:01 :
Vrouwonvriendelijkheid heeft geen enkel verband met de Islam. Mensen zijn eenmaal zo.
Ook hier kun je niet zeggen dat er 'geen enkel verband' bestaat tussen de islam en vrouwonvriendelijkheid, net zoals je niet kunt zeggen dat er geen enkel verband bestaat tussen vrouwonvriendelijkheid en het christendom. Het zijn uiteindelijk wel altijd de handelingen van mensen die uitvoering geven aan ideeën, maar die zijn natuurlijk wel geïnspireerd door de godsdienst die ze aanhangen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:02
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 15:57 :
Dat is niet waar. Dat de islam de Pakistaanse cultuur en gebruiken heeft beïnvloed kun je niet ontkennen.
Uithuwelijken bij Christen was vroeger ook de norm. Bij Hindustanen soms. Ik denk dat het weinig met de religie zelf te maken heeft.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 16:02 :
Ook hier kun je niet zeggen dat er 'geen enkel verband' bestaat tussen de islam en vrouwonvriendelijkheid, net zoals je niet kunt zeggen dat er geen enkel verband bestaat tussen vrouwonvriendelijkheid en het christendom. Het zijn uiteindelijk wel altijd de handelingen van mensen die uitvoering geven aan ideeën, maar die zijn natuurlijk wel geïnspireerd door de godsdienst die ze aanhangen.
Geinspireerd ja. Er staat nergens letterlijk in de Koran: Sla je vrouw anders ga je eraan.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:04
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 23-02-2005 @ 16:02 :
Uithuwelijken bij Christen was vroeger ook de norm. Bij Hindustanen soms. Ik denk dat het weinig met de religie zelf te maken heeft.
Maar nederlandse jongens/meisjes met christelijke ouders worden meestal niet gelovig. En dat krijg je dan dat ze met een vriend willen trouwen. De ouders zijn niet blij, maar ja koppige kinderen.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 15:04
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-02-2005 @ 16:01 :
Vrouwonvriendelijkheid heeft geen enkel verband met de Islam. Mensen zijn eenmaal zo.
oogklep
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:05
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 16:04 :
oogklep
Het lijkt me hier duidelijk wie een oogklep heeft.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:05
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 16:01 :
Je moest eens weten hoe vrouwonvriendelijk het westen is.
Ik word hier tenminste niet gestenigd als ik verkracht ben. Ik kan niet uitgehuwelijkt worden aan een ouwe man die graag een jong blaadje als tweede of derde vrouw wil. I'll take my chances here.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 16:05 :
Ik word hier tenminste niet gestenigd als ik verkracht ben. Ik kan niet uitgehuwelijkt worden aan een ouwe man die graag een jong blaadje als tweede of derde vrouw wil. I'll take my chances here.
Dat gebeurd in de meeste Islamitische landen ook niet. Dat Mag niet eens van de Islam.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:08
halilo
halilo is offline
tja wat zitten jullie te zullen dan. dit heeft niks met islam te maken, het heeft met hun denkbeeld te maken. waarom is het dan nie zo in turkije. zit nie over islam te lullen, anders noem ik wel miljoenen misdaden die christenen enz hebben gepleegd.
ojah wil je voorbeelden? eerste/tweede wereld oorlog / de onvrede van momenteel???? was net zo rustig en dan gaan die amerikanen aanvallen.. het zijn geen moslims hoor...

ojah en fff een ding. ik heb het nie tegen alle mensen hier, alleen tegen diegenen die zo anti-islam zijn
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:08
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 16:07 :
Dat gebeurd in de meeste Islamitische landen ook niet. Dat Mag niet eens van de Islam.
Nee, van de Islam mag zoveel niet.
Maar een shitload aan moslims doet het wel.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:08
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 23-02-2005 @ 16:05 :
Het lijkt me hier duidelijk wie een oogklep heeft.


Vrouwonvriendelijkheid heeft niets met de islam te maken, kun je nog grotere onzin verkondigen?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 16:07 :
Dat gebeurd in de meeste Islamitische landen ook niet. Dat Mag niet eens van de Islam.
Oordeel niet snel Rick. Ik ben bang ergens gelezen te hebben dat dit wel zo is. Maar ja, ik ben gematigd en verwesterd. Dus zulke ideeen veracht ik.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:09
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
halilo schreef op 23-02-2005 @ 16:08 :
tja wat zitten jullie te zullen dan. dit heeft niks met islam te maken, het heeft met hun denkbeeld te maken. waarom is het dan nie zo in turkije. zit nie over islam te lullen, anders noem ik wel miljoenen misdaden die christenen enz hebben gepleegd.
ojah wil je voorbeelden? eerste/tweede wereld oorlog / de onvrede van momenteel???? was net zo rustig en dan gaan die amerikanen aanvallen.. het zijn geen moslims hoor...

ojah en fff een ding. ik heb het nie tegen alle mensen hier, alleen tegen diegenen die zo anti-islam zijn
Wat hebben de christenen nou precies gedaan aan WO I + II?
Oh wacht, jij bent zo'n kutmoslim (en ja, ik maak onderscheid tussen moslims en kutmoslims) die "christenen" gelijk steld aan "westerlingen"?



Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:09
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 16:07 :
Dat gebeurd in de meeste Islamitische landen ook niet. Dat Mag niet eens van de Islam.
Ach, het gaat allemaal onder het mom dat het meisje het zelf ook wil, maar dat kan je mij niet wijsmaken. Bovendien heeft ze thuis geen leven als ze weigert.

Hee, en ik ken enkele praktijkvoorbeelden hoor. Vandaag de dag nog.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 16:05 :
Ik word hier tenminste niet gestenigd als ik verkracht ben. Ik kan niet uitgehuwelijkt worden aan een ouwe man die graag een jong blaadje als tweede of derde vrouw wil. I'll take my chances here.
Dergelijke praktijken zijn niet religieus gebonden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2005, 15:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
halilo schreef op 23-02-2005 @ 16:08 :
tja wat zitten jullie te zullen dan. dit heeft niks met islam te maken, het heeft met hun denkbeeld te maken. waarom is het dan nie zo in turkije. zit nie over islam te lullen, anders noem ik wel miljoenen misdaden die christenen enz hebben gepleegd.
ojah wil je voorbeelden? eerste/tweede wereld oorlog / de onvrede van momenteel???? was net zo rustig en dan gaan die amerikanen aanvallen.. het zijn geen moslims hoor...

ojah en fff een ding. ik heb het nie tegen alle mensen hier, alleen tegen diegenen die zo anti-islam zijn
Schrijf eerst wat duidelijker.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:10
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:52 :
Tja, Islam he?
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:10
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 16:08 :


Vrouwonvriendelijkheid heeft niets met de islam te maken, kun je nog grotere onzin verkondigen?
Zeg mij nou eens eerlijk.
Hoe bevalt het om zo naief te zijn?

Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:10
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 16:09 :
Dergelijke praktijken zijn niet religieus gebonden
In ieder geval wel religieus gerechtvaardigd.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 16:08 :


Vrouwonvriendelijkheid heeft niets met de islam te maken, kun je nog grotere onzin verkondigen?
Dat mag jouw mening zijn, maar ben je vergeten wie hier de moslim is? WIl jij beweren dat jij meer kennis bezit over de islam dan ik?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:11
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 16:10 :
Zeg mij nou eens eerlijk.
Hoe bevalt het om zo naief te zijn?

__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 16:09 :
Ach, het gaat allemaal onder het mom dat het meisje het zelf ook wil, maar dat kan je mij niet wijsmaken. Bovendien heeft ze thuis geen leven als ze weigert.

Hee, en ik ken enkele praktijkvoorbeelden hoor. Vandaag de dag nog.
Dan zijn die ouders fout bezig lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 16:10 :
In ieder geval wel religieus gerechtvaardigd.
Wat een redenering
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:13
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 16:10 :
Zeg mij nou eens eerlijk.
Hoe bevalt het om zo naief te zijn?

Wat word ik ziek van die hypocriete houding van die westerse moslims hier op het forum. Jullie zijn hier degenen die naief zijn.

Vrouwontvriendelijkheid in landen als Pakistan heeft wel degelijk met de Islam te maken, het gros van de moslims in Pakistan vind dat dit alles met de islam te maken heeft anders zouden ze het niet doen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 16:09 :
Ach, het gaat allemaal onder het mom dat het meisje het zelf ook wil, maar dat kan je mij niet wijsmaken. Bovendien heeft ze thuis geen leven als ze weigert.

Hee, en ik ken enkele praktijkvoorbeelden hoor. Vandaag de dag nog.
Dat heeft te maken met de cultuur en niet met het geloof. In die landen is het sociale heel belangrijk in tegenstelling tot hier waar individuele samenleving hebben. Daar wordt veel sociale druk op je uitgeoefend als je iets anders wilt dan wat de familie wil. Maar dat heeft niets met het geloof te maken. Zo zit die cultuur nu eenmaal in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 16:10 :
In ieder geval wel religieus gerechtvaardigd.
Dat maken de mensen ervan he, zoals ze de slavernij konden rechtvaardigen hoewel het regelrecht inging tegen de basis principes van de religie
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:14
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 16:13 :
Wat word ik ziek van die hypocriete houding van die westerse moslims hier op het forum.

Vrouwontvriendelijkheid in landen als Pakistan heeft wel degelijk met de Islam te maken, het gros van de moslims in Pakistan vind dat dit alles met de islam te maken heeft anders zouden ze het niet doen.
Oh....Bron misschien?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:14
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 23-02-2005 @ 16:13 :
Dat heeft te maken met de cultuur en niet met het geloof. In die landen is het sociale heel belangrijk in tegenstelling tot hier waar individuele samenleving hebben. Daar wordt veel sociale druk op je uitgeoefend als je iets anders wilt dan wat de familie wil. Maar dat heeft niets met het geloof te maken. Zo zit die cultuur nu eenmaal in elkaar.
cultuur = islam in dat soort landen, daar is geen goed onderscheid in te maken.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het blijkt keer op keer dat je een islam uit de boekenhebt, en een islam van de straat. Met name hier inhet westen zijn moslims niet achterlijk, en lezen ze zelf hun Koran, maar in het overgrote deel van de moslimwereld bestaan nog taaie tradities die op zich niets met de islam te maken hebben, maar die toch onder de paraplu van de islam gebracht zijn.

Die mensen hebben hun eigen lokale versie van de islam, en die parktijken veroordelen wil nog niet zeggen dat je de islam veroordeelt.

Helaas zijn het altijd niet moslims die de praktijken afkeuren, moslims zijn te solidair met elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Pakistaan moet 2-jarig nichtje uithuwelijken
halilo
1 23-02-2005 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.