Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
www.ypsilon.org. Vanuit daar kan je ook beschrijvingen vinden van psychoses en meer info.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik weet ook niet hoevaak hij al een psychose heeft gehad, maar hoe vaker hij 't heeft gehad, hoe moeilijker het wordt er nog bovenop te komen, en dan ben je nog verder van huis. Citaat:
@Moon; als je er meer over wil weten moet je me maar ff PM'en. En heeft je vriend trouwens schizofrenie? Of weet je de naam niet precies? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Uiteindelijk (tijdens en na de opname) is ze er trouwens weer helemaal bovenop gekomen, maar ik weet zeker dat als dit nog een keer gebeurt, ze er waarschijnlijk niet meer bovenop komt. Gelukkig gaat het nu al ongeveer 2 jaar goed, en ik hoop dat het stabiel blijft. Momenteel hebben we alles veel beter onder controle, zo krijgt m'n moeder haar medicatie nu via een spuit, ipv dat ze tabletten slikt. Zo kan ze er dus niet meer mee stoppen wanneer ze zich goed voelt en denkt dat ze er zonder kan. Ik wil TS niet bangmaken ofzo, maar aangezien je nog jong bent raad ik je echt aan voor jezelf te kiezen als het zo door blijft gaan. Je houdt er echt geen leuke herinneringen aan over op deze manier, en zeker zo'n gedwongen opname is verschrikkelijk! Dus denk ik er alsjeblieft goed over na wat je doet. |
![]() |
||
Citaat:
-Er moet een geestesstoornis zijn (bijna altijd een psychotische stoornis), -er moet een gevaar zijn én -er moet verband tussen beide zijn.
||
Citaat:
Gelukkig dat je vriend z'n medicatie wil slikken, dat is echt al een hele stap. Kunnen jullie niet met een psychiater overleggen dat de medicatie verhoogt wordt als hij psychotisch is? Want dat is normaal gesproken wel de bedoeling, aangezien de psychose moet 'zakken'. Mijn moeder had dat inderdaad ook dat ze bepaalde medicatie weigerde, aangezien ze bang was voor de bijwerkingen. Bij de meeste medicatie tegen psychoses is 't zo dat je nogal snel dik kunt worden, en dat vond m'n moeder absoluut niet leuk. Dat had ook als gevolg dat ze zich tijdens een psychose zo'n 3 weken uitgehongerd heeft en alleen maar water heeft gedronken. Ik weet dat 't moeilijk is, en dat je vriend waarschijnlijk niet of nauwelijk naar je luistert op 't moment, maar ik zou 'm uiteindelijk toch proberen zo ver te krijgen dat hij de aangeraden medicatie gaat gebruiken. Gelukkig dat je je vriend al zover hebt dat hij de nachten bij het ggz doorbrengt. Dan hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken over wat hij 's nachts doet. Je schrijft dat je vriend ín de war is. Wat bedoel je daar precies mee? Dat hij gekke dingen zegt? Of doet hij ook dingen die hij normaal gesproken niet zou doen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA- PWS] niet-ioniserende straling *?!* | 12 | 23-10-2006 20:17 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[BI] Klopt dit? Lotte | 6 | 06-03-2005 21:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
is dit wel gezond????! sase | 16 | 21-03-2002 22:21 |