Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 11:57
Iram
Iram is offline
zou je het willen weten dat als je een jongen bent en je hebt een meisje zwanger gemaakt?
en het meisje besloten heeft het weg te laten halen?

Iram
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 12:00
deringmeester
deringmeester is offline
ja.
ik was er toch ook bij?
Oud 17-03-2005, 12:02
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik zou het graag al van tevoren willen weten. Want ik zou haar zo goed mogelijk bij willen staan en haar overwegingen goed kan begrijpen.

Ik weet niet of ik het achteraf nog zou willen weten. Ik zou in ieder geval heel gefrustreerd raken, als het me niet eerder verteld was. Hoewel het uiteindelijk altijd de beslissing is van de vrouw, wil ik zo veel mogelijk verantwoordelijkheid nemen in een eventueel vaderschap.
Oud 17-03-2005, 12:37
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 17-03-2005 @ 13:02 :
Ik zou het graag al van tevoren willen weten. Want ik zou haar zo goed mogelijk bij willen staan en haar overwegingen goed kan begrijpen.

Ik weet niet of ik het achteraf nog zou willen weten. Ik zou in ieder geval heel gefrustreerd raken, als het me niet eerder verteld was.
^^
Oud 17-03-2005, 12:40
Verwijderd
Ik heb het hier laatst nog met Nare Man over gehad, en we waren het er over eens dat we het niet zouden willen weten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:48
Verwijderd
ik denk dat ik dat wel zou willen weten als ik nog een relatie met dat meisje had, maar niet per se als ik haar verder toch nooit meer zag (tenzij zij 't graag zou willen vertellen)

en ik denk dat zoiets op l&r hoort

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:57
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Ertur schreef op 17-03-2005 @ 13:40 :
Ik heb het hier laatst nog met Nare Man over gehad, en we waren het er over eens dat we het niet zouden willen weten.
dat nare man dat zegt kan ik me voorstellen. Maar geef me ongelijk dat ik jou hier een beetje beoordeel op je leeftijd. Ik denk dat nare man iets beter over dat soort dingen kan oordelen dan jij.
Je wil niet weten hoe zwaar het is zoiets (als vrouw) in je eentje te moeten doorstaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het niet zou zeggen. Mits de vrijpartij voor bijde mensen vrijwillig was. (dus geen verkrachting)
Het gevoel dat er in je boven komt op het moment dat je zoiets hoort is niet erg fijn. Ik heb het meegemaakt. Maar het is uitgelopen op een miskraam.
Het vraagt een heleboel van bijde kanten om dat te doorstaan.
(dit is overgens niet beledigend bedoelt tegen Ertur)
Oud 17-03-2005, 13:09
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 17-03-2005 @ 13:57 :
dat nare man dat zegt kan ik me voorstellen. Maar geef me ongelijk dat ik jou hier een beetje beoordeel op je leeftijd. Ik denk dat nare man iets beter over dat soort dingen kan oordelen dan jij.
Je wil niet weten hoe zwaar het is zoiets (als vrouw) in je eentje te moeten doorstaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het niet zou zeggen. Mits de vrijpartij voor bijde mensen vrijwillig was. (dus geen verkrachting)
Het gevoel dat er in je boven komt op het moment dat je zoiets hoort is niet erg fijn. Ik heb het meegemaakt. Maar het is uitgelopen op een miskraam.
Het vraagt een heleboel van bijde kanten om dat te doorstaan.
(dit is overgens niet beledigend bedoelt tegen Ertur)
ertur is niet echt 12 hoor... tenzij hij er érg oud uitziet voor zn leeftijd
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 13:14
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-03-2005 @ 14:09 :
ertur is niet echt 12 hoor... tenzij hij er érg oud uitziet voor zn leeftijd
iets te laat zijn foto boek bekenen. sorry kerel.
Oud 17-03-2005, 13:41
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Tuurlijk.
Oud 17-03-2005, 13:48
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 17-03-2005 @ 14:14 :
iets te laat zijn foto boek bekenen. sorry kerel.
Oud 17-03-2005, 13:52
Zaina
Zaina is offline
Nee
Oud 17-03-2005, 13:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Sarah schreef op 17-03-2005 @ 13:48 :
ik denk dat ik dat wel zou willen weten als ik nog een relatie met dat meisje had,

en ik denk dat zoiets op l&r hoort
Oud 17-03-2005, 13:57
Verwijderd
Ik zou het wel willen weten ja.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Like duh.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:32
Verwijderd
duh, het is ook jou kind.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:56
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
soulflytribe schreef op 17-03-2005 @ 15:32 :
duh, het is ook jou kind.
ik denk dat i dat ook bedoeld
Oud 17-03-2005, 15:08
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Zeker weten, en graag voordat het kind is weggehaald.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:12
Verwijderd
Als ze het weg heeft laten halen wil ik het wel weten, als ze het houdt niet.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-03-2005 @ 16:12 :
Als ze het weg heeft laten halen wil ik het wel weten, als ze het houdt niet.

Zoals mijn leraar Nederlands zei:
"Wat je erin stopt, moet je er ook weer uithalen".
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:25
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Ja, het lijkt me meer dan logisch dat je dat elkaar verteld. Je hebt er tenslotte samen voor gezorgd dat het zover is gekomen..
Oud 17-03-2005, 15:31
bracelance
bracelance is offline
ja altijd
Oud 17-03-2005, 15:32
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-03-2005 @ 16:14 :

Zoals mijn leraar Nederlands zei:
"Wat je erin stopt, moet je er ook weer uithalen".
waarschijnlijk had hij dat gezegd toen jij die pen in je reet stopte
Oud 17-03-2005, 15:49
Zup
Zup is offline
Ik zou dat wel degelijk willen weten want jij bent er ook "schuldig" aan. Het is iets wat je toch samen hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:11
Gothic
Gothic is offline
Ik vind niet dat je daar een jongen achteraf mee moet belasten. Hij heeft niets aan die informatie, hij kan er niets mee, omdat het al gebeurd is. Op die manier vind ik dat je hem alleen maar op een negatieve manier belast.
Als je nog in een relatie zit, kan ik me voorstellen dat je het wil vertellen. Maar dat doe je dan omdat jíj het kwijt wilt en niet zogenaamd voor hem.
Oud 17-03-2005, 16:15
elledc
elledc is offline
hangt af van de situatie en van de jongen en van de relatie, of die vast is of niet
maar eigenlijk vind ik hoe dan ook dat je het zeker moet vertellen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:29
WolterB
WolterB is offline
Zeker weten, of ik nu iets of niets met dan meisje heb op dat moment
Oud 17-03-2005, 16:47
punxnotdead
punxnotdead is offline
ja en niet achteraf
Oud 17-03-2005, 16:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, ik zou het wel willen weten. het zou immers mijn zaadje zijn geweest!
Oud 17-03-2005, 18:16
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Fritske1987 schreef op 17-03-2005 @ 16:25 :
Ja, het lijkt me meer dan logisch dat je dat elkaar verteld. Je hebt er tenslotte samen voor gezorgd dat het zover is gekomen..
mooie avatar <3
Oud 17-03-2005, 18:25
Vice
Vice is offline
Als ik geen relatie met haar had en kindje was al weggehaald, dan zou ik het liever niet willen weten. Als ze het houdt wel.
Oud 17-03-2005, 20:01
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 17-03-2005 @ 14:57 :
Ik zou het wel willen weten ja.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:12
Toet0r
Toet0r is offline
ik zou het wel willen weten ja..

en ik zou het als hij met zou overkomen nu ook aan mn vriendje vertellen, of hij het wilt weten of niet, het is tenslotte ook zijn pakkiean dan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
bracelance schreef op 17-03-2005 @ 16:32 :
waarschijnlijk had hij dat gezegd toen jij die pen in je reet stopte
Nee, want dat was in de Engelse les daarna pas.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-03-2005 @ 21:23 :
Nee, want dat was in de Engelse les daarna pas.
Oud 17-03-2005, 22:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-03-2005 @ 23:15 :
Die pen in m'n reet

Ja, hij is heel flauw ja. Maar Bracelance begon!En nu weer ONTOPIC!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 17-03-2005 @ 17:15 :
hangt af van de situatie en van de jongen en van de relatie, of die vast is of niet
maar eigenlijk vind ik hoe dan ook dat je het zeker moet vertellen.
Oud 17-03-2005, 22:48
Jolt
Jolt is offline
Ja, het is mijn verantwoordelijkheid, mijn fout, ook gedeeltelijk mijn kind die dan toch dood gaat. Ik zou haar zowizo steunen, maar wat ik me alleen afvraag wat ik dan zou gaan doen, toch een kind weg halen...een leven eindigen.

Zou ik zo 1,2,3 nu niet kunnen zeggen.
Oud 18-03-2005, 09:54
yapo
yapo is offline
ja. En ik wil er dan wel heel goed met haar over praten. Het is dan immers ook mijn kind, hoewel het natuurlijk wel haar lichaam is. Ik wil zo'n beslissing dan graag samen nemen, hoe moeilijk ook.
Oud 18-03-2005, 10:14
Verwijderd
Ik vind het een nogal vreemde redenering. Hoe kun je iets willen weten als er helemaal geen enkele aanleiding is om te vermoeden dat die wetenschap bestaat? Als dat meisje zwanger is geraakt, maar ze heeft er helemaal niets over gezegd en de jongen heeft geen enkele reden om het te vermoeden, dan is de beslissing volledig aan het meisje.

Het is dus niet een kwestie van willen weten als jongen, wel van willen vertellen bij het meisje. Als zij die kennis wil delen, dan is het uiteraard aan de jongen daar verstandig mee om te gaan, hij heeft het verwekt. Dat moet dan wel een beetje snel gebeuren, het gaat niet aan om bijv. eerst de relatie te beëindigen en dan nog eens na anderhalf jaar een brief in de bus te gooien met de mededeling dat ze zwanger was en het weg heeft laten halen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2005 @ 11:14 :
Ik vind het een nogal vreemde redenering. Hoe kun je iets willen weten als er helemaal geen enkele aanleiding is om te vermoeden dat die wetenschap bestaat? Als dat meisje zwanger is geraakt, maar ze heeft er helemaal niets over gezegd en de jongen heeft geen enkele reden om het te vermoeden, dan is de beslissing volledig aan het meisje.

Het is dus niet een kwestie van willen weten als jongen, wel van willen vertellen bij het meisje. Als zij die kennis wil delen, dan is het uiteraard aan de jongen daar verstandig mee om te gaan, hij heeft het verwekt. Dat moet dan wel een beetje snel gebeuren, het gaat niet aan om bijv. eerst de relatie te beëindigen en dan nog eens na anderhalf jaar een brief in de bus te gooien met de mededeling dat ze zwanger was en het weg heeft laten halen.
'Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar. Kusjes, ik.

P.S. Ik was zwanger van je maar heb het laten weghalen. Ow ja, en voorzichtig met vuurwerk, he!'
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-03-2005 @ 11:18 :
'Vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar. Kusjes, ik.

P.S. Ik was zwanger van je maar heb het laten weghalen. Ow ja, en voorzichtig met vuurwerk, he!'
ja, dat soort streken. Dan doe je het dus helemaal niet meer omdat je samen een oplossing wilt zoeken, maar puur uit egoïstisch eigenbelang.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:26
yapo
yapo is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-03-2005 @ 11:14 :

Zo werkt de realiteit, maar de vraag is of je het als jongen zou willen weten. Oftewel, zou je als jongen 'belast' willen worden met die wetenschap, terwijl je over de beslissing geen zeggenschap hebt/had.
Oud 18-03-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
yapo schreef op 18-03-2005 @ 11:26 :
Zo werkt de realiteit, maar de vraag is of je het als jongen zou willen weten. Oftewel, zou je als jongen 'belast' willen worden met die wetenschap, terwijl je over de beslissing geen zeggenschap hebt/had.
Simpel: nee.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:40
Tox
Tox is offline
ja zeker het is immers ook van mij, en ik mag het toch op zijn minst weten dan wel niet mee beslissen
Oud 21-03-2005, 21:16
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Tox schreef op 18-03-2005 @ 11:40 :
ja zeker het is immers ook van mij, en ik mag het toch op zijn minst weten dan wel niet mee beslissen
Meebeslissen? Mwoah... in welk opzicht? Zo van zij wil het niet houden, jij wel, dus moet zij zich maar opofferen? Of andersom.
Ik denk (al is het misschien niet helemaal eerlijk) dat je daar als jongen vrij weinig over te zeggen hebt als de beslissing van het meisje al vast staat.
Oud 24-03-2005, 09:42
Tox
Tox is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 21-03-2005 @ 22:16 :
Meebeslissen? Mwoah... in welk opzicht? Zo van zij wil het niet houden, jij wel, dus moet zij zich maar opofferen? Of andersom.
Ik denk (al is het misschien niet helemaal eerlijk) dat je daar als jongen vrij weinig over te zeggen hebt als de beslissing van het meisje al vast staat.
Nou het is toch net zoveel van ons als van haar, en oke als zij het niet wil, dan kan het voor ons niet doorgaan dat snap ik, maar als zij beslist het te houden moeten wij er toch ook voor zorgen. Dus vind ik dat wij ook wel wat zeggenschap hebben.
Oud 24-03-2005, 14:03
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Tox schreef op 24-03-2005 @ 10:42 :
Nou het is toch net zoveel van ons als van haar, en oke als zij het niet wil, dan kan het voor ons niet doorgaan dat snap ik, maar als zij beslist het te houden moeten wij er toch ook voor zorgen. Dus vind ik dat wij ook wel wat zeggenschap hebben.
Als een meisje beslist om een kind te houden, kan het net zo goed zijn dat ze het alleen op wil voeden.. het is dus niet perse moeten.
MAar denk dat je als jongen weinig te zeggen hebt als een meisje al heeft besloten het niet te houden...
Oud 24-03-2005, 14:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tox schreef op 18-03-2005 @ 11:40 :
Maar achteraf heb je toch niets aan de wetenschap dat er ooit iets deels van jou is geweest dat er nu niet meer is en waar je nooit iets over te zeggen gehad hebt of ooit zult hebben?
Oud 24-03-2005, 16:09
Gammaray
Gammaray is offline
Ja, wand dat is wel je verantwoordelijkheid tegen over je zelf en haar.
Reageren

Regels voor berichten