![]() |
||
Citaat:
Maar goed, er zijn ook gewoon particuliere masseurs. Die hebben ook veel kennis van het menselijk lichaam en kunnen je dus op je pijnlijke of stijve plekken masseren, om te kijken of de klachten verminderen. Anders is een fysiotherapeut ook een goede oplossing inderdaad.
|
voor een betere houding kun je naar ceasar therapie. daar krijg je oefeningen om je spieren sterker te maken en je leert ook wat dan wél een goede houding is. ik vond zelf dat de oefeningen wel hielpen, maar dat je je in het dagelijks leven niet echt aan de regels houdt en alsnog verkeerd staat/zit/loopt etc (ik iig
![]()
||
Citaat:
hoofdpijn kan duizenden oorzaken hebben, maar volgensjou is het zeker weten cervicogeen? ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() En waarom dure therapeuten als het met wat andere training/strekoefeningen opgelost kan worden. Moeite van het proberen waard. ![]()
Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 17:00. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Begrijpend lezen. Uit de beginpost blijkt enkel dat de hoofdpijn komt door verkrampte spieren. Ze zegt nergens dat ze niet eens zeker weet dat het daar van komt dus ik ben wel benieuwd naar een reactie daar over. Ik kan me voorstellen dat ze al een arts heeft bezocht om alle redenen die genoemd zijn waardoor het kán zijn dat de hoofdpijn een andere reden heeft, losstaand van die spieren. Als het door te stijve spieren komt dan is het idd dit. Kijk, voila, allerlei oefeningen. http://www.mtchuizen.com/hoofdpijn.php Mocht topicstarter idd nog niet bij een arts zijn geweest dan is dat wel aan te raden ivm het genoemde risico dat de pijn een heel andere hoofdpijn heeft. Mocht ze dat al wel geweest zijn en het is duidelijk dat dit de oorzaak is, dan had ze dat A beter moeten vermelden en zijn alle posts van ga naar een arts, overbodig. En B mogelijk verlichten deze oefeningen een hoop. -edit- Ik zie het al, wat is er aan mijn rek en strek advies anders dan aan de adviezen van "cesar therapie oefeningen"? Topicstarter experimenteerd graag zelf even alvorens naar een dure therapeut te gaan. ![]() Het enige verschil is dat ik het symptoom een naam geef, aannemend dat het een oorzaak/gevolg reactie is op die spierspanning.
Laatst gewijzigd op 18-03-2005 om 13:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nu geen gezeur meer hierover ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ergo zegt het inderdaad: werk dus. Mijn stijve spieren zijn geen handicap ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
klinkt eigenwijs, maar is alleen eigenbelang. Ik wil een therapie die het beste voor mij werkt. |
![]() |
|
Hmm in dat geval, heb je de hoofdpijn al lang. Heb je die verkrampingen al lang. Is er voor die spieren een oorzaak aan te wijzen?
Om ook nog even mee te doen aan de "draag een therapie aan hype": http://www.haptonomie.nl/ Dít kon misschien ook een handige therapievorm zijn, afhankelijk van de oorzaak van die spierproblemen, aangenomen dat blijkt dat die de oorzaak van de hoofdpijn zijn. Komen de verkrampingen door stress, dan is dit misschien iets om het ergst weg te nemen. Misschien daarna een vorm van yoga? ![]()
||
Citaat:
in verschillende ziekenhuizen hebben ze tegenwoordig een hoofdpijnpolikliniek...
||
Verwijderd
|
Citaat:
De neuroloog zei dat het iets erfelijks was waarmee ik maar mee moest leren leven en dat ik eventueel dagelijks pillen kan slikken. Dit ben ik eigenlijk nog niet van plan, omdat dit anti-eleptica en beta-blokkers zijn die eigenlijk niet tegen migraine bedoeld zijn, maar als gunstige bijwerking hebben dat je minder migraine krijgt. De neuroloog wilde me al bijna wegsturen totdat ik om een CT-scan vroeg en deze krijg ik dus a.s. dinsdag. Een teleurstellend bezoek was het. Mede omdat ik weet dat hoofdpijn vele oorzaken kan hebben en ik nu dus aan het nagaan ben wat een oorzaak bij mij zou kunnen zijn. (en ja ik heb ook veel stress dus dat kan het ook zijn) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maarja.. je kan ook zelf inderdaad ales uit gaan sluiten, maar dan staan je nog wat vervelende zaken te wachten.. mri's, ct's, leukemietesten.. maar het is wel een fijn gevoel voor jezelf denk ik al is aan alternatieve geneeswijzen gedacht?
||
Citaat:
Voor mij persoonlijk was het toen niet echt dé oplossing, maar ik kan je wel vertellen dat je totaal ontspannen buiten komt. Geen idee of het voor jou geschikt is, maar misschien komen die verkrampingen uit stress enz en komt daar weer je hoofdpijn vandaan. Dan kan de combinatie gesprek/massage misschien uitkomst bieden. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() eventueel zou de oorzaak ook nog 'gewoon' kunnen liggen bij spanning en stress, en teveel gedoe in je hoofd. dan is de psycholoog oid misschien een uitkomst
||
Citaat:
ik studeer ergotherapie, je kunt er ook heen voor bijvoorbeeld een goede houding aan nemen als je ergens last van hebt. Een ergotherapeut stelt ook bureaustoelen in enzo. De ergotherapeut lost je stijve spieren niet op nee. Maar als je er niet af komt en je er simpel weg mee moet leren leven kan een ergotherapeut daar echt wel degelijks iets mee. Ze werken niet voor niets ook bij de arbodienst
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zeker de moeite waard om dit te lezen! Je89 | 12 | 26-10-2014 14:10 | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag niet gewaardeerd? Miekje* | 500 | 15-07-2012 19:18 | |
Studeren |
andere studie dan fysiotherapie? ...::stephanie | 11 | 15-01-2011 19:11 | |
Studeren |