Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() je hebt 3 kannen. in kan #1 past 3 liter in kan #2 past 5 liter in kan #3 past 8 liter In kan #3 zit 8 liter melk. Probeer nu precies vier liter melk af te meten. Je kunt de melk van de ene kan in de andere overgieten maar niet halverwege stoppen. voorbeeld. als je van kan#3 naar kan #2 overgiet zit er 5 liter in kan #2 en nog 3 liter in kan#3. Het is niet mogelijk om maar 4 liter van de 8 liter af te gieten. suc6
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn mentor, die de problemen van deze week verzonnen heeft, zei dat er makkelijke en moeilijke tussen zaten, dus volgende week misschien weer. Los jij het probleem van Easy-M3 trouwens niet op? (of is mijn antwoord gewoon goed?) |
![]() |
||
Citaat:
Dit lijkt me trouwens fout, omdat je niet halverwege kan stoppen, je kan niet precies 4 liter uit een kan van 5 liter gieten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Dan heb ik ook een raadsel. Drie missionarissen zijn gevangen en hun gevangenemer stelt een spel voor om de vrijheid te krijgen. Hij heeft 5 hoeden, 3 witte en 2 zwarte. Iedere missionaris wordt geblindoekt en krijgt een hoed op. Ze worden achter elkaar neergezet (zodat de achterste de voorste twee ziet en de middelste alleen de voorste ziet) Dan gaat de blinddoek af. De achterste missionaris weet niet welke kleur hoed die op heeft, de middelste is ook stil en dan zegt de voorste opeen ik weet welke kleur hoed ik op heb. Welke hoed heeft hij op? (en leg uit hoezo) (nee deze heb ik niet zelf verzonnen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de middelste niet weet wat voor hoed hij op heeft, gegeven dat de achsterste niet weet wat hij op heeft moet de voorste dus een witte hoed op hebben (als hij een zwarte hoed op zou hebben gehad zou de middelste hebben geweten dat hijzelf een witte op had) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zocht eigenlijk naar een ander raadsel (heeft weinig met wiskunde te maken ![]()
Laatst gewijzigd op 01-04-2005 om 20:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zocht ook op raadsel Einstein, want ik meen me te herinneren dat hij ook een leuk raadsel had over een race op kamelen ofzo ![]() Het antwoord staat hier: http://www.geocities.com/sagapo82/raadsel-oplossing.htm
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |