Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 09:57
Verwijderd
Dan nog even een tweede topic(Daarna stop ik met irriteren) . Ik vraag dit voor een kennis van me die dit jaar gaat studeren..(nee die zit neit op s.com). Ik zelf zit al fijn in Mestreech.. da's trouwens ook wel een provinciestadje, maar toch heel gezellig qua studenten- en verenigingsleven.

Maar terug naar m'n vraag. Eigenlijk hetzelfde als in het vorige topic, maar dan met betrekking tot amsterdam.
Het is een grote stad, dus dat is al een pluspunt. Maar is dat echt een plus? want zoals al gezegd, kans dat je een medestudent tegenkomt is meteen wel flink gereduceert. En heeft amsterdam een redelijk verenigingsleven?(ok, er is een corps, maar verder).
Tuurlijk, alles wat in nederland gebeurt, gebeurt in amsterdam als eerst, maar toch, heb je daar nou veel aan als arme student?
Gewoon over het algemeen, wat is de kijk op amsterdam om te studeren?

In mijn opzicht is het een te grote en ongezellige stad, waar je ook nog moet uitkijken wie je langer dan 2seconden aankijkt. (maar da's mijn mening, en daar heeft ie niet zoveel aan)

Ik dacht eraan om deze vraag in mn andere topic te stellen, maar dan zou het zo onoverzichtelijk worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2005, 10:25
El Kim
El Kim is offline
Amsterdam heeft zeker wel een studentenleven. Je moet alleen wel weten waar je moet zijn, in die zin 'verzuipt' het studentenleven wel een beetje in de grote stad. Verenigingen zijn er te over, alleen is het wel zo dat er in Amsterdam een minder percentage studenten lid is van een vereniging dan in een andere stad.

Algemene studentenverenigingen zijn onder andere: S.V. Cyclades (ben ik zelf lid van), Liber , Particolarte , Unitas , NoNoMes , Amsterdams Studenten Corps , L.A.N.X. , SSRA en GSVA-PP. Sportverenigingen zijn onder meer Nereus , Skoll , Jaws en Spons . Ongetwijfeld ben ik er wat vergeten, maar dit zijn wel de bekendste. Daarnaast heb je ook nog studieverenigingen en faculteitsverenigingen ed.

Amsterdam is ontzettend leuk, lekker multicultureel en groot. Je hebt er alles. Je moet alleen wel weten waar je moet zijn. Het is in die zin geen typische studentenstad, maar dat maakt het wel leuk
Oud 04-04-2005, 11:48
muts8848
muts8848 is offline
het ligt er net aan waar je vandaan komt of een grote stad je zal bevallen. Ik zelf kom uit een dorp, dus ik denk niet dat ik makkelijk zal wennen in een stad als A'dam. (hoewel ik A'dam wel weer ken, R'dam bijvoorbeeld is niks voor mij) Ik kies liever voor een kleinere stad als Leiden, allemaal wat meer overzichtelijker.. lijkt mij

nou ja.. het is mijn beeld van de situatie, iemand anders zal heel iets anders zeggen
Oud 04-04-2005, 13:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik kom ook uit een dorp en ik vind Amsterdam geweldig. Daarbij vind ik het er wél gezellig. En het is een mooie stad met geweldige uitgaansmogelijkheden.

Je komt er wel vaak weirdo's tegen...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:30
Verwijderd
je hebt amsterdam en je hebt de rest van Nederland. Er zijn superveel studenten hier en ik zou er niet aan moeten denken om ergens anders te wonen. Amsterdam is gewoon het hart van Nederland. Punt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 00:17
Energie
Energie is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 04-04-2005 @ 14:30 :
je hebt amsterdam en je hebt de rest van Nederland. Er zijn superveel studenten hier en ik zou er niet aan moeten denken om ergens anders te wonen. Amsterdam is gewoon het hart van Nederland. Punt.
Ik zie ze niet echt hoor.
Oud 05-04-2005, 05:39
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
ik zie genoeg studenten in amsterdam, ik weet niet waar jij rondhangt, maar in helft van de cafe's zie ik studenten, in de paradiso/melkweg, dansenbijjansen, meander, noem maar op..

en op straat, in de metro's noem maar op..

als je ver van de faculteit bent en niet een beetje in het centrum, ja dan kom je waarschijnlijk niet veel bekenden tegen, maarja dan zit ik toch liever in de grote stad, ipv klein dorpje waar iedereen je kent..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 06:13
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Citaat:
Oud 05-04-2005, 14:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik ben DOLBLIJ dat ik niet steeds studenten tegenkom...stel je voor zeg...
Nee, het prettige aan Amsterdam is dat je je enerzijds kunt storten in het studentenleven (als je dat wilt) en anderzijds je "anonimiteit" kunt behouden (opgaan op de massa). Beide mogelijkheiden bestaan.
In Groningen (of Utrecht, in mindere mate) is optie 2, hierboven genoemd, vrijwel onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:55
pyres
pyres is offline
ik had ook kunnen studeren in amsterdam
maar ik vind de stad te groot en ik had er gewoon geen goed gevoel bij denk ik. ik denk dat m'n ouders ook wel blij zijn met m'n keuze voor leiden dichterbij en minder drugs enzo
Oud 05-04-2005, 15:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Energie schreef op 05-04-2005 @ 01:17 :
Ik zie ze niet echt hoor.
Dan moet jij je ogen openzetten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:44
Madeleine1985
Madeleine1985 is offline
Amsterdam is top
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:44
Levitating Nun
Citaat:
pyres schreef op 05-04-2005 @ 15:55 :
minder drugs enzo
oh god

Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 19:05
pyres
pyres is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 05-04-2005 @ 16:44 :
oh god

TJEK DIE KNIPOOG MAN
Oud 06-04-2005, 11:26
Str0nk
Str0nk is offline
Ik vind Amsterdam anders wel een enge stad hoor
Maar de uni daar, vind ik zeer fraai tussen de grachten en zo
Oud 06-04-2005, 13:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 06-04-2005 @ 12:26 :
Ik vind Amsterdam anders wel een enge stad hoor
Maar de uni daar, vind ik zeer fraai tussen de grachten en zo
Ligt er ook maar net weer aan op welke locatie je zit.

Ik kom al 8 jaar wekelijks in Amsterdam en t barst er van de criminaliteit. Maar daar moet je gewoon niet naar kijken en op de juiste plaatsen komen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:54
one.
one. is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-04-2005 @ 14:21 :
Ik kom al 8 jaar wekelijks in Amsterdam en t barst er van de criminaliteit.
Ik woon er en ik vind het best meevallen. Maar dat kan ook komen doordat ik niet veel heb om het mee te vergelijken.
Oud 06-04-2005, 14:55
one.
one. is offline
Citaat:
Oud 06-04-2005, 14:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 06-04-2005 @ 15:54 :
Ik woon er en ik vind het best meevallen. Maar dat kan ook komen doordat ik niet veel heb om het mee te vergelijken.
Ik kom uit een rustig dorp waar we alleen beginnende criminaliteit hebben

Maar ik vind het op zich ook wel meevallen, ik kom het niet veel tegen. Maar heb er wel wat vreemde en niet ongevaarlijke dingen meegemaakt. Maar ik loop er niet met een onveilig gevoel rond ofzo. Helemaal niet Ik zorg alleen dat ze niet bij mn tas kunnen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 16:24
Levitating Nun
Citaat:
pyres schreef op 05-04-2005 @ 20:05 :
TJEK DIE KNIPOOG MAN
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 10:10
ganralph
ganralph is offline
natuurlijk is Amsterdam gewoon de mooiste en leukste stad van het land.

heb zelf 1,5 jaar in Maastricht gestudeerd en daar heb je het als student ook niet echt makkelijk als je niet van de standaard studenten-verenigingen houdt.

studeer nu ruim 2,5 jaar in Amsterdam en hier heb je gewoon VEEEEEL meer keus in wat je wil doen (ook als je wel bij een vereniging wil) en niet alle leuke kroegen zijn hier "gereserveerd" door verenigingen.
Oud 07-04-2005, 11:20
Verwijderd
Mja, Amsterdam is Amsterdam!

Niet echt een stu-den-ten-stad, maar het kan er wel mee door.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
S. schreef op 07-04-2005 @ 12:20 :
Niet echt een stu-den-ten-stad
Hoezo niet?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 00:44
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 07-04-2005 @ 11:10 :
natuurlijk is Amsterdam gewoon de mooiste en leukste stad van het land.

heb zelf 1,5 jaar in Maastricht gestudeerd en daar heb je het als student ook niet echt makkelijk als je niet van de standaard studenten-verenigingen houdt.

studeer nu ruim 2,5 jaar in Amsterdam en hier heb je gewoon VEEEEEL meer keus in wat je wil doen (ook als je wel bij een vereniging wil) en niet alle leuke kroegen zijn hier "gereserveerd" door verenigingen.
k vin maastricht persoonlijk nogsteeds heel gezellig hoor
(ben dan ook wel lid van 'n studentenvereniging.. (Saurus) ).

Maar dat zou in a'dam dus niet perse nodig zijn?
Tog lijkt een vereniging me wel handig, altijd snel nieuwe mensen leren kennen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 17:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 08-04-2005 @ 01:44 :
k vin maastricht persoonlijk nogsteeds heel gezellig hoor
(ben dan ook wel lid van 'n studentenvereniging.. (Saurus) ).
Maastricht ís gewoon gezellig, of je nou bij een vereniging zit of niet
Maar goed, ff ontopic blijven, we hebben het over A'dam...
Reageren

Regels voor berichten