Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2002, 20:19
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hej,
ik heb gisteravond iets heel doms gedaan... Ik heb gezoend met een jongen met wie ik wel vaker omga, maar hij heeft dus een vriendin. Hij stelt niks voor voor mij, maar het gebeurde gewoon en het was spannend. Ik wist gisteravond al dat ik het niet mocht doen (en hij ook niet, maar hij scheen zich daar erg weinig van aan te trekken). Hij heeft het vandaag tegen zijn vriendin verteld, die is ontzettend kwaad op hem en op mij waarschijnlijk ook. Het probleem is nu dat ik niet weet wat ik moet doen. Het liefst heb ik er gewoon helemaal niks meer mee te maken! Ik heb geen zin in de roddels, en in het gezeur dat gaat komen... wat moet ik doen?

Liefs, Kronkel
Oud 02-06-2002, 20:35
lieve
lieve is offline
Hey
het enige wat je kan doen, is sorry zeggen! En zeggen dat het iets doms was dat je gedaan hebt! Ik zou niet weten wat je nog kan vertellen!
Je weet dat je fout zat en dat vind ik ook al veel!
Oud 02-06-2002, 21:53
Verwijderd
Zeggen dat je stom bezig bent geweest, alle mogelijke spijt betuigen en jezelf in een donker hoekje heel diep gaan zitten schamen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 22:30
Chimera
Chimera is offline
Nja. Hij is degene die de fout in is gegaan, jouw schuld is IMHO klein in verhouding.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Nja. Hij is degene die de fout in is gegaan, jouw schuld is IMHO klein in verhouding.
Aan de andere kant, als zij wist dat die jongen een vriend had, is het ook haar schuld. Medeplichtigheid aan een strafbaar feit is ook strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 22:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:

Aan de andere kant, als zij wist dat die jongen een vriend had, is het ook haar schuld. Medeplichtigheid aan een strafbaar feit is ook strafbaar.
Maar aangezien het geen strafbaar feit is, is de wet hier totaal irrelevant

Het is een gevoelskwestie. Ik vind dat degene die vreemdgaat de schuldige is, tenzij die ander echt z'n best heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 23:18
SolaR
SolaR is offline
Chimera heeft groot gelijk hij is degene die een fout heeft begaan niet zij

Hij heeft het toegelaten !!!
Als je weet dat je een vriendin heb waar je om geeft doe je dat toch niet of zit ik nu weer verkeerd ???
Met citaat reageren
Oud 02-06-2002, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Maar aangezien het geen strafbaar feit is, is de wet hier totaal irrelevant
Het was ook bij wijze van spreken, lieve schat.

Citaat:
Het is een gevoelskwestie. Ik vind dat degene die vreemdgaat de schuldige is, tenzij die ander echt z'n best heeft gedaan.
Ik snap jou redenatie wel, maar voor míjn gevoel ontbreekt er nog een stuk. Een jongen heeft een vriendin, en probeert een meisje te zoenen wat wéét dat de jongen een vriendin heeft, dan treft in mijn ogen dat meisje ook enige blaam. Niet zoveel als die jongen, die nam immers het initiatief en had de verplichting niet vreemd te gaan, maar toch. Dat meisje had in ieder geval moeten zeggen dat ze het niet wilde. Nu is ze hem in feite behulpzaam bij het vreemdgaan, vandaar mijn voorbeeld van medeplichtigheid.

En wie zegt dat vreemdgaan niet strafbaar is?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 06:46
SpiT
SpiT is offline
ik ken 't verhaal... mja, maar bij mij issut zo dat ik dus wel iets voor die jongen voel.
maar ok, dat is hier niet boeiend.
ik zou idd je excuses aanbieden ofsowiets dergelijks.
Oud 03-06-2002, 13:15
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik snap jou redenatie wel, maar voor míjn gevoel ontbreekt er nog een stuk. Een jongen heeft een vriendin, en probeert een meisje te zoenen wat wéét dat de jongen een vriendin heeft, dan treft in mijn ogen dat meisje ook enige blaam. Niet zoveel als die jongen, die nam immers het initiatief en had de verplichting niet vreemd te gaan, maar toch. Dat meisje had in ieder geval moeten zeggen dat ze het niet wilde. Nu is ze hem in feite behulpzaam bij het vreemdgaan, vandaar mijn voorbeeld van medeplichtigheid.

Wat je zegt klopt op zichzelf wel maar soms gaat het anders. Ik vind ook dat als je weet dat iemand al een vriend/vriendin heeft je niet met die persoon moet gaan zoenen. En dat ook niet gaat uitlokken. Maar het is gewoon zo dat het anders gaat. Ik had zaterdag ook bijna met een jongen gezoend die een vriendin had, zijn vriendin ken ik heel goed. En ik vind ze een ontzettend leuk setje, buitenwege gelaten dat zjij bijna alles voor hem aan het bepalen is en ze ontzettend klef zijn. Maar goed ik heb gewoon een beetje afstand van hem genomen, die avond omdat ik gewoon geen problemen wilde veroorzaken. En wat zou het voor nut gehad hebben als ik wel met hem gezoend had....helemaal niets, want hij zou toch bjij haar gebleven zijn.

Maar toch vind ik het een fout van degene die een vriendin heeft, diegene moet afstand nemen en zichzelf er voor behoeden.
Oud 03-06-2002, 20:50
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Loesje schreef:

Ik vind ook dat als je weet dat iemand al een vriend/vriendin heeft je niet met die persoon moet gaan zoenen. En dat ook niet gaat uitlokken.
Inderdaad.
Sorry, maar ik vind het echt heel laag als mensen gaan zoenen met iemand van wie ze weten dat diegene bezet is. Dan stook je in een relatie en dat is gewoon fout. Tuurlijk is het ook de fout van deze jongen in kwestie, maar evengoed van jou!
Oud 04-06-2002, 16:16
Rio
Rio is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef:
Hej,
ik heb gisteravond iets heel doms gedaan... Ik heb gezoend met een jongen met wie ik wel vaker omga, maar hij heeft dus een vriendin. Hij stelt niks voor voor mij, maar het gebeurde gewoon en het was spannend. Ik wist gisteravond al dat ik het niet mocht doen (en hij ook niet, maar hij scheen zich daar erg weinig van aan te trekken). Hij heeft het vandaag tegen zijn vriendin verteld, die is ontzettend kwaad op hem en op mij waarschijnlijk ook. Het probleem is nu dat ik niet weet wat ik moet doen. Het liefst heb ik er gewoon helemaal niks meer mee te maken! Ik heb geen zin in de roddels, en in het gezeur dat gaat komen... wat moet ik doen?

Liefs, Kronkel
lief Kronkeltje,
ik heb hetzelfde als jou meegemaakt, okay, ik wist niet dat hij nog een vriendin had, maar weetje je moet je niet schuldig voelen want die jongen is diegene die schuldig is... Jij hebt misschien met hem staan zoenen, maar het had net zo goed een ander kunnen zijn.. ik denk als ik eerlijk ben dat die jongen een reden zocht om ruzie met zijn vriendin te maken of er een punt achter te zetten, want je gaat niet zomaar met een ander zoenen terwijl je donders goed weet dat je verkering hebt...
Dus SCHIJT AAN HEBBEN!!!!!
echt wat schiet je er nou mee op als jij je k*t gaat zitten voelen terwijl je er eigenlijk niet zo veel meer aan kan doen... het is nou eenmaal gebeurd.. en het had misschien niet mogen gebeuren, maar dan had hij misschien wel een ander opgezocht... dus maak je niet druk komt wel weer goed...

veel liefs,
Rio
Oud 04-06-2002, 16:18
highlight
highlight is offline
Ik vind het eerder de fout van de jongen, jij bent vrijgezel en hebt geen verplichtingen, hij moet zich maar inhouden. Als hij dat niet doet, hoef jij echt niet te zeggen dat ie zich maar in moet houden, want dat moet hij maar uit zichzelf doen...
Oud 04-06-2002, 17:06
Verwijderd
Citaat:
highlight schreef:
Ik vind het eerder de fout van de jongen, jij bent vrijgezel en hebt geen verplichtingen, hij moet zich maar inhouden. Als hij dat niet doet, hoef jij echt niet te zeggen dat ie zich maar in moet houden, want dat moet hij maar uit zichzelf doen...
Dat is dus echt wel een domme opmerking. Als iemand anders zelfmoord wil plegen en jij houdt diegene niet tegen, ben je dan fout bezig of niet? Als iemand 'pogingen' bij jou doet om te zoenen, terwijl je weet dat die persoon bezet is, en je gaat erop in, dan ben je zelf net zo fout.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:37
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
nare man schreef:

Als iemand 'pogingen' bij jou doet om te zoenen, terwijl je weet dat die persoon bezet is, en je gaat erop in, dan ben je zelf net zo fout.
Sorry highlight, maar hier ga ik toch in mee. (niet in dat eerste stuk van dat je een domme opmerking maakte want dat kan je niet... luf ya)
Oud 04-06-2002, 17:53
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef:
(niet in dat eerste stuk van dat je een domme opmerking maakte want dat kan je niet... luf ya)
Dom is misschien ook niet het goede woord...ondoordacht is misschien een betere uitdrukking. 'Als vrijgezel heb je geen verplichtingen' - dat is natuurlijk niet zo. Wanner je geen partner hebt, is dat geen vrijbrief voor het doen van allerlei gekke dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 18:00
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef:
Hej,

Liefs, Kronkel
Jij had toch al 2 jaar een relatie?
Oud 04-06-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:
Jij had toch al 2 jaar een relatie?
Nu niet meer, blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:30
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
nare man schreef:

Dom is misschien ook niet het goede woord...ondoordacht is misschien een betere uitdrukking. 'Als vrijgezel heb je geen verplichtingen' - dat is natuurlijk niet zo. Wanner je geen partner hebt, is dat geen vrijbrief voor het doen van allerlei gekke dingen.
Toch hou ik lekker van mijn vriendin
Oud 05-06-2002, 14:34
highlight
highlight is offline
Citaat:
nare man schreef:

En waarom zou je niks geks mogen doen als je geen partner heb? je hebt niemand waartegen je verantwoording moet afleggen, dus so what als je van mij part met 20 jongens op een avond zou zoenen...
Oud 20-06-2002, 12:35
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
nare man schreef:

Nu niet meer, blijkbaar
Ik? Relatie?? Neej... hoe kom je daar dan bij? Ik kom ook bijna nooit op dit forum

Liefs Kronkel
Oud 20-06-2002, 12:43
casey
casey is offline
Wel ik vind het toch een beetje de foute van allebei..
in de eerste plaats van de jongen: die heeft een vriendin, die moet niet plots andere meisjes zitten zoenen.. als i khet goed snap kan het zelfs niet een op de alcohol wordne geschoven, dusseuh, helemaal fout van die jongen!
Enne, ook het meisje, want ze wist dat hij een vriendin had. En nog belangijker: het stelde niets voor, 't was enkel spannend.
Moest het nu nog zijn omdat je zelfs al lang stiekem op hem verliefd bent, en je hebt hem nu kunt strikken en je weet zeker dat er ene relatie volgt en dat ie voor jou kiest.. dan snapte ik het nog.. maar n uvind ik het totaal verkeerd en zijn er onnodige gekwetsten.
Sorry, da's mijn mening dan maar even..
Reageren

Regels voor berichten