Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Toch vraag ik me af of sommige mensen beter zijn in getallen muziek inplaats van noten er getallen neerzetten. dan krijg je inplaats van AAB op notenlijst 112 of 10.10.11 bij een hogere A en B (getallen zijn willekeurig gekozen) Lijk me veel makkelijke dan zo noten lijst
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijvoorbeeld: http://www.guitartabs.cc/fetchfile.php?fileid=7516740 Dat heeft alleen in de praktijk veel nadelen. Ritme is praktisch niet aan te geven, aanwijzingen voor de uitvoerder ook nauwelijks. In het verleden zijn wel meer mensen met cijfers aan de gang geweest, maar notenschrift heeft eigenlijk altijd gewonnen. Notenschrift is grafisch ontzettend gunstig. Hoge noten staan hoog op de balk, je kan makkelijk de muziek volgen. Heel intuitief. Bovendien laat notenschrift veel ruimte open voor details (de componist kan bijvoorbeeld het verschil tussen een cis en een des aangeven). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Muziek of M&O Verwijderd | 13 | 06-10-2011 16:59 | |
Algemene schoolzaken |
De vermeende gelijkwaardigheid van WO-opleidingen. Verwijderd | 85 | 26-10-2005 10:06 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Muziek en wiskunde sexywitch666 | 36 | 12-05-2005 19:50 | |
Algemene schoolzaken |
[PWS] Het grote profielwerkstuk-topic! Rabbi Daniel | 187 | 13-09-2004 20:30 | |
Algemene schoolzaken |
Profielwerkstuk / Eindwerk Verwijderd | 15 | 02-08-2004 14:46 | |
Algemene schoolzaken |
mondelingen nehalennia | 39 | 22-04-2004 09:37 |