Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2005, 11:29
Harrie
Harrie is offline
Hallo,

Mijn samsung SP1604N van 160 gig gedraagt zich instabiel wanneer er richting de 100 gig op staat. Hij valt uit enzo, dit is enkel wanneer er veel data op staat dus.

Het is een NTFS partitite en clustergrootte van 4 kb geloof ik.

Ik weet niet waar aan het ligt, maar zou het helpen om hem in 2 partities op te delen of maakt dit niets uit/kan dit niet?

Dit fenomeen doet zich voor als hij met een IDE kabel vast zit in de pc gewoon als slave, maar ook als hij in het USB 2.0 bakje zit en de titel 'externe hdd' met zich mee draagt.

Weet iemand waar het aan ligt?

p.s., wanneer er 'te' veel data op de schijf staat en instabiel wordt, kan ik gewoon het een en ander verwijderen en dan is hij weer terug in goede staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 11:32
M@rco
M@rco is offline
Wat bedoel je precies met instabiel?
Oud 05-04-2005, 11:49
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-04-2005 @ 12:32 :
Dat hij uitvalt. Dit gebeurt wanneer ik de schijf lees- maar ook schrijfbewerkingen laat uitvoeren. Hij spint dan soms wel weer op (soms dus), maar dan is hij niet meer aan te roepen.
Hij moet dan gewoon overnieuw worden gestart, dus als hij intern zit pc opnieuw starten en extern knopje uit en aan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 11:49
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-04-2005 @ 12:32 :
Hij zegt toch uitvallen en zo, maar je kan met zo een proggie kijken hoe je HDD eraan toe is.

Hoe oud is dat ding dan?
Oud 05-04-2005, 11:57
Verwijderd
Heeft niks met hoeveelheid data dat erop staat te maken...

Maar kan diverse problemen hebben..
- Onvoldoende stroom
- hhd versleten
etcetc
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 12:04
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Harrie schreef op 05-04-2005 @ 12:49 :
Dat hij uitvalt. Dit gebeurt wanneer ik de schijf lees- maar ook schrijfbewerkingen laat uitvoeren. Hij spint dan soms wel weer op (soms dus), maar dan is hij niet meer aan te roepen.
Hij moet dan gewoon overnieuw worden gestart, dus als hij intern zit pc opnieuw starten en extern knopje uit en aan.
Hm, dat heeft lijkt mij niks met de hoeveelheid data te maken. Je schijf is gewoon aan het overlijden, backup maken en omruilen voor een nieuwe
Oud 05-04-2005, 14:49
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Harrie schreef op 05-04-2005 @ 12:29 :

samsung
is poep
Oud 05-04-2005, 15:14
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 05-04-2005 @ 15:49 :
is poep
jij bent poep.

Ik zou voor de lol eens alles eraf halen en proberen of je het ding met een progje van de fabrikant opnieuw kunt initialiseren. Hitachi heeft zoiets ter download voor de Deskstars.

Dat progje vertelt je dan ook of de schijf misschien wel zóveel slechte stukken heeft dat 'ie als afgeschreven wordt beschouwd.

Niet vergeten: je hebt tegenwoordig 2 jaar garantie op je produkten.......
Oud 05-04-2005, 23:25
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 05-04-2005 @ 16:14 :
jij bent poep.

Ik zou voor de lol eens alles eraf halen en proberen of je het ding met een progje van de fabrikant opnieuw kunt initialiseren. Hitachi heeft zoiets ter download voor de Deskstars.

Dat progje vertelt je dan ook of de schijf misschien wel zóveel slechte stukken heeft dat 'ie als afgeschreven wordt beschouwd.

Niet vergeten: je hebt tegenwoordig 2 jaar garantie op je produkten.......
lik me scrotum , op me oude pc zat samsung hd, na een jaar of 2 of 3 ging hij ontiegelijk hard geluid maken en ontzettend onstabiel (lees: veel vastlopen)

op me redelijk nieuwe pc zit ook samsung hd...
Oud 05-04-2005, 23:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 06-04-2005 @ 00:25 :
Tsja, je loopt meer risico dat hij kapot gaat, als hij er op zit. Hij kan er wel eens af vallen.
Oud 05-04-2005, 23:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 06-04-2005 @ 00:32 :
Tsja, je loopt meer risico dat hij kapot gaat, als hij er op zit. Hij kan er wel eens af vallen.

Samsung is niks mis mee hoor. Als jij een probleem of toevallig een slechte schijf krijgt, wil dat niet zeggen dat dat overal is .

Meestal is het ook zo, over de bekenste producten lees je de meeste problemen, immers de meeste mensen hebben dat product. Al is 90% er wel tevreden over .
Oud 06-04-2005, 07:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
@Harrie:

Je zou de drive even moeten testen met de DOS-utility HUTIL:
http://product.samsung.com/cgi-bin/n..._hdd_hutil.jsp
Oud 06-04-2005, 07:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 05-04-2005 @ 15:49 :
is poep
Dat dacht ik dus ff niet he!

Mijn elite fileserver draait op vrijwel enkel Samsungs, en ik heb zelf zeer goede ervaringen met de SP1604N's van Samsung. Samsung is ook de enige die standaard drie volle jaren garantie geeft, terwijl andere fabrikanten 1 of 2 jaar geven. Sommige andere fabrikanten geven wel de volle drie jaar bij de duurdere modellen. Samsung gewoon op alle hardeschijven. En de uitvalspercentage ligt ook net iets lager dan maxtor (ja relatief gezien dus). Dit uit bronnen van mijn leverancier.

Voortaan iets genuanceerder graag.

Laatst gewijzigd op 06-04-2005 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 11:16
M@rco
M@rco is offline
Seagate geeft 5 jaar garantie

Heb zelfs overigens ook een Samsung schijf (160GB SATA), 't is geen racemonster maar wel ongelooflijk stil
Oud 06-04-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 06-04-2005 @ 00:25 :
lik me scrotum , op me oude pc zat samsung hd, na een jaar of 2 of 3 ging hij ontiegelijk hard geluid maken en ontzettend onstabiel (lees: veel vastlopen)

Als die PC continue heeft aangestaan dan heeft hij zijn MTBF ook wel bereikt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:37
phoxetis
phoxetis is offline
ja... de good ol' days zijn voorbij, toen alleen Quantum nog maar verrot slechte schijven maakte.
Oud 07-04-2005, 01:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 06-04-2005 @ 20:37 :
ja... de good ol' days zijn voorbij, toen alleen Quantum nog maar verrot slechte schijven maakte.
Ik wil de 4GB Quantum Bigfoot van Màrcö Bös!!
Oud 07-04-2005, 08:46
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 07-04-2005 @ 02:04 :
Ik wil de 4GB Quantum Bigfoot van Màrcö Bös!!
kopen...?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 15:21
Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-04-2005 @ 08:41 :
@Harrie:

Je zou de drive even moeten testen met de DOS-utility HUTIL:
http://product.samsung.com/cgi-bin/n..._hdd_hutil.jsp
Maar dan gaat alle data eraf
k heb geen 100 gig nog over ergens, ik wou de data wel houden eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-04-2005 @ 08:41 :
Dat dacht ik dus ff niet he!

Mijn elite fileserver draait op vrijwel enkel Samsungs, en ik heb zelf zeer goede ervaringen met de SP1604N's van Samsung. Samsung is ook de enige die standaard drie volle jaren garantie geeft, terwijl andere fabrikanten 1 of 2 jaar geven. Sommige andere fabrikanten geven wel de volle drie jaar bij de duurdere modellen. Samsung gewoon op alle hardeschijven. En de uitvalspercentage ligt ook net iets lager dan maxtor (ja relatief gezien dus). Dit uit bronnen van mijn leverancier.

Voortaan iets genuanceerder graag.
Nou moet je niet meteen gaan overdrijven, tegenwoordig geven alle goede harddisk-fabrikanten 3 tot 5 jaar garantie op hun producten, dus die 3 jaar van Samsung is helemaal niet speciaal, dat is gewoon het minimum tegenwoordig.

Samsung heeft gewoon een lage prijs en ze zijn redelijk stil en koel, maar ze blinken nergens echt in uit. Er zijn schijven die stiller zijn, er zijn schijven die koeler zijn, er zijn schijven die sneller zijn en er zijn schijven die goedkoper zijn. Samsung zorgt voor een compromis.

Ontopic: Als ik jou was zou ik dan of snel CD/DVD's gaan branden als backup of een nieuwe harde schijf kopen. Als later blijkt dat de schijf wel gewoon goed gaat doen (wat ik vrij onwaarschijnlijk acht) dan heb je lekker veel schijfruimte en anders heb je al je data gered.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 02:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor zover ik weet hanteren Hitachi en Maxtor (de grootste spelers) gewoon een garantie van 2 jaar. Voor de nieuwe EU-wetgeving op het gebied van consumentenelectronica zelfs 1 jaar.
Oud 08-04-2005, 04:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-04-2005 @ 03:52 :
Voor zover ik weet hanteren Hitachi en Maxtor (de grootste spelers) gewoon een garantie van 2 jaar. Voor de nieuwe EU-wetgeving op het gebied van consumentenelectronica zelfs 1 jaar.
Volgens mij verwissel je die twee getallen.
Reageren

Regels voor berichten