Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 19:39
Verwijderd
Nee, niet weer een nostalgietopic. Iets anders.

In Amerika prijst het koekiemonster tegenwoordig groente en fruit aan in plaats van koekjes. Dit om overgewicht bij kinderen te voorkomen.

Ten tijde van de USSR/CCCP, zat elk kinderboek vol met propoganda over het communisme. Ook werden er mateloos veel kinderboeken uitgebracht waarin de regels van de wiskunde of natuurkunde in een kind-vriendelijk verhaaltje zijn samengevat.

Tot 1979 werd op katholieke scholen vaak geleerd dat de zon om de aarde draait, en niet andersom. Dit enkel en alleen omdat het Vaticaan weigerde de waarheid onder ogen te zien.

In de brugklas liet mijn leraar Godsdienst een video'tje zien over de bioindustrie. Sindsdien ben ik vegetariër.
Daarbij ben ik een USSR-kindje. Ik denk dat voor een deel ik daarom zo idealistisch ingesteld ben. Met het feit dat ik links georienteerd ben heeft het echter niet veel te maken, ik kreeg pas weet van de politiek en wat er in speelde, toen ik lang en breed in Nederland woonde.
Op mijn basisschool werd ik gepest en had ik geen vrienden. Daarom trok ik de conclusie dat ik te goed voor ze was, en ben ik nu zo stoer.

Hoe ben jij beinvloed in je jeugd? Door wie? De regering, door je ouders, door je omgeving? Hoe heeft dat je veranderd?

Ben je geindoctrineerd door je ouders, en daarom nu christelijk? Was je vader alcoholist, en drink je daarom niet?

Nouja, enzovoort.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 18:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 19:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-04-2005 @ 20:39 :
Tot 1979 werd op katholieke scholen vaak geleerd dat de aarde om de zon draait, en niet andersom. Dit enkel en alleen omdat het Vaticaan weigerde de waarheid onder ogen te zien.
Zo zal het geweest zijn ja.

Ik denk dat ik eigenwijs ben omdat mijn omgeving zich ook altijd zo opgesteld heeft. Mijn moeder is net zo en op de basisschool wisten leraren altijd precies wat goed was. Ik heb zo veel onzin uit de mond van een leraar horen komen, dat die man nog les mag geven zeg! En ik mocht nooit te veel lezen, eigenlijk mocht ik helemaal niet leren lezen voor ik in groep drie zat. As if, toen leerde ik schijt hebben aan ouders en leraren.

En ik denk dat dit beter op psych past, tenzij je je op lifestyle invloeden wilt toespitsen?
Oud 09-04-2005, 20:01
lukie
lukie is offline
Ben nog steeds in m'n jeugd.
Ben nu wie ik ben, door al die mensen die mij beinvloed hebben.

Ik ben vegetariër en eet het liefst alleen dingen uit een reformhuis door m'n moeder.

Heb faalangst door denk ik m'n tijd op een van de basisscholen waar ik op heb gezeten.

Kan eigelijk alles opnoemen, alles wat ik ben komt wel zo'n beetje door iemand.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 09-04-2005 @ 20:56 :

Ik denk dat ik eigenwijs ben omdat mijn omgeving zich ook altijd zo opgesteld heeft. Mijn moeder is net zo en op de basisschool wisten leraren altijd precies wat goed was. Ik heb zo veel onzin uit de mond van een leraar horen komen, dat die man nog les mag geven zeg! En ik mocht nooit te veel lezen, eigenlijk mocht ik helemaal niet leren lezen voor ik in groep drie zat. As if, toen leerde ik schijt hebben aan ouders en leraren.

En ik denk dat dit beter op psych past, tenzij je je op lifestyle invloeden wilt toespitsen?
Nee, hij moet hierrrr. Je karakter, dingen als ideologieën en politieke oriëntatie, geloof, drugsgebruik, wel/niet vegetarisch eten, blabla, horen ook bij Lifestyle. Daarbij is karaktervorming meer dan eens aan bod geweest hier, dus ik wil juist van al die andere dingen weten hoe dat zit. En Lifestyle mag ook eens een zinnig topic, ter afwisseling van de wat-het-je-aan en wat-heb-je-gedaan-topics
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
En ik mocht nooit te veel lezen, eigenlijk mocht ik helemaal niet leren lezen voor ik in groep drie zat. As if, toen leerde ik schijt hebben aan ouders en leraren.
En dit vind ik zieeeek. Waarom mocht je niet lezen? Waren ze bang dat je een eigen mening kreeg? Argh

Ik kon op m'n 3,5'ste lezen in zowel het Russisch als in het Engels. Toen verhuisden we dus naar Nederland en kon ik vrij snel ook Nederlands lezen. Vet gaaf, maar omdat ik te veel las zat ik op de basisschool een stuk of wat niveau's te hoog, en moest ik tijdens de leesuurtjes met de klas in m'n eentje iets anders zitten lezen. Daar maak je ook geen vrienden mee, geh.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:18
Vice
Vice is offline
Op de basisschool vonden de meeste onderwijzers me maar raar en dom en daardoor heb ik een minderwaardigheidscomplex gekregen.
Mijn ouders drinken geen alcohol, waardoor en nooit drank is in huis en ik zelf ook weinig drink.
Mijn moeder is gaan stoppen met roken toen ik naar de brugklas ging. Omdat de middelbare school de plek is waar de meeste beginnen met roken, wilde ze aan mij laten zien hoe moeilijk het is om te stoppen met een verslaving. Dat is een van de redenen waarom ik nooit ben begonnen met roken.

Verder kan ik even niks bijzonders bedenken.
Oud 09-04-2005, 20:21
Roosje
Roosje is offline
Ik ben arrogant want vroeger op de basisschool werd ik altijd voorgetrokken.
Ik werk beter in lawaai want ik heb een hoop broertjes en zusjes en neefjes en nichtjes.
Ik kon lezen toen ik vier was en dan hele kleine lettertjes. En ik hoor het nog steeds van mensen die toen al bij me in de klas zaten.
Oud 09-04-2005, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Argh, ik merk het nu pas op Even veranderen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 20:53
Drez
Drez is offline
Ik heb een houding dat het me allemaal geen zak kan schelen maar ondertussen trek ik me alles heel erg aan omdat ik een keer eh nouja min of meer gedumpt ben door ´vriendinnen´ en daarna geen zin had om dat nog eens te laten gebeuren dus maar gewoon net deed alsof ik het alleen ook wel prima kon, fijn afgeschermd pff.
Ik mocht altijd zelf weten wat ik deed op de basisschool dus daarom lees ik nu nog steeds heel snel en kan ik geen wiskunde, maargoed das ook nergens voor nodig. En ik schreef altijd enorm veel verhaaltjes en dat vind ik nog steeds leuk hihi.
Ik ben juist nogal links geworden omdat mijn ouders zich helemaal niet met politiek bezig hielden en stomme dingen meteen geloofden.
Ik hou zoveel van geschiedenis en kunst omdat er zoveel Egyptezooi op tv kwam en omdat mijn ouders me altijd meenamen naar veel musea en kasteeltjes enzo en omdat een leraar op de middelbare school heel goed kon vertellen.
Ik heb Engels geleerd van Cartoon Network
En nog wel veel meer maar daar zou ik echt over na moeten denken.

En ik vind het een puik topic.
Oud 09-04-2005, 21:35
11568
11568 is offline
Ik ben nog steeds een VPRO kind
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:45
Impulse
Citaat:
dReZ schreef op 09-04-2005 @ 21:53 :
Ik mocht altijd zelf weten wat ik deed op de basisschool dus daarom lees ik nu nog steeds heel snel en kan ik geen wiskunde, maargoed das ook nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 21:56
huuu
huuu is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 09-04-2005 @ 20:39 :
Sindsdien ben ik vegetarisch.
Knap hoor, hoe word je precies vegetarisch?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 22:38
Vice
Vice is offline
Citaat:
huuu schreef op 09-04-2005 @ 22:56 :
Knap hoor, hoe word je precies vegetarisch?
Ik denk dat ze vegetariër bedoelt.
Oud 09-04-2005, 23:00
Verwijderd
En uitgerbeidere post komt misschien nog maar ik weet zeker dat ik iig zo vrij in het leven sta omdat ik op de Montesori school gezeten heb.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 23:10
Miles
Miles is offline
Natuurlijk ben ik jong en heb ik weinig meegemaakt maar toch.
Door een vriend, Azathtoth op dit forum, heb ik kennis gemaakt met punk en metal. Hij is gaan houden van death- black- en pagan metal, nu hou ik, door hem en ook door mezelf, gaan houden van punk, ska, rock enzovoort.
Andere dingen kan ik rond deze tijd niet bedenken.
Oud 09-04-2005, 23:24
Verwijderd
Via mijn vader heb ik allerlei muziek uit de oudheid(lees voor mijn geboorte) leren kennen en via mijn broer tot groep 8 allerlei bands als nirvana, green day, dog eat dog, the presidents of the usa e.d. waarvandaan ik dus verder zelf door ben gegaan kwa muziek ontdekken en dat leren mijn vader en mijn broer nu door mij weer kennen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 23:45
]{ing
]{ing is offline
mn oom bracht me in contact met metal en shows toen ik 7 jaar oud was, en vanaf die leeftijd ben ik ook geinteresseerd geraakt in muziek. met mn ouders ging ik in '95 naar the smashing pumpkins en vanaf toen is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan met de muziek. bands van dergelijk kaliber bestaan niet echt meer. maar de bands die ik toen leerde kennen (oa metallica, death, ratm) hebben niet alleen op mij een grote invloed gehad
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 23:51
matt trakker
matt trakker is offline
ik speelde veel spelletjes en deed wat aan programmeren op mn commodore64 toen ik 10 was en nam de muziekjes van cracktro's op met mn cassetterecorder dus nu ben ik 1337 idm h4xx0r
Oud 10-04-2005, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 09-04-2005 @ 23:38 :
Ik denk dat ze vegetariër bedoelt.
Ja.

En het is niet eens de eerste stomme fout die in mijn stuk stond, wuu.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 02:12
Verwijderd
Eh ja ik had nooit zo'n goed kontakt met m'n vader en daarom ben ik nu zo verwijfd.

En het is 'vegetarier' niet 'vegetarisch'.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 02:13
Verwijderd
Oh, daar was je zelf ook al achter.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:04
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Paranoide ik vind je stoer

Mijn ouders hebben me heel vrij opgevoed, zodat ik zelf ook heel open-minded denk en ben. Mijn vader blowt elke dag en omdat ik me dan niet kon afzetten tegen mn ouders door drugs te gebruiken deed ik dat ook niet om "stoer" te doen, af te zetten etc. Meer gewoon voor de relaxtheid, met mn vader op de bank.
Mijn moeder is wel altijd heel bezorgd "Zou je wel alleen over straat gaan? Er zijn zoveel enge mannen!!" en daardoor ben ik echt n schijterd geworden Mijn moeder is heel lief en mijn vader is strenger, die gaf me echt wel n klap als ik irritant was. Ik ben daarom ook niet verwend enzo geworden.

Oh ja en ik heb idd ook door mijn ouders veel muziek leren kennen, ik luisterde toen ik 3/4 was elke dag Björk en Prince ik heb hierdoor ook een eigen muzieksmaak ontwikkeld en leer hen ook dingen enzo. Ze zijn ook meegeweest naar Lowlands afgelopen jaar
Oud 10-04-2005, 17:28
Back Door Man
Back Door Man is offline
ik ben opgegroeid in een artistiek gezin, mijn vader is kunstschilder, mijn zus actrice, en mijn andere zus is grafisch vormgever. En mijn vader is altijd mijn beste vriend in mijn jeugd geweest, en daarom lijken we erg op elkaar en hebben we dezelfde dingen.

Ook kwam ik op erg jonge leeftijd in de punk scene omdat mijn zus toen verkering had met een jongen die in punk bands speelden, en zo rolde ik daar ook in.. Ook had ik al vroeg oudere vrienden, en deden we lekker anarchistisch, en dachten we na over de zinnen van het leven ( onder het genot van euroshoppers ) . En ben ook in vegetariër geworden.

Ik luister eigenlijk geen punk meer, maar de muziekinteresse is nog steeds erg aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 17:48
one.
one. is offline
Door dit forum en een paar mensen heb ik een aantal bandjes gevonden die best wel leuk ben gaan vinden.
Oud 10-04-2005, 18:12
snoodaard
snoodaard is offline
Ik ben alcoholist en daarom drinkt mijn vader niet.

Achterstevoren.
Oud 10-04-2005, 19:00
tuttebel
tuttebel is offline
hmm mn vader heeft n autobedrijf, en ik hou van auto's.
hij is ook heel erg streng en daarom moet ik altijd heel sneaky te laat thuis komen, want anders betrapt ie me.
daarom ben ik dus heel voorzichtig.
omdat we verhuisden toen ik 8 was, was ik 'gedwongen' om sociaal te doen en nieuwe vriendjes te maken. ik denk dat ik daarom makkelijk contact maak met mensen. want daarvoor was ik heel verlegen.
mijn broer begon van alternatievere muziek te houden, en zo heb ik ook die muziek leren kennen. hij werd op zn 15e een metalhead en ik een alto.
mn pa en ma houden wel van een wijntje of pilsje op zn tijd, vandaar dat ik ook wel eens een beetje drink.
hm ja dat was t wel.
Oud 10-04-2005, 19:55
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik ben opgegroeid, met He-man, GI Joe, Dinoriders, MASK, Ninja Turtles, Transformers, Power Rangers, Karate Kid...
Oud 10-04-2005, 19:58
Verwijderd
ik groeide op met barbie, my little pony en madonna en toen werd ik nicht
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:06
Maharani
Maharani is offline
Ik ben opgegroeid met roti, Bollywood & bubbling.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:06
Tom Violence
Tom Violence is offline
mijn ouders zijn christelijk, daar heb ik onbewust wel een aantal normen en waarden aan overgehouden, hoewel ik hun overtuiging niet deel.

mijn vader is verslaafd aan muziek, dat heb ik overgenomen. hij gaat ook redelijk verantwoordelijk met geld om, en dat doe ik ook.

alteau muziek luisteren heb ik van m'n broer afgekeken toen ik een jaar of 14 was.

verder ben ik sociaal incapabel omdat mijn ouders me altijd naar verre christelijke scholen gestuurd hebben, waar ik vrienden had en in de buurt een stuk minder (vanaf de brugklas helemaal niet meer). toen ik 15 was kwam ik pas op een echte openbare school waar ik 20 x zo teenage angst was als de rest

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 20:13
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
LeBitch schreef op 10-04-2005 @ 20:58 :
ik groeide op met barbie, my little pony en madonna en toen werd ik nicht[afbeelding]
Barbie en my little pony werden allemaal ge0wned door dino's of transformers ..
Oud 10-04-2005, 20:17
Verwijderd
Mijn ouders, en met name mijn moeder, zijn onwijs zuinig en kopen niks meer dan 'nodig' is. Nu ik op kamers woon ben ik een onwijs luxepaard en koop ik alles wat níet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 21:10
Verwijderd
Ik heb 1/2 van mijn jeugd gespendeerd bij het Riagg, daarom ben ik nog enigzins goed terecht gekomen.
Verder las ik graag en keek ik het liefst tekenfilms.

Maar de grootste invloed had Chain of strength he.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:34
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik las minstens 3 boeken per dag toen ik een jaar of 11 was
Oud 10-04-2005, 22:47
Verwijderd
mijn moeder is een belachelijke big spender, dus vandaar dat ik geld heel snel uitgeef.
verder ben ik heel erg opgegroeid met een positieve instelling dat ik alles kan en mag. (op school leidt/leidde dat wel eens tot conflicten)

verder is mijn opa engels en mijn oma duits, dus een redelijk talen-cultuur opvoeding heb ik wel mee gekregen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 22:48
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 10-04-2005 @ 23:34 :
ik las minstens 3 boeken per dag toen ik een jaar of 11 was
GNK
Oud 11-04-2005, 01:06
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
we hadden wiet plantage thuis. dusjah rookte al vroeg

me ouders gaven erg veel geld uit. en doe ik ook, ik leef luxe

werd veel engels gepraat. dus kon ik al jong goed engels praten.

me ouders hadden vroeger erg vrije opvoeding. dus deden ze dat bij ons ook. niks was een probleem
Oud 11-04-2005, 07:27
Built to last
Built to last is offline
In de VS wordt veelal nog niet Darwin op school behandeld. God heeft immers in 6 dagen de wereld geschapen....

ehm...ja

Ik luister wat muziek die m'n ouders ook leuk vinden, maar dat kan ook toeval zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 12:24
Verwijderd
ik ben de wereld rondgesleept dus nu ik ben wereldwijs & een talenmulock

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 12:31.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:03
Verwijderd
Mijn muziekstijl heeft wel grotendeels te maken met mijn jeugd ja. En mijn denkbeelden komt ook overeen met die van (vooral) mijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 10-04-2005 @ 23:48 :
GNK
Ja ik ook hoor. Wat moet je anders?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:07
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-04-2005 @ 14:03 :
Ja ik ook hoor. Wat moet je anders?
Eh... Like...
Technisch Lego was tha bomb
Oud 11-04-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 11-04-2005 @ 21:07 :
Eh... Like...
Technisch Lego was tha bomb

K'nex.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:10
Kaps
Kaps is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 11-04-2005 @ 21:09 :

K'nex.
fuk joe!

dan nog liever meccano, aight?!
Oud 11-04-2005, 20:15
Glory
Glory is offline
mijn m00der had nooit een mening over de tv dus werd ik als enige vrouwelijk persoon op m00der na altijd voor de tv weggejaagd als ik iets meisjesachtigs wilde kijken, dus heb ik Lethal Weapon deel een tot en met deel driemiljoenduizend heel vaak gezien en ook Beverly Hills cop en alle vervolg delen van Rocky ect, dus nu heb ik een mentaal probleem met mannen en tv en kijk ik alleen maar stompzinnige chickfilms en lees ik doktersromans met titels als 'Parijs' Ohlala'
natuurlijk nog meer ellende maar goed.
Oud 11-04-2005, 20:33
Horror Prut
Horror Prut is offline
ik ben opgegroeid in een heel gesloten kleine gemeenschap en was tot mn 14e of 13e ofzo bang voor negers en dergelijken, want die kende ik eigenlijk niet zo. en mijn ouders zijn altijd heel beschermend geweest dus ik durfde ook eigenlijk niks eerst en nu wel een beetje maar ik zit liever binnen eigenlijk en 's avonds laat met de trein blijf ik een beetje naar vinden al doe ik het eigenlijk wekelijks. ik hou niet zo van constant mensen om me heen dus ik verklaar al vanaf mn 8e dat ik uit huis wil, en dat gaat wellicht binnekort gebeuren.
oja en vroeger werd ik altijd uitgelachen om de onzin die ik uitkraamde dus nu praat ik eigenlijk niet meer, behalve als ik dronken ben. verder luisterde ik vroeger naar lp's van lene lovich en nu ben ik meer uit dat tijdperk gaan luisteren en lp's kopen enzo en dat is dan 1 van mn weinige hobby's.

ik word helemaal warrrm van binnen van alle persoonlijke geheimpjes die er ineens boven komen drijven in dit draadje.
Oud 11-04-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
EPD schreef op 11-04-2005 @ 21:10 :
fuk joe!

dan nog liever meccano, aight?!
Je was en bent gewoon te oud om de sophisticatedheid (ja ) van K'nex te kunnen waarderen.

En oh, mijn ouders zijn heel preuts, dus ik heb tot mijn elfde gedacht dat kindjes krijgen ging als je gewoon vriendjes was met een jongen. Dus wilde ik nooit jongens als vrienden want straks zou ik nog zwanger raken en dat wilde ik niet want ik had toen al een hekel aan kinderen. Voor de rest zetten ze altijd de tv uit als er ook maar iets kwam dat enigszins sexueel getint was of zo opgevat zou kunnen worden, mocht ik tot mijn twaalfde de fancy niet lezen want 'daar staan allemaal vieze dingen in' en scholden ze de hele tijd op meisjes met korte rokjes.

Dus ik las de Fancy stiekem, speelde doktertje met buurjongetjes en -meisjes en deed alsof m'n barbies verkracht werden door m'n speelgoedwolf.

En vandaar dus dat ik tegenwoordig pervers ben.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 20:56
Apomes
Apomes is offline
Mijn vader heeft me nooit graag gehad en daarom ben ik nu gay

Ik ben vroeger nooit vaak uitgeweest en daarom dat ik nu elk weekend weg ben tot 8 uur 's morgens

Ik was vroeger dik en werd toen uitgescholden en daarom dat ik nu een eetstoornis heb

Ik was vroeger zot van Samson & Gert en daarom dat mijn hond nu Samson heet
Oud 11-04-2005, 21:02
Verwijderd
Jullie waren wel allemaal verdomd slimme wonderkinderen

Ik was ook een boekenwurm omdat mijn ouders allebei intellectuelen zijn. Ik was vreemd van negers, marokkanen en Opels omdat ik in de parel van Nederland ben opgegroeid.
Op school was ik niet de tofste omdat wij geen zwembad hadden en daarom heb ik nu een zwembaddenfobie
mijn hele familie drinkt veel en daarom heb ik nu moeite met stoppen na 1 glas wijn
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Hermione schreef op 11-04-2005 @ 22:02 :
Jullie waren wel allemaal verdomd slimme wonderkinderen

Ik was ook een boekenwurm omdat mijn ouders allebei intellectuelen zijn. Ik was vreemd van negers, marokkanen en Opels omdat ik in de parel van Nederland ben opgegroeid.
Op school was ik niet de tofste omdat wij geen zwembad hadden en daarom heb ik nu een zwembaddenfobie
mijn hele familie drinkt veel en daarom heb ik nu moeite met stoppen na 1 glas wijn
HERM!!!!
Geile donder!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten