Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 22:37
ich_bin_ich
ich_bin_ich is offline
Beste mensen.

Ik heb een paar maand een goede relatie. Ik ben echt gek op haar en zij ook op mij.
Toch is er een ander meisje waardoor ik in de war raak.

Ik heb haar nog maar twee keer in het echt gezien maar als we aan de telefoon zijn laat ze mijn hart sneller kloppen en dat snap ik niet.

Zijn er mensen die in zulke situaties hebben gezeten en mij kunnen advizeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 22:44
Verwijderd
Kappen met bellen, of kappen met je relatie. Normaal nadenken en dán doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:44
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Ik kan me best voorstellen hoe dat je je voelt.
Ik denk dat je het beste voor jezelf kunt afvragen voor welk meisje je nu meer gevoelens heeft. Want dat dat meisje je hart sneller laat kloppen wil niet meteen zeggen dat je verliefd op haar bent. Het kan namelijk ook betekenen dat je je lichamelijk tot haar aangetrokken voelt.
Voelt dit contact met dat meisje voor jou als vreemdgaan tegenover je vriendin?
Oud 11-04-2005, 22:49
ich_bin_ich
ich_bin_ich is offline
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 11-04-2005 @ 23:44 :
Ik kan me best voorstellen hoe dat je je voelt.
Ik denk dat je het beste voor jezelf kunt afvragen voor welk meisje je nu meer gevoelens heeft. Want dat dat meisje je hart sneller laat kloppen wil niet meteen zeggen dat je verliefd op haar bent. Het kan namelijk ook betekenen dat je je lichamelijk tot haar aangetrokken voelt.
Voelt dit contact met dat meisje voor jou als vreemdgaan tegenover je vriendin?
Neen, uiteraard voelt het niet als vreemdgaan; het enige dat we tenslotte doen is bellen; en toen ik bij haar was de laatste keer gaf ik haar een vrij lange kus op de mond, maar zonder tong, dus voor mij valt dat zeker niet onder vreemdgaan..
En ik voel me zeker ook lichamelijk tot haar aangetrokken ja.
Maar afgezien van de gevoelens weet ik ook gewoon dat mijn huidige relatie kan slagen, maar een relatie met dat meisje niet.

Mijn vraag is dan ook niet voor wie ik moet kiezen, want dat weet ik wel. Mijn vraag is hoe ik met het andere meisje om moet gaan, omdat ik wel graag contact met haar wil blijven houden, en een mooie vriendschap op wil bouwen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 22:54
Verwijderd
Weet je vriendin ervan? En misschien is het niet bepaald okee tegenover je vriendin als je dat andere meisje zo'n lange kus op de mond geeft terwijl je daar vanalles bij voelt.
Jij noemt het nu geen vreemdgaan, omdat je daar je tong bij moet gebruiken. Maar als jij haar heel lang op de mond zoent en er daarbij vanalles door je heen gaat (kriebels, je wordt opgewonden, whatever) dan vind ik dat jij wel degelijk vreemdgaat.

Je wil per se een vriendschap met dat meisje opbouwen (terwijl je haar nog niet eens zo lang lijkt te kennen), maar dat zou weleens ten koste van je relatie kunnen gaan.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:19
darkpsycho_666
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-04-2005 @ 23:54 :
Weet je vriendin ervan? En misschien is het niet bepaald okee tegenover je vriendin als je dat andere meisje zo'n lange kus op de mond geeft terwijl je daar vanalles bij voelt.
Jij noemt het nu geen vreemdgaan, omdat je daar je tong bij moet gebruiken. Maar als jij haar heel lang op de mond zoent en er daarbij vanalles door je heen gaat (kriebels, je wordt opgewonden, whatever) dan vind ik dat jij wel degelijk vreemdgaat.

Je wil per se een vriendschap met dat meisje opbouwen (terwijl je haar nog niet eens zo lang lijkt te kennen), maar dat zou weleens ten koste van je relatie kunnen gaan.
Eens

Je schreef dat een relatie met dat meisje niet mogelijk is. Waarom dan niet? Je zou voor jezelf is na moeten gaan of een vriendschappelijke relatie met dat meisje wel mogelijkis als je al die gevoelens voor haar hebt.
Even ter verduidelijking van die lange kus op de mond. Als jij mijn vriend was geweest en ik was erachter gekomen dan had ik het uit gemaakt. Voor de meeste mensen en voor je vriendin lijkt me dat ook dat zo'n lange kus als vreemdgaan telt.
Oud 12-04-2005, 08:50
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 11-04-2005 @ 23:44 :
wat saai zeg ... gewoon zo doorgaan, evt een keer vreemdgaan ofzo en wel zien hoe het loopt
Oud 12-04-2005, 08:53
WolterB
WolterB is offline
Beslis voor welke van de 2 je het meeste voelt en ga met haar verder en stop met de andere.
Oud 12-04-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 12-04-2005 @ 09:50 :
wat saai zeg ... gewoon zo doorgaan, evt een keer vreemdgaan ofzo en wel zien hoe het loopt
oja joh, ga gezellig een keer vreemd. Ga spijt krijgen en raak ze allebei kwijt. Nee, dat werkt.
Of het was natuurlijk sarcasme, dat daargelaten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:44
Alistar
Alistar is offline
Ik vind een lange kus op de mond ook vreemdgaan, en ik zou het zeker niet tof vinden als ik wist dat mijn vriendje een ander meisje zo'n kus had gegeven. Ook al is het zonder tong.
Ik denk dat je met dat meisje niet echt een hele mooie vriendschap zal kunnen opbouwen. Want als jij gevoelens voor haar hebt, zal je vriendin dat ook gaan merken op den duur, en dat kan jou je relatie kosten. En dan moet je je afvragen: wie is je meer waard, zij of zij?
Oud 12-04-2005, 13:50
Verwijderd
Goed bedenken wat je nu echt wilt.
Ik moet zeggen dat ik een lichamelijk aantrekkingskracht naar jongens ook wel ken (andere jongens dan mijn vriend dus), en dat vind ik dan al echt vervelend voelen tegenover mijn vriend. Maar een lange kus op de mond?! Dat vind ik toch wel echt onder het kopje vreemd gaan vallen.

Verder vind ik het ook niet echt netjes, tegenover je vriendin niet maar ook tegenover dat meisje niet echt.

Ik zou er echt eens goed en eerlijk over nadenken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:58
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 12-04-2005 @ 14:50 :
Ik zou er echt eens goed en eerlijk over nadenken.
Dat vind ik zeer wijze woorden
Oud 12-04-2005, 14:26
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-04-2005 @ 23:54 :

helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:34
Pixxa
Pixxa is offline
1 + 1 = 2
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 17:46
filia dei
filia dei is offline
Als je toch niet voor het meisje van de telefoon zou kiezen, moet je ook geen contact houden. Wat jij doet is idd geen vreemdgaan. Maar net wat iedereen boven mij al zegt als jij er wel gevoelens bij hebt is het evengoed fout en bedrieg je je vriendin.

Dus of je vriendin dumpen en met dat meisje doorgaan. Of met je vriendin gaan en dat meisje dumpen.
Trouwens beter nu dat meisje van de telefoon dumpen nu je haar net 2 keer gezien hebt dan eerst een vriendschap opbouwen en dan door je vriendin die het zeker gaat merken voor de keuze wordt gesteld.
En als die vriendschap hechter word onstaan er misschien situatie's waar jij in de verleiding wordt gebracht. Of dat meisje moet kwetsen omdat zij ook wel meer van jou verwacht.
Oud 12-04-2005, 22:56
ich_bin_ich
ich_bin_ich is offline
Okee, ten eerste ken ik het meisje van de telefoon al een behoorlijke tijd via telefoon en msn, maar hebben we elkaar pas twee keer in het echt gezien.

En daarnaast, ik geef heel erg veel van mijn vriendinnen ook wel kussen op de mond, als ik ze begroet of als we juist afscheid nemen, en daar zie ik verder geen kwaad in. Maar natuurlijk, die gevoelens waren fout.

Maar ik zal wel kijken wat ik verder doe......
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:32
darkpsycho_666
Citaat:
ich_bin_ich schreef op 12-04-2005 @ 23:56 :
Okee, ten eerste ken ik het meisje van de telefoon al een behoorlijke tijd via telefoon en msn, maar hebben we elkaar pas twee keer in het echt gezien.

En daarnaast, ik geef heel erg veel van mijn vriendinnen ook wel kussen op de mond, als ik ze begroet of als we juist afscheid nemen, en daar zie ik verder geen kwaad in. Maar natuurlijk, die gevoelens waren fout.

Maar ik zal wel kijken wat ik verder doe......
als het gewoon vriendschappelijk is hoeft het echt niet verkeerd te zijn, maar bij dat meisje had je er idd andere gevoelens bij die niet vriendschappelijk zijn.
Denk er goed over na en wees zeker van je zaak als je je besluit hebt genomen zodat je er later geen spijt van krijgt.
succes
Oud 13-04-2005, 07:55
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
Oud 13-04-2005, 08:39
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
kappen met bellen
het is dus het probleem dat je met dat meisje contact hebt
misschien als je haar na een tijdje niet meer belt of spreekt dat je gevoelens voor haar verdwijnen
ik denk dat je na een half jaar een relatie niet ineens wilt stoppen omdat een ander meisje soms wel liever is ofzo
of kijk waarom je haar leuker ofzo vind...
Oud 13-04-2005, 13:46
stout!
stout! is offline
Het lijkt nu nog onschuldig, maar dit kan volledig uit de hand lopen. Kijk maar of je het risico wil nemen.
Oud 13-04-2005, 14:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou het echt niet accepteren als mijn vriend achter mijn rug om afspreekt met een ander meisje! Zéker niet als daar gevoelens bij komen kijken! En een kus op de mond accepteer ik óók niet. Maak alsjeblieft snel een beslissing. En vriendschap gaat denk ik niet werken...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:18
juno
juno is offline
Citaat:
stout! schreef op 13-04-2005 @ 14:46 :
Het lijkt nu nog onschuldig, maar dit kan volledig uit de hand lopen. Kijk maar of je het risico wil nemen.
Dit heeft alle potentie dat het gierend uit de klauw gaat lopen. Het kan verrukkelijk zijn, maar het kan je wel je relatie kosten.

Maar als je na een paar maanden verkering al een kloppend hartje krijgt van iemand anders, heb ik zo mijn twijfels bij je relatie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Denk je trouwens dat een kus op de mond ook bij een kus op de mond blijft? Met al die gevoelens die je voor dr hebt...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 16:26
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Oud 13-04-2005, 16:30
elledc
elledc is offline
als je echt gek bent op je huidige vriendin en zij ook op jou, hoe komt het dan dat je gevoelens koestert voor 'n ander?
het zijn maar gevoelens, denk je misschien... maar dat is het begin.
zet ze uit uw hoofd, ... waarom een goede vriendschap willen opbouwen met haar als je toch al op voorhand denkt dat het niet goed zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2005, 16:42
stout!
stout! is offline
Citaat:
juno schreef op 13-04-2005 @ 15:18 :
Dit heeft alle potentie dat het gierend uit de klauw gaat lopen. Het kan verrukkelijk zijn, maar het kan je wel je relatie kosten.

Maar als je na een paar maanden verkering al een kloppend hartje krijgt van iemand anders, heb ik zo mijn twijfels bij je relatie.
Inderdaad, op het randje balanceren in een vriendschap met een ander kan ontzettend leuk zijn. Maar het blijft niet werken, het is zo'n fragiel evenwicht dat je vanzelf gaat wankelen en op je bek gaat. Ik heb het zelf meegemaakt, was 'het andere meisje' en behoorlijk naief. Ik dacht toen echt dat het kon, hoewel ik me nu niet meer kan voorstellen hoe ik zo heb kunnen denken. Maar als een vriendschap steeds hechter wordt en er ook nog sprake is van lichamelijke aantrekkingskracht, kan het bijna niet anders dan fout gaan. Dat ging het ook.

@ topicstarter; ik snap best dat je nu helemaal geen keuze wil maken. Allebei de relaties voelen immers nog prima aan. Je hebt echter geen idee hoe makkelijk dit soort dingen helemaal de verkeerde kant op gaan, en als de eerste stap richting afgrond is gezet is er bijna geen houden meer aan.
Waarom vind je je relatie eigenlijk zo goed? Je zegt dat je 'gek op haar bent', maar ben je ook verliefd? Verlang je naar haar? Natuurlijk kan er altijd aantrekkingskracht met een ander zijn, maar als je relatie heel sterk is, zal een ander je niet zo snel aan het wankelen brengen.
Als je zeker weet dat je door wilt met je vriendin, zou ik dat andere meisje wat op afstand houden.
Oud 14-04-2005, 21:39
mara18
mara18 is offline
Ik weet maar al te goed wat je bedoelt. Om het jezelf niet ontzettend moeilijk te maken: hou dat meisje inderdaad op afstand.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 01:41
first eror
first eror is offline
Nou, als je er voor kan zorgen dat ze 't niet van elkaar te weten komen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten