Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 15:33
Saarah
Saarah is offline
Hallo,
Ik heb nu ongeveer een maand of twee lenzen, en eigenlijk nog nooit echt last mee gehad.
Vanmorgen deed ik ze in, eerst de rechter, dan de linker. De linkse prikte een beetje, maarja, ik was nog erg slaperig en dacht dat et daardoor kwam , en als ik ze verkeerd indoe, prikt het veel harder.
Het ging dus over, maar toch, ze bleef wat irriteren. Ook op school, maar nu niet zo erg dat ik er echt veel last van het. Het laatste lesuur echter wel, vooral de laatste 20minuten ofzo. M'n oog prikte vreselijk, en begon een klein beetje te tranen. Maar ik mocht dus naar huis dus hield ze in, thuis direct de lens uitgedaan en nog eens gecontroleer dat ze goed zat (ja dus). Lens terug in, na een paar minuten begon ze terug te prikken , ik dus zo'n druppeltje lenzenvloeistof in m'n oog gedruppelt. Een paar minuten ging het perfect, dan begon het wéér te prikken. Nu heb ik ze uitgedaan en de lens in de vloeistof gelegd. Weet iemand hoe dit komt?
Het zijn maandlenzen, maar dit is week drie dat ik ze indoe, dus normaal gezien moet dat toch nog lukken?

Anders ga ik sevens de lens die ik rechts inhad, even links indoen en andersom. Eens kijken wat dat oplevert (ik heb op allebei m'n ogen dezelfde sterkte). Maar weet iemand misschien hoe dit komt? Heb er nog nooit last van gehad! En ik wil m'n lenzen zeker houden, ik wil niet terug een bril ofzo

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Harde lenzen? Er zat een vuiltje tussen hoogst waarschijnlijk. Harde lenzen staan er ook om bekend dat er snel wat tussen komt. Je moet ook ALTIJD een lenzenbakje bij je hebben. Leer hier dus van.

En maak ze goed schoon. Als het dan nog niet weg is, is waarschijnlijk de lens zelf beschadigd (door een klontje mascara bijv.) en moet je nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:39
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Laat even je lens uit voor een tijdje, en doe hem morgen ofzo weer in. Misschien is je oog een beetje geirriteerd, of misschien ontstoken. Als je er last van blijft houden, ga dan even naar de lenzenmeneer
Oud 12-04-2005, 15:39
Saarah
Saarah is offline
Nee, zachte lenzen. En 'k gebruik geen mascara
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Saarah schreef op 12-04-2005 @ 16:39 :
Nee, zachte lenzen. En 'k gebruik geen mascara
Dan kan het alsnog een vuiltje zijn. En alsnog moet je altijd een lenzenbakje bij je hebben. Ik weet hoe vaak er iets tussen kan komen en je die dingen echt niet meer in kunt houden.

Het kan ook zijn dat je ogen niet tegen zachte lenzen kunnen, maar dat gaat meestal gepaard met rode ogen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:41
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:38 :
Harde lenzen? Er zat een vuiltje tussen hoogst waarschijnlijk. Harde lenzen staan er ook om bekend dat er snel wat tussen komt. Je moet ook ALTIJD een lenzenbakje bij je hebben. Leer hier dus van.

En maak ze goed schoon. Als het dan nog niet weg is, is waarschijnlijk de lens zelf beschadigd (door een klontje mascara bijv.) en moet je nieuwe.
Van harde lenzen heb je toch geen maandlenzen?

IK heb ook harde lenzen en altijd mn lenzenspullen bij me. Heel vervelend als je niets bij je heb
Oud 12-04-2005, 15:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 12-04-2005 @ 16:41 :
Van harde lenzen heb je toch geen maandlenzen?

IK heb ook harde lenzen en altijd mn lenzenspullen bij me. Heel vervelend als je niets bij je heb
Mja, ik wist dat 1 van de 2 geen maandlenzen had, verkeerd gegokt dus
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:46
Saarah
Saarah is offline
Ik had m'n lenzenbakje wel bij hoor, maar k vind het zo lastig om ze in de klas uit te doen enzo, en m'n bril had ik niet bij . En toen ik er echt last van begon te krijgen, was het nog hooguit twintig minuten voordat ik naar huis mocht dus daarmee

Ik heb ze nu verwisseld, de lens die ik daarnet links inhad rechts ingedaan en omgekeerd. Tot nu toe nog geen last
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dan is waarschijnlijk het vuiltje weg of je je bent nu je rechteroog aan het verwaarlozen met een lens die een vuiltje bevat

Maar waarom kan je je lenzen niet op school uitdoen? Ik heb ze wel eens midden op straat uit gedaan. Daarbij is het niet echt gezond voor je ogen om ze in te houden als je er zó'n last van hebt... En ik weet niet hoeveel last je er precies van had, maar als ik er écht last van had, kon ik niet eens meer fietsen. Ik kon mn ogen dan alleen maar dicht houden.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:58
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 16:55 :
Dan is waarschijnlijk het vuiltje weg of je je bent nu je rechteroog aan het verwaarlozen met een lens die een vuiltje bevat

Maar waarom kan je je lenzen niet op school uitdoen? Ik heb ze wel eens midden op straat uit gedaan. Daarbij is het niet echt gezond voor je ogen om ze in te houden als je er zó'n last van hebt... En ik weet niet hoeveel last je er precies van had, maar als ik er écht last van had, kon ik niet eens meer fietsen. Ik kon mn ogen dan alleen maar dicht houden.
Ik kan het wel, maar heb er niet echt zin in met al die drukte enzo.
Maar zoals ik zei: eerst had ik er niet zoveel last van, frustreerde het een klein beetje maar niet echt veel ofzo. Dan begon het erger en erger te worden en in de auto op weg naar huis was het écht heel erg. En thuis nog erger en heb ik ze dus uitgedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:59
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ja je kan beter even uitlaten, is wat beter voor je oog.
En gewoon uithalen wanneer je wil. Ik heb het zo vaak al gedaan, gister nog onder de Aardrijkskunde rep
Oud 12-04-2005, 16:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Saarah schreef op 12-04-2005 @ 16:58 :
Ik kan het wel, maar heb er niet echt zin in met al die drukte enzo.
Maar zoals ik zei: eerst had ik er niet zoveel last van, frustreerde het een klein beetje maar niet echt veel ofzo. Dan begon het erger en erger te worden en in de auto op weg naar huis was het écht heel erg. En thuis nog erger en heb ik ze dus uitgedaan.
Weet niet hoe oud je bent hoor, maar heb je autogereden met je lenzen in?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:15
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-04-2005 @ 17:01 :
Weet niet hoe oud je bent hoor, maar heb je autogereden met je lenzen in?
Nee maar de moeder van een vriendin kwam ons ophalen en zette mij thuis af.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Saarah schreef op 12-04-2005 @ 17:15 :
Nee maar de moeder van een vriendin kwam ons ophalen en zette mij thuis af.
Haha okay, dacht wel zoiets. Maar anders was t best gevaarlijk geweest nml
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:53
TIEN
TIEN is offline
vuiltje in je oog, of in de lucht kan zo veel zijn..
als t nu nie tmeer prikt of rood word is t toch ok?

miss was je ff gevoelig voor wat stof in de lucht ofz.. je weet maar nooit..

wel verstandig om je ogen wat rust tegeven als het prikt.. werkt bij mij teminste altijd..

succes
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:59
Suey
Suey is offline
Ik heb dat ook een keer gehad, de opticien zei dat ik waarschijnlijk een krasje op mijn oog had gehad (door een vuiltje) dat na een dag of twee weer over ging.

Dus even wachten met je lenzen inhouden tot je het niet meer voelt. Denk ik.

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 17:01.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:20
dutch gamer
dutch gamer is offline
Het is trouwens af te raden om een lens van je éne oog in je andere oog te doen. Stel het heeft te maken met bacteriën oid, dan kan je dat beter maar in één oog houden .
Oud 12-04-2005, 19:45
Regenboog!
Regenboog! is offline
mss een stukje heel klein van je lens heb ik ook nog gehad eerst voel je nieks maar begint dan ferm te irriteren als de lenzenvloeistof weg 'geknippert' is
Oud 12-04-2005, 19:46
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 12-04-2005 @ 20:20 :
Het is trouwens af te raden om een lens van je éne oog in je andere oog te doen. Stel het heeft te maken met bacteriën oid, dan kan je dat beter maar in één oog houden .
Ik draag ze eigenlijk altijd door elkaar . Nuja, ik doe ze in het potje met de lenzenvloeistof, maar de volgende dag let ik er niet op of ik ze weer in hetzelfde oog indoe ofzo, ik heb toch dezelfde sterkte.
Maar ik denk niet dat dit kwaad kan, aangezien ik ze eerst een nachtje in het potje met de lenzenvloeistof laat? Normaal gezien toch
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:01
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb sinds kort ook maandlenzen, eerder altijd halfjaar lenzen. En ik had ook last van mn ene oog, toen heb ik het ook gewisseld laatst (ook zelfde sterkte) Gek genoeg heb ik nou geen last meer. Ik vind dat zelf super vreemd omdat lenzen geen rechts of links horen te hebben. Maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.

Je kunt het altijd proberen Maar als het waar is van die bacterien wat ik ergens last in dit topic, dan kun je het beter niet doen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:34
dutch gamer
dutch gamer is offline
Nog even een opmerking in het algemeen. Dat jullie twee lenzen dezelfde sterkte hebben, wil niet zeggen dat het ook dezelfde lenzen zijn. Je ogen kunnen een beetje verschillende vorm hebben en als je bijvoorbeeld een cylinder hebt, kan de as daarvan een andere hoek maken. Maar dit is vast bij jullie niet het geval, want anders hadden jullie dat vast zelf wel geweten.

En nog even over die bacteriën: normaal gesproken zal het niet uitmaken, maar stel dat je een keer iets van een infectie oid hebt, dan wil je dat denk ik maar aan één kant (=een smiley met ambiguïteit ).
Oud 13-04-2005, 06:53
Verwijderd
Als het aanhoudt, misschien voor de zekerheid ff langs de opticien...? Die kan kijken of hij/zij kan zien waardoor het komt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 11:13
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Mijn lens begon ook te irriteren. Ik liep op het strand en was me vloeistof vergeten (dom!!) maar goed steeds deed het pijn paar keer knipperen en het was weg. Maar toen ik naar huis ging deed het echt zo'n verschrikkelijk veel pijn dat ik hem er wel moest uithalen. Maar ja het was donker en geen licht (zat in de auto) en kreeg hem er dus niet meer in
Kep hem in me oog geduwd en me oog dichtgeknepen en zo benk dus thuis gekomen gelijk lens uitgedaan.

De volgende ochtend keek ik naar de lens en zat precies in het midden een klein gaatje. Dus misschien is dit bij jou ook wel het geval..

Als je je oog wat rust gunt en paar dagen daarna lens erin en je hebt het nog is ie misshcien wel gescheurd en als het niet zo is zal ik toch wel even naar de opticien gaan..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 11:42
M@rco
M@rco is offline
Heb je die lens al schoongemaakt? Beetje vloeistof in je handpalm en dan die lens daar doorheen "wrijven", zeg maar. Ik heb dat nl. ook wel eens (bij het indoen al), en als ik hem schoonmaak is het meestal wel over
Oud 13-04-2005, 12:02
Saarah
Saarah is offline
Nu heb ik er dus geen last meer van dus wrs zal het idd een vuiltje ofzo geweest zijn.
En bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 20:27
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Een oud klasgenootje had ook harde lenzen en had er op school ook constant last van. Hij had ook altijd lenzenspullen bij zich voor als het pijn zou gaan doen en dat kwam dan ook wel vaak voor.
Oud 15-04-2005, 12:58
Roos
Roos is offline
Het kan ook komen door een beginnende ontsteking in je oog (dus niet per se door je lenzen).

Heb ik oo kwel eens gehad, de "therapie" was toen een paar dagen met bril op lopen
Oud 15-04-2005, 13:05
Man16
Man16 is offline
ik heb zo ook
je moet gewwon een week niet in doen want je hebt denk te veel geklooit mee en daardoor zijn ze vies geworden en je oog is onstoken geworden omdat je contstant met je vinger bij je oog komt. en asl dat niet gaat moet je naar opticien daar moet je waterstofperoxide H2O2 halen en dan daar mee schoon maken
(en niet dat h202 in je ogen doen he, heb ik ook gedaan want pakte verkeerde fles en dat doet heeeeeeellll zeer
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:31
amor
amor is offline
MIjn opticien zegt ook ALIJD je lenzen laten reinigen als je ogen ontstoken zijn/geweest anders grote kans da tde ontsteking net zo hard terug komt. Gewoon schoonmaken heeft geen zin. Ik weet niet of dit ook voor zachte lenzen maar in ieder geval voor harde lenzen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten