Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 21:03
isa100
isa100 is offline
ik vroeg me af hoeveel jullie per maand van de IB groep ontvangen als uitwonende student.
bedankt alvast voor jullie reactie
liefs isa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2005, 21:06
Verwijderd
230 euro (althans bijna)
Dat is de basisbeurs en dan kan er nog een aanvullende beurs overheen komen als je ouders te weinig verdienen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:01
Verwijderd
Ongeveer 790 euro (basisbeurs + lening)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:06
Verwijderd
234 euro zoveel... (= standaard uitwonende beurs)
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 23:45
Tiño
Tiño is offline
694euro, uitwonend+maximale lening
Oud 13-04-2005, 07:19
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
sann schreef op 13-04-2005 @ 00:06 :
234 euro zoveel... (= standaard uitwonende beurs)
Oud 13-04-2005, 07:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
234 euro
Terwijl de gemiddelde huur voor een kamer toch echt wel minimaal 200 euro is...

Ik heb gehoord dat de overheid nog steeds werkt met een huur van ongeveer 150 euro per maand. Bij hun berekening van het budget voor studenten. Weet niet zeker of dit idd zo is...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 08:49
ganralph
ganralph is offline
ik weet ook dat veel huren veel hoger zijn dan ze zouden moeten zijn. maar goed, de huisbazen kunnen het vragen...

ik kreeg op het laatst ongeveer 340 euro (basisbeurs, uitwonend + aanvullende beurs). helaas moet ik dit bedrag nu lenen, want mn stufi-recht is afgelopen
Oud 13-04-2005, 12:46
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-04-2005 @ 08:23 :
Terwijl de gemiddelde huur voor een kamer toch echt wel minimaal 200 euro is...

Ik heb gehoord dat de overheid nog steeds werkt met een huur van ongeveer 150 euro per maand. Bij hun berekening van het budget voor studenten. Weet niet zeker of dit idd zo is...
hmm dat weet ik niet, dat zou wel raar zijn. tis idd weinig aangezien de gem. huur op 200 euro ligt, en je moet ook nog eten & drinken betalen en kabel
Oud 13-04-2005, 13:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Sasz schreef op 13-04-2005 @ 13:46 :
hmm dat weet ik niet, dat zou wel raar zijn. tis idd weinig aangezien de gem. huur op 200 euro ligt, en je moet ook nog eten & drinken betalen en kabel
Gem huur op 200 euro?! Ik heb daar echt niks voor kunnen vinden in Amsterdam hoor!! Niet iets acceptabels.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2005 @ 14:58 :
Gem huur op 200 euro?! Ik heb daar echt niks voor kunnen vinden in Amsterdam hoor!! Niet iets acceptabels.
Ik vind ook in Nijmegen alleen maar dingen die nét acceptabel zijn, en daar betaal je dan €250,- voor, minimaal. Dat is meer dan de basisbeurs uitwonend
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:33
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2005 @ 14:58 :
Onzin, ga eens kijken in West of Noord. Dan vind je echt wel wat.

En nee, met 200 euro kom je niet in het Centrum of Zuid, dat klopt, maar in Amsterdam heb je dan ook, als student zijnde, niet de luxe die keuze heet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-04-2005 @ 16:33 :
Onzin, ga eens kijken in West of Noord. Dan vind je echt wel wat.

En nee, met 200 euro kom je niet in het Centrum of Zuid, dat klopt, maar in Amsterdam heb je dan ook, als student zijnde, niet de luxe die keuze heet.
In noord was geen optie want dan was ik nog een uur bezig met reizen. Voor de rest heb ik overal gezocht en kon ik toen niets vinden. Had er wel eentje die goedkoop was, maar daar kon ik niet terecht. En via organisaties als Duwo vond ik een te grote rompslomp. En ik had het geld ook niet om me bij die organisaties in te schrijven.

Over het algemeen werd je toch wel afgezet. Als het een goedkope was, zat je op 7 m2. En daarboven kwam je toch snel aan de 300 euro. En misschien had ik gewoon geen geluk. Maar ik kon echt niets vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2005 @ 16:38 :
In noord was geen optie want dan was ik nog een uur bezig met reizen.

Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2005 @ 16:38 :
Over het algemeen werd je toch wel afgezet. Als het een goedkope was, zat je op 7 m2. En daarboven kwam je toch snel aan de 300 euro.
Haha, met deze instelling kom je al helemaaaal niet aan een kamer in Amsterdam, kan ik je vertellen.

Maar serieus, iedereen die in Amsterdam gaat studeren heeft dezelfde eisen, en zwakken die later wat af. Zitten ze opeens heeel happy in een mooie kamer in West voor 200 in de maand.
Mijn tip: pakken wat je pakken kunt, kun je later altijd nog verhuizen naar een betere woning.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 15:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-04-2005 @ 16:43 :

Haha, met deze instelling kom je al helemaaaal niet aan een kamer in Amsterdam, kan ik je vertellen.

Maar serieus, iedereen die in Amsterdam gaat studeren heeft dezelfde eisen, en zwakken die later wat af. Zitten ze opeens heeel happy in een mooie kamer in West voor 200 in de maand.
Mijn tip: pakken wat je pakken kunt, kun je later altijd nog verhuizen naar een betere woning.
Voor de ''; ik ga niet op kamers om alsnog een uur te moeten reizen. Ik zat nml regelmatig van 's ochtends tot 's avonds laat op school en wilde dus binnen een kwartier thuis kunnen zijn. Nu zou ik er vanaf huis 2 uur over doen. Een uur is de moeite dus niet. Daarbij wilde ik eigenlijk helemaal niet op kamers maar moest ik op een gegeven moment wel.

Daarbij had ik helemaal geen zware eisen. Ik heb op nog best wel wat kamers gereageerd op kamernet.nl Ik héb alleen niet meer geld te besteden dan 230 euro INCLUSIEF. Want mijn studie en werken gingen écht niet samen. En mijn ouders zijn ook niet bepaald rijk. En blablabla, maar mijn vader heeft al moeite om mijn studiekosten te betalen, ondanks dat ik het minimum aan financiering krijg. Dat komt door een stomme berekening van de ib-groep.

Dus doe niet zo uit de hoogte. Het was gewoon ontzettend moeilijk. En veel kamers zijn gewoon ontzettend duur in Amsterdam. En de goedkopere zijn zó weg. Je moet volgens mij echt geluk hebben wil je daar zo 1,2,3 aankomen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 17:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik leen bij de IB en ik heb het zo geregeld dat ik evenveel leen dat als ik zou krijgen als ik gewone prestatiebeurs had, dus € 228 per maand.
Reageren

Regels voor berichten