![]() |
|
Hallohallo,
Ik zou graag willen weten hoe ik het basgitaargeluid krijg die de bassiste van Elastica ook heeft. Op een fansite staat dat ze een Squier of Fender jazz bass gebruikt en een Ampeg cabinet met SVT3...maar om dat geluid te krijgen moet je toch de goeie pickups hebben?? Tijdens opnames nemen ze toch niet op vanaf een versterker? Ik heb wel s op een Fender jazz bass gespeeld, maar dat geluid krijg ik er niet uit...iemand een idee?
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() en de body is kleiner en de nek is 32" scale (medium scale dus), dus het is een handzaam dingetje.. en het geluid ligt niet voor het overgrote deel aan de amp..zoals ik al zei, ik krijg het ook uit mn Dynacord transitor-bak. zoals al eerder gezegd, de Fender Jazz heeft een heel erg kenmerkend geluid en het geluid in die muziek is heul duidelijk een jazzbass .. achterste pup en plectrum .. dan heb je dat geluid al zo'n beetje |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind je nieuwe ava trouwes erg lelijk, niet dat het jou wat zal schelen, maar ik wou het toch ff zeggen...misschien heb ik toch stiekum wat subliminale invloed ofzo...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() en precisions vind ik persoonlijk ook leuker, maar dat ligt ook aan de muziek die je er mee speelt natuurlijk ... als ik mee ga spelen met een pastorius-deuntje, gebruik ik ook gewoon de jazz-instelling |
![]() |
||
Citaat:
Nog 1 klein vraagje...op dat plaatje is helemaal links de lage tonen en rechts de hoge? Nu moet ik alleen nog een fender jazz bass zien te fixen en de versterker...al vind ik het laatste minder belangrijk. En zoon buizenversterker is ook superduur toch? Over geldgebrek gesproken. Is het een idee als ik een squier jazz bass koop (nog geen 200 euri bij de feedback) en daar dan fender elementen in laat zetten? Zou dat heel veel met geluid verschillen? Pickups bepalen toch wel voor het grootste deel het geluid van een gitaar niet? Ja, of ik wacht op een leuke 2e handse fender...kan ik het beter gewoon goed doen...
||
Citaat:
denk sowieso dat je de versterker wel ergens kunt huren als je wilt gaan opnemen....
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Voor de gitaristen: Verlanglijstje Verwijderd | 19 | 14-01-2011 15:49 | |
Muziek |
Bassisten! Sneeuwwitje | 14 | 26-01-2010 12:51 | |
Muziek |
is het alweer tijd voor een show-off topic? Verwijderd | 16 | 17-10-2008 16:53 | |
Muziek |
Bassen! Yeah! Bassen! Rhinus | 30 | 21-07-2004 01:28 | |
Muziek |
is metal goed mee te bassen? bassgirl | 57 | 18-05-2003 15:35 | |
ARTistiek |
[pix] bassguitar Verwijderd | 13 | 22-04-2003 18:04 |