Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 21:51
aap777
aap777 is offline
Als ik een zeer professionele maar stille voeding wil hebben, aan welk merk moet ik dan denken?

Ik heb nu een Zalman 400W, maar die is aan vervanging toe. Welke merken zijn nóg beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 21:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Zalman is een van de beste maar a.u.b:

* Tagan
* Enermax
* AOpen
* Antec
* Zalman
* Chieftec
* Nexus
* Enlight
* SuperFlower
* CWT
* Huntkey
* Thermaltake
* Levicom
* Aerocool
* Be Quiet
* Yesico
* Cooler Master
* OCZ

Btw, OCZ heeft een leuke, waarvan je zelf kan kiezen welke kabeltjes je nodig hebt .



Vind ik wel grappig, maar of het nuttig is is een 2e .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:56
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Antec wellicht.

Antec/AOpen/Zalman/Tagan/Huntkey/Sweex zijn allemaal goede voedingen. Oke, die laatste is een grapje.

En ja: Enlight is zeker een ubergoede voeding.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Antec, Temp controlled molexjes voor de fans <3

Voor mensen zoals mij met 2 linker handen .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 21-04-2005 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 22:05
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Tagan:

* goede prijs/kwaliteits verhouding
* shielded Vga power
* veel en lange kabels
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 22:48
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Chieftec 420 watter

erg nette prijs/kwaliteit verhouding, dual fan maar zeer stil, active pfc

Antec is sowieso goed maar ik vind ze wat aan de dure kant. ik zag die Chieftec nog voor 22 euro. dat is echt geen geld voor zo'n goede voeding
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 04:58
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-04-2005 @ 22:53 :
Btw, OCZ heeft een leuke, waarvan je zelf kan kiezen welke kabeltjes je nodig hebt .

[afbeelding]

Vind ik wel grappig, maar of het nuttig is is een 2e .
Dat heb ik ook op m'n 3x 250 Watt Siemens geval zitten.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 07:38
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-04-2005 @ 22:53 :
Zalman is een van de beste maar a.u.b:

* Tagan
* Enermax
* AOpen
* Antec
* Zalman
* Chieftec
* Nexus
* Enlight
* SuperFlower
* CWT
* Huntkey
* Thermaltake
* Levicom
* Aerocool
* Be Quiet
* Yesico
* Cooler Master
* OCZ

Btw, OCZ heeft een leuke, waarvan je zelf kan kiezen welke kabeltjes je nodig hebt .

[afbeelding]

Vind ik wel grappig, maar of het nuttig is is een 2e .

vet als je die in een doorzichtige case met watercooling zet
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 10:04
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
FSP Group/Fortron. Supergoede voedingen en niet erg duur.

De stilste voedingen die je kunt kopen zijn van Seasonic, maar die zijn helaas niet hier in Nederland verkrijgbaar. Maar de Nexus NX-4090 is een goede tweede, kost helaas wel 80 euro. Review:

http://www.silentpcreview.com/article204-page1.html

Met die Huntkey voedingen weet ik het zo net nog niet... volgens mij is het gewoon een Chinese Fortron-imitatie, ziet er exact hetzelfde uit maar het weegt 3x niks. Kan nooit veel zijn.

@Jolt: ja, leuk, van wie zouden ze dát nou gejat hebben? Wel eens van Antec NeoPower gehoord?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 10:09.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-04-2005 @ 22:56 :
Antec wellicht.

Antec/AOpen/Zalman/Tagan/Huntkey/Sweex zijn allemaal goede voedingen. Oke, die laatste is een grapje.

En ja: Enlight is zeker een ubergoede voeding.
Helaas is Huntkey en Enlight troep. Ondanks de mooie naam.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 11:51
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2005 @ 12:08 :
Helaas is Huntkey en Enlight troep. Ondanks de mooie naam.


Maar licht toe; waarom? Ik heb een mooie Huntkey Fanless en daar ben ik enorm tevreden over.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 12:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ze schijnen behoorlijk licht te zijn, dat is toch niet echt een goed teken. En er is verder ook weinig over te vinden op het net (daarentegen lijken de meeste mensen die wél zo'n ding hebben, er wel tevreden mee te zijn).

Ik denk dat het ook wel een beetje een kwestie is van "wat de boer niet kent, vreet ie niet". Van bepaalde voedingen weet je gewoon dat ze goed zijn, waarom zou je dan een risico lopen door een voeding te nemen van een onbekend merk?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 12:43
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja dus laten we allemaal maar intel kopen en ons kop in het zand steken. Kom nou achterlijk ben ik niet.

En mijn huntkey fanless is een loeizware voeding hoor, wat voornamelijk door de heatsinks komt natuurlijk, maar toch. Hij is ook enorm efficient (85% ipv 50-65%) en geeft zeer goede voltagelijnen (getest met multimeter). En hij is 100% stil, en daarnaast dus erg goedkoop (ik heb hem voor 95 euro, wat erg goedkoop is voor een fanless / passief gekoelde voeding).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 12:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Zou je me misschien uit willen leggen wat Intel hiermee te maken heeft? Ik kan die loze opmerking namelijk niet echt plaatsen. Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat je achterlijk bent, of wel? Correct me if I'm wrong.

Maar als die Huntkey voeding van je echt zo goed is, des te beter voor jou.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 13:53
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-04-2005 @ 13:43 :
Ja dus laten we allemaal maar intel kopen en ons kop in het zand steken. Kom nou achterlijk ben ik niet.

En mijn huntkey fanless is een loeizware voeding hoor, wat voornamelijk door de heatsinks komt natuurlijk, maar toch. Hij is ook enorm efficient (85% ipv 50-65%) en geeft zeer goede voltagelijnen (getest met multimeter). En hij is 100% stil, en daarnaast dus erg goedkoop (ik heb hem voor 95 euro, wat erg goedkoop is voor een fanless / passief gekoelde voeding).
ik weet niet van welk metaal jou heatsinks zijn, maar over het algemeen zijn die niet zwaar
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-04-2005 @ 12:51 :


Maar licht toe; waarom? Ik heb een mooie Huntkey Fanless en daar ben ik enorm tevreden over.
Wel, verschillende benchmarks - en natuurlijk maakt het feit dat jij enorm tevreden bent over je Huntkey Fanless natuurlijk niet ineens heel Huntkey tot een goed merk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:27
aap777
aap777 is offline
Waarvoor staat PFC eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:46
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
webjunk schreef op 22-04-2005 @ 16:27 :
Waarvoor staat PFC eigenlijk?
Power Factor Correction

Many loads are highly inductive, such a lightly loaded motors and illumination transformers and ballasts. You may want to correct the power factor by adding parallel capacitors. You can also add series capacitors to "remove" the effect of leakage inductance that limits the output current.

Why correct the power factor?

The current flow through the circuit is increased by the reactive component. Normally, loads are represented by a series combination of a resistance and a purely imaginary reactance. For this explanation, it is easier to contemplate it as an equivalent parallel combination. The diagram below illustrates a partially reactive load being fed from a real system with some finite resistance in the conductors, etc.



The current through the reactive component (Ireactive) dissipates no power, and neither does it register on the watt hour meter. However, the reactive current does dissipate power when flowing through other resistive components in the system, like the wires, the switches, and the lossy part of a transformer (Rline). Switches have to interrupt the total current, not just the active component. Wires have to be big enough to carry the entire current, etc. Correcting the power factor reduces the amount of oversizing necessary.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2005, 15:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
En om daaraan toe te voegen:

http://www.dansdata.com/gz028.htm

__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:00
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
@ Marco, Antec True power ownt die neo power .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-04-2005 @ 22:53 :
Btw, OCZ heeft een leuke, waarvan je zelf kan kiezen welke kabeltjes je nodig hebt .

[afbeelding]

Vind ik wel grappig, maar of het nuttig is is een 2e .
Opzich zou ik dat wel op prijs kunnen stellen. Mijn kast is nu voor 3/4 gevuld met Tagan
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 18:00 :
@ Marco, Antec True power ownt die neo power .
Mocht je willen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:00
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-04-2005 @ 19:57 :
Opzich zou ik dat wel op prijs kunnen stellen. Mijn kast is nu voor 3/4 gevuld met Tagan
is dat een nadeel dan
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:10
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-04-2005 @ 20:00 :
is dat een nadeel dan
Jah, Tagan is niks.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-04-2005 @ 15:03 :
Wel, verschillende benchmarks - en natuurlijk maakt het feit dat jij enorm tevreden bent over je Huntkey Fanless natuurlijk niet ineens heel Huntkey tot een goed merk.
Op het grote (zeg maar centrale) topic op GoT staat hij anders tussen de A-merken vermeldt. De uitval is zeer laag, de geluidsproductie is zeer laag, de voltagelijnen zijn goed en de prijs is laag. Een ideale voeding met wellicht de beste prijs/prestatie verhouding naar mijn mening.

Heb je overigens links van die benchmarks? Ik ben wel benieuwd. Met uitzondering van benchmarks van THG, want dat is een bewezen onbetrouwbare reviewsite.
Citaat:
twain4me schreef op 22-04-2005 @ 14:53 :
ik weet niet van welk metaal jou heatsinks zijn, maar over het algemeen zijn die niet zwaar
Een passief gekoelde voeding (dus ZONDER fan) heeft een grotere heatsink dan normale voedingen die actief gekoeld worden. Veel hebben zelfs een koelblok dat aan de achterkant uitsteekt. Hierdoor wordt de voeding al veel en veel zwaarder. Hoe zwaar weet ik niet, maar toch wel twee keer zo zwaar als de Enermax 365W die ik eerst had. De voltagelijnen zijn overigens beter dan die enermax en over de geluidsproductie hoeven we het niet te hebben.
Citaat:
M@rco schreef op 22-04-2005 @ 13:47 :
Zou je me misschien uit willen leggen wat Intel hiermee te maken heeft? Ik kan die loze opmerking namelijk niet echt plaatsen. Ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat je achterlijk bent, of wel? Correct me if I'm wrong.
Jij zei (in mijn woorden): je kunt maar beter Antec ipv Huntkey kopen, dan weet je zeker dat het goed is. Ook al geven de feiten/statistieken een ander beeld. Daar ben ik het dus niet mee eens, dat valt onder FUD - Fear, Uncertainty & Doubt.

Ik bedoel hier overigens niet mee te zeggen dat Antec minder goed is dan Huntkey, dat zou denk ik een illusie zijn. Wel denk ik dat Huntkey een prima merk is, zeker voor diegenen die geen 80 euro aan een normale actief gekoelde voeding uit willen geven, of geen 300 euro aan een passief gekoelde voeding uit willen geven. Huntkey is misschien wel de AMD onder de voedingen, en legt de nadruk op prijs/prestatie verhouding.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 19:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2005, 19:42
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-04-2005 @ 20:23 :
Jij zei (in mijn woorden): je kunt maar beter Antec ipv Huntkey kopen, dan weet je zeker dat het goed is. Ook al geven de feiten/statistieken een ander beeld. Daar ben ik het dus niet mee eens, dat valt onder FUD - Fear, Uncertainty & Doubt.

Ik bedoel hier overigens niet mee te zeggen dat Antec minder goed is dan Huntkey, dat zou denk ik een illusie zijn. Wel denk ik dat Huntkey een prima merk is, zeker voor diegenen die geen 80 euro aan een normale actief gekoelde voeding uit willen geven, of geen 300 euro aan een passief gekoelde voeding uit willen geven. Huntkey is misschien wel de AMD onder de voedingen, en legt de nadruk op prijs/prestatie verhouding.
Ja en daar ga je de mist in, want: welke feiten en statistieken? Huntkey is voor mij gewoon te onbekend om het serieus te nemen, er zijn niet eens reviews van te vinden. En de vergelijking met AMD gaat natuurlijk compleet mank: AMD is wereldwijd bekend, er zijn reviews van, er zijn honderdduizenden gebruikers. Huntkey is volslagen onbekend en met Google is er vrijwel niets van te vinden.

En FUD? Alsjeblieft zeg, ik ben net zo min achterlijk. Kijk, als bijv. een site als SilentPCReview (een van de weinigen met goede PSU reviews) een review zou posten waarin staat dat Huntkey geweldige voedingen maakt, dan vind ik het allemaal best en dan zou ik het mensen van harte aanraden. Maar als er over een product weinig tot niets te vinden is dan houdt het voor mij op.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:55
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline







van tomshardware;

Model HPC-420-302 DF
Overall rating [points] Good (82.5)
Performance (50 %) [points] 91.5
Ergonomics (50 %) [points] 73.4

22 euro
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 20:18
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-04-2005 @ 20:23 :
Een passief gekoelde voeding (dus ZONDER fan) heeft een grotere heatsink dan normale voedingen die actief gekoeld worden. Veel hebben zelfs een koelblok dat aan de achterkant uitsteekt. Hierdoor wordt de voeding al veel en veel zwaarder. Hoe zwaar weet ik niet, maar toch wel twee keer zo zwaar als de Enermax 365W die ik eerst had. De voltagelijnen zijn overigens beter dan die enermax en over de geluidsproductie hoeven we het niet te hebben.
Niet zo gek dat-ie twee keer zo zwaar is dan een Enermax. Heb je die krengen wel eens opengemaakt? Qua inhoud lijken ze meer op een no-name voeding dan op een voeding van een goed merk.

En 'veel en veel zwaarder' valt ook wel mee, dat spul is van aluminium. Als de fabrikant iets dikkere staalplaat gebruikt voor de behuizing scheelt dat nog wel met meeste. Schroef je passieve voeding voor de grap eens open trouwens.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 20:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-04-2005 @ 20:42 :
Ja en daar ga je de mist in, want: welke feiten en statistieken? Huntkey is voor mij gewoon te onbekend om het serieus te nemen, er zijn niet eens reviews van te vinden. En de vergelijking met AMD gaat natuurlijk compleet mank: AMD is wereldwijd bekend, er zijn reviews van, er zijn honderdduizenden gebruikers. Huntkey is volslagen onbekend en met Google is er vrijwel niets van te vinden.

En FUD? Alsjeblieft zeg, ik ben net zo min achterlijk. Kijk, als bijv. een site als SilentPCReview (een van de weinigen met goede PSU reviews) een review zou posten waarin staat dat Huntkey geweldige voedingen maakt, dan vind ik het allemaal best en dan zou ik het mensen van harte aanraden. Maar als er over een product weinig tot niets te vinden is dan houdt het voor mij op.
Huntkey is toch echt bekender en beter dan jij hier afschildert. Lees op GoT eens het topic over goede voedingen:
http://gathering.tweakers.net/forum/...boolean%5D=AND

De vergelijking met AMD is wel relevant: want zeker in het verleden (en nee dat is geeneens zo lang geleden) wilden mensen geen AMD. Dat is puur een gevoelskwestie, want objectief gezien is AMD vrijwel altijd de betere keus geweest (sneller, koeler, goedkoper). Er zijn maar enkele momenten geweest waar intel duidelijk voorop liep en het verschil om intel te kopen erg klein werd. Toch kopen veel mensen Intel (iets minder dan 50% in het 4e kwartaal van 2004). Waarom? FUD, daarom. Angst, Onwetendheid en Twijfel. Om maar niet te spreken over de fabeltjes dat games eerder zouden crashen op een AMD.

Toegegeven, bij voedingen ligt het anders. Het is moeilijker om ze objectief te testen, er zijn heel veel merken voedingen die niet allemaal even goed verkrijgbaar zijn en de kwaliteit zal per model ook sterk verschillen (althans die kans zit er dik in, simpelweg 2 voedingen testen geeft geen goed beeld, dan moet je van elk type minstens 3 stuks testen uit verschillende badges). Maar een opmerking als "laat al die kleine merkjes links liggen en koop gewoon de meest bekende" vind ik onnodig en weinig verstandig. Want zo goed is Enermax niet, om maar eens een voorbeeld te noemen. Antec en AOpen hebben zich wel bewezen, maar daar betaal je dan wel 3 tot 4 keer zoveel voor. Ik vind dat je dan betere argumenten moet hebben om de rest maar naar Afganistan ( ) te verwijzen. Vooral Huntkey is een merk in opkomst. En zoals de toekomst ons heeft geleerd met AMD, ATi en - jawel - Microsoft: kleine merken worden groot.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 20:25
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-04-2005 @ 21:18 :
Niet zo gek dat-ie twee keer zo zwaar is dan een Enermax. Heb je die krengen wel eens opengemaakt? Qua inhoud lijken ze meer op een no-name voeding dan op een voeding van een goed merk.
Ik schroef liever geen voeding open (bang voor schokken ), maar zo licht is mijn Enermax niet hoor. Maar die Huntkey Fanless is echt wel een zwaar dingetje.

Overigens las ik op GoT dat de Huntkey hetzelfde zou zijn als AOpen, maar iemand anders spreekt dat weer tegen. De importeur bevestigt dat het intern gezien eenzelfde voeding zou zijn als AOpen.

Toch zou ik graag een uitgebreide en professionele review zien, want behalve wat Poolse zooi heb ik nog niets serieus kunnen vinden. Alleen op GoT overwegend positieve geluiden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Enlight sorry hoor maar nu sla je wartaal uit.

Amd altijd beter geweest?
No Fucking Way, ik wil Video encoden, en veel onrarren, etc. Is een Intel beter in, dan wil ik ook nog eens nu met Dual Core gaan, de duurste Dual core jongen, is nog goedkoper dan de goedkoopste Dual Core van Amd.

Dat jij niet van Intel gedient bent dan moet je niet meteen zeggen dat het niks is, want zonder Intel had je nu een Producent die hun processors zo duur zou kunnen maken als wat.

Oke AMD heeft nu een goede prijs/prestatie verhouding zowel Dual Core als Single Core, dat vond ik met de Athlon XP helemaal niet.

Om nog maar te zwijgen over de Xeons, voor 800 euro heb je al een mooi upgrade naar 2+ cpu's,zie ik je zosnel niet met Opterons doen.

En dan nog over THG, dat eens van de grootste sites, met de meeste informatie. Al werd het soms gesponserd door Intel, maar jah welke review site is niet zo. Overal waar je geld laten zien, schommelen met hun benchmarks, zowel anandtech, thg, futuremark, xbitlabs, guru3d, ign, etc.

De beste review is van ervaringen, zowel negatief als positief.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:20
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline


dat is de binnenkant van een ennermax...echt serieus om te huilen. niet echt een product om iets mee te gaan vergelijken.


binnenkant van een tagan...


en een huntkey 400 watter

van de fanless is een foto niet makkelijk te vinden schroef hem eens open
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat moet ik met de binnekant?
Zolang hij het maar doet, is het toch goed .

Antec Powa!
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:33
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 22:23 :
Wat moet ik met de binnekant?
meer dan jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-04-2005 @ 22:33 :
meer dan jij denkt.
Als je een fatsoenlijke kwaliteits voeding koopt, dus je durft meer dan 50 Euro uit te geven en niet op je centjes te letten, hoef je helemaal niet te gaan rotzooien aan de binnekant .

+ Je garantie vervalt als je hem openschroeft.

Waarom meer moeite doen als het ook makkelijk kan?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:20
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
ik bedoel.. je kan meer zien aan die foto's dan jij denkt. bv materialen , ontwerp, afwerking, componenten.. Allemaal dingen die je terug vindt in de kwaliteit van het ding. Je moet niet zelf gaan schroeven... (duh)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-04-2005, 22:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Kijk om je 3,3 volts lijn meteen op je Dimms te zetten kan ik nog wel begrijpen, als je mobo niet genoeg volts kan leveren.

Maar als ik zowizo een kwaliteist voeding koop, dan weet ik dat ik kwaliteit heb. Je geeft niet voor niks €50+ eraan uit.

Problemen mee, RMA die zooi.

Alternate schijnt er goed mee te zijn . Lekker snel .

Nu weet ik waarom Tagan redelijk goed is:
Design lijkt op die van OCZ:

__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:27
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
duidelijk gevalletje stoned voor het weekend...

en niet alle A-merken hebben ook kwaliteits voedingen, het is best slim iets veder te kijken dan je neus lang is... jij zoekt stad en land af voor een paar mhz in geheugen. andere mensen zoeken peformance/kwaliteit liever eerst bij de bron

edit: @jolt zoek een plaatje watje wel mag linken
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:30
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 23:23 :
Nu weet ik waarom Tagan redelijk goed is:
Design lijkt op die van OCZ:

[afbeelding]
Haha, kom op Alsof OCZ die dingen zelf maakt. OCZ is net zo'n bedrijfje als Thermaltake, alles bij anderen inkopen, er zelf een stickertje op plakken en claimen dat het helemaal geweldig is. Maar goed, dat doen heel veel bedrijven, daar niet van... vooral met voedingen. Antec voedingen zijn ook gewoon van ChannelWell (CWT), Zalman is ook gewoon Fortron met een iets stillere fan.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Stad en land?

Gewoon meteen kwaliteits merken kopen, klaar .
Voor zekerheid betaal je gewoon weg, die jongens geven niet voor niets levenslange garantie .

Ik geef dus liever 30 euro meer uit, dan dat ik bij de niet kwaliteits voedingen moet gaan zoeken welke goed is. Als ik dan op dat moment een voeding wil, dan wil ik er ook een .

Btw, ik zei toch niet dat Tagan een B-Merk is....
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:54
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 23:30 :

Btw, ik zei toch niet dat Tagan een B-Merk is....
nee dat moest er nog eens bij komen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 23:30
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 23:30 :
Stad en land?

Gewoon meteen kwaliteits merken kopen, klaar .
Voor zekerheid betaal je gewoon weg, die jongens geven niet voor niets levenslange garantie .

Ik geef dus liever 30 euro meer uit, dan dat ik bij de niet kwaliteits voedingen moet gaan zoeken welke goed is. Als ik dan op dat moment een voeding wil, dan wil ik er ook een .

Btw, ik zei toch niet dat Tagan een B-Merk is....
Aan het uiterlijk van de binnenkant valt juist veel af te lezen, zelfs als je niet ontzettend veel verstand van electronica hebt. En ik vind dat de componenten Chieftec/Sirtec psu van 22 euro niet echt onderdoen voor een Antec, Zalman of ander merk. In de tests doet de voeding het ook even goed. Waarom zou je meer geld uitgeven omdat er een andere naam op staat. In de meeste gevallen zijn budget voedingen slecht, maar je moet er niet vanuit gaan dat er voor minder geld dan (de naar mijn mening te dure) bijvoorbeeld een Antec of Tagan niks fatsoenlijks te koop is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 23:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maja, ik lees een review, hij komt zeer goed uit de bocht, kost dan wel 80 euro of zit toevallig bij mijn kast.

Naja dan koop ik hem.

Ik weet neit wat die goedkopere gaan doen onder heavy load en dat 24/7, ik kloot nogal soms aan mijn pc, en niet elke voeding is evenstabiel, dat moet ik juist wel hebben.

Maar met mijn oog op Dual Core, koop ik me dan een voeding die zowel EPS heeft als gesplitte 12 volts lijn. En 24 pins, ben ik daar ook meteen vanaf. En aparta Pci-E stekkertjes.

Met deze eisen blijft mijn keuze zeer gering.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 02:47
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-04-2005 @ 21:25 :
Ik schroef liever geen voeding open (bang voor schokken ), maar zo licht is mijn Enermax niet hoor. Maar die Huntkey Fanless is echt wel een zwaar dingetje.
HAHAHHAHA, ben je een debiel die af en toe gaat kwijlen ofzo? Je bent toch niet zo retarded dat je vergeet de spanning er af te halen, wel? Als de garantie verlopen is (of er zit geen sticker overheen) schroef je'm gewoon een keer open, met de stekkers eruit. Dan maak je een paar mooie foto's en dan schroef je het deksel er weer op.
Kom op, je (claimt althans ofzoiets) bouwt zelf computers en nou dan ben je heus wel slim genoeg om zoiets te doen. Je moet gewoon er niet met je tengels in gaan graven ofzo. DUH.

Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 23:09 :
Als je een fatsoenlijke kwaliteits voeding koopt, dus je durft meer dan 50 Euro uit te geven en niet op je centjes te letten, hoef je helemaal niet te gaan rotzooien aan de binnekant .
Een hoge prijs is geen garantie voor kwaliteit. Enermax staat bekend als een goed merk, maar als je'm openmaakt lijkt het er wel op of je opgelicht wordt, zo weinig zit er in. Misschien worden ze wel in de UK of USA met de hand in elkaar gesoldeerd, dan zouden die prijzen niet zo gek zijn.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-04-2005 @ 03:47 :

Een hoge prijs is geen garantie voor kwaliteit. Enermax staat bekend als een goed merk, maar als je'm openmaakt lijkt het er wel op of je opgelicht wordt, zo weinig zit er in. Misschien worden ze wel in de UK of USA met de hand in elkaar gesoldeerd, dan zouden die prijzen niet zo gek zijn.
Dat ligt er helemaal aan, kijk bij enermax misschien maar als ik OCZ koop dan weet ik dat ik kwaliteit koop, ik ga hem niet openschroeven daar heb ik echt geen zin in.

Het is hetzelfde bij geheugen, bijna bij elke component van de computer. Voor kwaliteit betaal je gewoon. Er zit altijd wel een rotte appel tussen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zoek een goede voeding, ben bekend met Tagan, niet bereid een risico te lopen met goedkopere merken die ik niet ken, dan koop ik Tagan. Dat heeft niets met conservatief zijn te maken, ik wil gewoon zekerheid en als ik ga overclocken wil ik geen rekening hoeven houden met m'n voeding. Die moet het gewoon trekken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:14
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline

om het even compleet te maken, de binnenkant van een chieftec 420watt... niet echt super.. maar er is absoluut slechter te vinden

Dus king heeft een punt. Voor de paar euro die ze kosten, zitten ze redelijk in elkaar. Hoewel ik hun 300 en 360 watters er niet uit vindt zien.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:16
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat is €50 euro op een mensenleven....

Wil je steeds upgraden, en steeds €20 euro uitgeven.

Of gewoon meteen iets fatsoenlijks kopen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:24
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
owh ik hou het persoolijk ook liever bij tagan... Maar er zijn zeker wel andere opties.

een tagan 380 kost nog geen 60 euro
dat is het mij wel waard eigelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:50
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
aghh beetje creatief zijn met die dingen, je raakt ze wel kwijt. Het gebeurt toch regelmatig dat ik ze nodig heb. Om maar te zwijgen dat zonder die lange kabels ik 4 verlengstukjes had moeten hebben in me serverkast.


btw die 60 euro van mij was een beetje hoog... de 480 kost iets minder dan 80 euro en de 380 iets meer dan 50 (op ebay.de kan het overegens nog goedkoper)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Geurende voeding?
Verwijderd
42 11-09-2007 11:25
Software & Hardware Voedingen: zin en onzin
JuistJa
8 11-07-2007 08:06
Software & Hardware [Videokaart] Nieuwe AGP kaart?
Verwijderd
14 19-06-2006 12:17
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #49
Verwijderd
498 03-05-2005 10:23
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Software & Hardware [Voeding] Genoeg voor dit systeem?
Verwijderd
26 26-08-2004 01:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.