Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
heb er op tv en op school wel eens wat over gehoord, maar niets negatiefs...
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wie weet dat je op hun website wat meer kunt vinden... (als zal je daar wss al gekeken hebben..) www.triversum.nl |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben ook een aantal keren opgenomen geweest. Ik neem aan dat je in een jeugdkliniek terecht komt aangezien je 17 bent. Ik zal vertellen hoe het er bij mij aan toe ging toen ik in venray opgenomen was.
je had bij ons 2 groepen die bij elkaar in 1 huis leefden maar aparte woonkamers hadden. wel 1 gezamelijk rookhok. de ene groep was explorerend, de andere structurerend. sochtends stond je op en ging ontbijten. Na het ontbijt had je even tijd voor jezelf en vervolgens ging je naar therapie. Je had muziektherapie, creatieve therapie, pmt (therapeutisch sporten), sociale vaardigheidstraining, maatschappij oriëntatie (dan ging je met een bepaald thema aan de slag) en zwemmen. dan smiddags eten en daarna weer wat tijd voor jezelf en therapie. savonds weer eten en daarna gingen we meestal tv kijken of in de zomer nog even een terrasje pikken ofzo. We hadden best veel tijd voor onszelf want tussen de therapieen door had je altijd nog wel even vrij en bovendien had je niet elke dag evenveel therapieen. In die tijd deden we vaak spelletjes of gingen we de stad in, of ik deed iets voor mezelf zoals muziek luisteren of brieven schrijven, lekker in bad gaan, nja dat soor dingen. Je had ook nog regelmatig gesprekken met je behandelaar of met de psychiater of je evv-er (eerst verantwoordelijke verpleegkundige, soort mentor). Ik sliep op een kamer met nog 2 andere meisjes. Voordat ik daarheen ging was ik daar heel bang voor maar het viel best mee. Het was best gezellig savonds en omkleden deed ik gewoon achter mijn kast of op de badkamer. Het was gezellig in de groep, we deden best veel samen en iedereen werd geaccepteerd. Natuurlijk was het ook wel eens minder leuk. Ruzies begonnen en eidigden vaak in de rookkamer want daar werd het meest geroddeld, maar over het algemeen waren ze snel opgelost. Tja, dat was het wel zon beetje. Als je nog vragen hebt ofzo, je mag me best toevoegen op msn: me_blackrose@hotmail.com heel veel sterkte ermee! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() je zegt dat je naar een kliniek gaat dan speciaal voor borderline patienten. bij mij is ook door 3 psychiaters gezegd dat ik het heb, maar ja, ben 17 en geen 18 dus heet het in ontwikkeling ofzo. maja, wist niet eens dat daar speciale plaatsen voor waren. weet niet precies waar deze kliniek voor is. thnx voor je reactie, weet niet heo het gaat zijn maar tis wel een hele grote verandering en ik weet niet hoe ik daarmee om zal gaan.
||
Citaat:
ik kom idd in een jeugdkliniek denk ik. het is van 12 tot en met 18. dus denk wel een beetje jongere mensen, maar oke. lijkt me trouwens ook wel een beetje lastig.. weet niet hoe dat zal zijn, ga meestal om met oudere mensen. maar oke, dat zie ik dan wel. ik weet niet, wat is explorerend en structurerend? heb er wel van gehoord, maar weet ff niet meer precies wat het inhoudt. ik zou inderdaad ook veel therapien krijgen. maar heb je ook allemaal gesprekken met mensen apart? zo, het klinkt best vrij allemaal. heb toch allemaal dingen voor me met dat je de deur niet uit mag enzo. is dat dan zo'n raar beeld ervan? zo, dat liojkt me best wel eng, met 2 andere mensen op je kamer. moet er niet aan denken. word al bang bij het idee. ben juist heel erg op me eigen ruimte.. zo dat wordt wennen. (als t het zelfde is maar zover ik ook van anderen hoor lijkt het wel zo). ik heb nog wel een paar vragen, heb je toegevoegd. thnx ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe vrij je bent hangt er vanaf op welke afdeling je zit. Op een gesloten afdeling zijn de deuren op slot en kun je stapsgewijs vrijheden krijgen. op een open afdeling zijn de deuren gewoon open en maak je afspraken over wanneer je naar buiten gaat en hoe laat je terug bent. Het is helemaal niet gezegd dat je met meerdere mensen op een kamer ligt. Bij de opname in de jeugdkliniek waar ik zat hadden we allemaal een aparte kamer en in de andere crisisopnames waren er kamers met 1 bed en kamers met 2 of 3 bedden. Alleen in de adolescenten kliniek (van 16 tot 23 jaar) sliep ik met 2 anderen op een kamer maar er waren ook 1 persoons kamers. En ook als je op een 3 persoons kamer ligt heb je nog best wat ruimte voor jezelf. Je bent niet altijd tegelijkertijd op je kamer en bovendien staan er kasten en kun je een scherm in het midden van de kamer zetten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Opname triversum Verwijderd | 0 | 04-01-2016 22:43 | |
Psychologie |
triversum grazygirliej | 8 | 09-05-2005 22:33 | |
Psychologie |
ervaringen van opname in een psychiatrisch ziekenhuis!! sqoelieoelie | 39 | 11-01-2005 21:19 | |
Psychologie |
Sociotherapeuten - Ervaringen gevraagd! Fleebee | 36 | 04-01-2005 22:57 | |
Psychologie |
De kronieken van de dag #4! Quiana | 500 | 10-03-2004 13:32 | |
Psychologie |
TRIVERSUM? mensen die daar gezeten hebben? HelpMePlease | 16 | 08-10-2002 22:54 |