Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2005, 16:27
Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
De afgelopen tijd heb ik wel eens last van steken in mijn borstkas maar verder besteedde ik er eigenlijk niet zoveel aandacht aan. Maar laatst zat ik in de les en ik kreeg echt ontzettende steken rondom mijn hart. Ik kon niet meer rechtop zitten en ik kon ook maar heel moeilijk ademhalen. Ik dacht echt dat ik een hartaanval kreeg ofzo, want het deed zo'n verschrikkelijke pijn! Tot nu toe kwam het namelijk steeds terug maar werd het ook steeds erger, en ben dus erg bang voor de volgende keer. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? Ben nu namelijk best wel bang dat er echt iets aan de hand is.. Alvast bedankt!

Nijn*
Oud 25-04-2005, 16:29
Verwijderd
Kan heel veel zijn, vaak komt het door een spiertje dat 'raar' doet oid. Als het niet op houdt , nog erger wordt of je wilt echt weten wat het is, ga dan even langs je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:37
sjefke
sjefke is offline
En als je iets vreemds voelt in je rechterarm moet je ook snel gaan. Dan mag je direct de tel. pakken Mag = Moet
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het was toch linkerarm?

Maar ik heb het soms ook dat ik opeens daar een steek voel. Vroeger (2/3 jaar geleden) had ik het best vaak en meestal wanneer ik op bed lag. Ik kromp helemaal ineen en moest heel rustig ademen om de 'pijn' te verlichten. Vond het best eng, maar op een gegeven moment dacht ik er niet meer aan (ook wanneer ik niet had dacht ik er over na namelijk). Ik heb het toen een hele tijd niet meer gehad. Nu af en toe echt zo'n steek door de gebied. Volgens mij is het een gewoon een spiertje die je verrekt of die typisch doet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:03
Roos
Roos is offline
Een hartaanval komt vrijwel niet voor op jouw leeftijd en verloopt ook niet zoals jij beschrijft.
W.s. is het een spier/pees: gebruik de zoekfunctie maar, want deze topics komen om de haverklap voorbij (oftewel, heel veel jonge mensen hebben hier wel eens last van).
9 van de 10 keer is er niks tegen te doen en gaat het vanzelf weer over
Oud 25-04-2005, 18:34
sjefke
sjefke is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-04-2005 @ 17:45 :
Het was toch linkerarm?
Zou ook kunnen zat te twijfelen welke t was
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 19:14
Isiyanka
Isiyanka is offline
Je hart zit iig links
Ik weet niet hoe oud je bent, maar tenzij je echt een ontzettend hoog cholesterol hebt, kan het eigenlijk niet dat je op jonge leeftijd al een hartaanval krijgt
Ik heb ongeveer hetzelfde als jij gehad en ben ermee naar de dokter gegaan, die heeft toen wel een ECG laten maken maar dat komt omdat hartproblemen bij mij in de familie zitten... het bleek uiteindelijk gewoon aan mijn tussenribspiertjes te liggen, die trokken samen ofzo, het is ook weer overgegaan
Als het bij jou steeds erger wordt (dat had ik dan niet) moet je misschien wel even bij de dokter langs oid, maar het zal echt geen hartaanval zijn

Regels voor berichten