Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 19:12
Verwijderd
Na de Forumbaas, Forumbaas+, Beheerder en Bemiddelaar lijkt het mij, aangezien je je eigen topics niet meer kan verwijderen en een forumbaas moet vragen om topics te verwijderen, gepast dat er een Verwijderaar komt. Deze Verwijderaar kan op aanvraag topics verwijderen, en verlicht de taken van Forumbazen.

Of laat ons gewoon weer verwijderen.
Advertentie
Oud 26-04-2005, 19:15
ZSA
ZSA is offline
Zeer goed plan
anders worden de forumbazen overbelast
Oud 26-04-2005, 19:17
Verwijderd
wat lame dat dat niet kan
Oud 26-04-2005, 19:17
knijtert!
knijtert! is offline
*bied zich aan*
Oud 26-04-2005, 19:18
Verwijderd
wrm dit geval van mierenneukerij?
Oud 26-04-2005, 19:19
Charly Brown
Charly Brown is offline
Goed idee! Ik vind gewoon dat je je eigen topics wel mag verwijderen. Wat is dat nou voor een gezeik .
Oud 26-04-2005, 19:20
2e Ketjing
2e Ketjing is offline
mag ik dan de functie van nieuw topic-openaar, anders kunnen de leden nog veel te veel doen
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 26-04-2005 @ 20:19 :
Goed idee! Ik vind gewoon dat je je eigen topics wel mag verwijderen. Wat is dat nou voor een gezeik .
Dat mag ook, toch?
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 20:20 :
Dat mag ook, toch?
Niet meer.
Oud 26-04-2005, 19:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Iter schreef op 26-04-2005 @ 20:20 :
Niet meer.
Oud 26-04-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
2e Ketjing schreef op 26-04-2005 @ 20:20 :
mag ik dan de functie van nieuw topic-openaar, anders kunnen de leden nog veel te veel doen
dat wil ik ook dan
Oud 26-04-2005, 19:22
Verwijderd
lrijgen we nog uitleg over deze nazistische regel?
Oud 26-04-2005, 19:22
Greenfly
Greenfly is offline
Echt een gigantische kutregel.
Oud 26-04-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-04-2005 @ 20:21 :
Probeer maar uit op Onzin ofzo.
Oud 26-04-2005, 19:27
Verwijderd
Dit is ingesteld omdat sommige mensen er nogal een handje van hadden topics te verwijderen als de reacties hen niet aanstonden of het topic hen niet meer interesseerde. Zo verdwenen andermans posts of interessante discussies omdat de ts er geen zin meer in had.

Uiteindelijk heb je het niet zo nodig. Als je een topic verkeerd plaatst, zal een fb dat meestal al snel zien en het verplaatsen. Als je spijt krijgt van een topic, kun je nog altijd tegen een fb gillen, zoveel extra werk zal dat nu echt niet opleveren. En als je spijt zou krijgen, was dat meestal toch lang na de aanpasperiode van 24u, dus moest er sowieso een fb aan te pas komen.
Oud 26-04-2005, 19:37
Shock
Shock is offline
En als je je na een minuut of 5 al bedenkt, als het ergste gevoel over is?
Oud 26-04-2005, 19:42
ZSA
ZSA is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-04-2005 @ 20:27 :
Dit is ingesteld omdat sommige mensen er nogal een handje van hadden topics te verwijderen als de reacties hen niet aanstonden of het topic hen niet meer interesseerde. Zo verdwenen andermans posts of interessante discussies omdat de ts er geen zin meer in had.

Uiteindelijk heb je het niet zo nodig. Als je een topic verkeerd plaatst, zal een fb dat meestal al snel zien en het verplaatsen. Als je spijt krijgt van een topic, kun je nog altijd tegen een fb gillen, zoveel extra werk zal dat nu echt niet opleveren. En als je spijt zou krijgen, was dat meestal toch lang na de aanpasperiode van 24u, dus moest er sowieso een fb aan te pas komen.
stel je voor dat 50.000 leden hun topic verwijderd willen zien
daar is een nieuwe functie voor nodig
Oud 26-04-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 26-04-2005 @ 20:37 :
En als je je na een minuut of 5 al bedenkt, als het ergste gevoel over is?
forumbaas pmen. Of je past de post aan, dat gaat dacht ik toch wel gewoon nog?

Stel je voor dat 50000 leden tgl. zouden posten. Volgens mij zou het forum vastlopen en zou er helemaal niets te verwijderen zijn.
Oud 26-04-2005, 19:47
Shock
Shock is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-04-2005 @ 20:44 :
forumbaas pmen. Of je past de post aan, dat gaat dacht ik toch wel gewoon nog?

Klopt, maar als je er een discussie over hebt (gehad) kun je moeilijk alle quotes aan laten passen, dunkt me? Zie http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=4
Oud 26-04-2005, 19:53
Verwijderd
Dan zal men misschien iets beter moeten gaan nadenken over wat men post . Ik krijg vaak genoeg posts van, ohnee, mijn moeder komt hier, verwijder dit of dat. Denk eraan dat het een openbaar forum is. Je kunt de ergste schade beperken door je post aan te passen en je kunt een fb pmen om eventuele quotes aan te passen.
Oud 26-04-2005, 19:58
Shock
Shock is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-04-2005 @ 20:53 :
Dan zal men misschien iets beter moeten gaan nadenken over wat men post . Ik krijg vaak genoeg posts van, ohnee, mijn moeder komt hier, verwijder dit of dat. Denk eraan dat het een openbaar forum is. Je kunt de ergste schade beperken door je post aan te passen en je kunt een fb pmen om eventuele quotes aan te passen.
Mja dat bedoelde ik juist aan te geven, soms wil je toch even discussiëren over een dergelijk onderwerp, maar best kans dat een fb-er van het betreffende forum pas een halve dag later je pm ziet.. Toch lullig.
Oud 26-04-2005, 20:04
Verwijderd
Stuur het naar meerdere ontvangers? Als iets bij mij dringend is, stuur ik het naar de fbs van het forum, plus zowat alle +en. Wie het eerst komt, kan actie ondernemen.
Oud 26-04-2005, 21:24
Mema
Mema is offline
Ik stel me wel tot beschikking als verwijderaar
Oud 26-04-2005, 21:39
Gothic
Gothic is offline
maar je kunt wel nog een post wijzigen, dan kun je dat hele topic toch zinloos maken als je de beginpost helemaal anders maakt?
Oud 26-04-2005, 21:43
Jolt
Jolt is offline
Krijgen wij dan helemaal geen vrijheid meer?

Alles via via regelen?Vind ik maar onzin.

Intressante discussies zeg je he?Als de TS de replys niet aanstaat, ontstaat er een flame war, en ben je nog verder van huis. Door een simpele verwijdering, heeft hij of zij dat verholpen.

Had ik beter gehoopt dat men een limiet er stelde, bijvoorbeeld 2 weken.

Als mensen extra verdrag vertonen, steeds hun eigen topics deleten, etc. Gewoon een dikke flinke ban geven.
Oud 26-04-2005, 21:44
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-04-2005 @ 22:39 :
maar je kunt wel nog een post wijzigen, dan kun je dat hele topic toch zinloos maken als je de beginpost helemaal anders maakt?
Het gaat ook niet direcht altijd om de beginpost, maar vaak ook om de rest van het topic. Dat is meteen helemaal weg als je de eerste post weghaald en dat is meestal ook zeer vervelend.
Oud 26-04-2005, 21:54
Obi Wan
Obi Wan is offline
En wat als er nou eens een tijd op stond? (was er dat niet al?!)

Dus 1 a 2 dagen de tijd dat je je topic nog kan verwijderen en daarna pas niet meer?

Zo geeft het iig voldoende tijd om je topic te verwijderen als het meer schade doet (of wat voor reden dan ook) dan je lief is maar ook ruimte zodat er boeiende discussies uit kunnen komen die blijven staan

Ik vind het persoonlijk een beetje belachelijk en kinderachtig dat je je eigen topics gewoon totaal niet kunt verwijderen

Als er een bepaalde tijd op zou staan ok, maar mensen maken fouten en om daarvoor naar een FB te gaan is ook weer zo iets..

Een verwijderaar is ook weer overdreven maar het klopt wel dat de FBen nu natuurlijk worden overspoelt door requests om topics te verwijderen

Maarja, dat is weer mijn mening
Oud 26-04-2005, 22:00
Verwijderd
Het viel ons op dat sommige topics waarin geflamed werd ed gewoon verwijderd werden. Dat is de voornaamste reden dat het uitgeschakeld is. En wat is nu het gemis, dan denk je maar 2 tellen langer na voordat je een topic opent.
Oud 26-04-2005, 22:05
Obi Wan
Obi Wan is offline
Geflamed?

Dus het is de bedoeling dat dat soort topics wel blijven staan?

Er komt dan toch een slotje op als de FB in kwestie het al niet verwijderd

Ik zou het zelf ook verwijderen als iemand opeens tegen me gaat flamen (of gewoon algemeen geflame in mijn topic)..

Er zullen vast wel voordelen zitten aan deze nieuwe 'regel' maar de forumleden zijn er wel het dupe van, zoals ik al zei: "mensen maken fouten"
Oud 26-04-2005, 22:06
Verwijderd
Er stond al een limiet op.
Oud 26-04-2005, 22:08
Obi Wan
Obi Wan is offline
Ja nou ok, jullie moeten het natuurlijk zelf weten maar mij lijkt het niet slim voor een forum van dit formaat
Oud 26-04-2005, 22:10
ZSA
ZSA is offline
zou men niet een regel ala topictitel kunnen maken ?
dat je een kwartier hebt om iets te verwijderen oid?
Oud 26-04-2005, 22:13
Jolt
Jolt is offline
Dat vind ik ook al raar.
Stel ik heb een super topic geopent, met veel info, blijft het nog bij zo een standaard eigen topic titel, moet je ook weer gaan vragen aan iemand anders of ze hem willen aanpassen.

Mij lijkt het makkelijk als je hem zelf gewoon kan aanpassen. Als er van die mongolen zijn die er misbruik van maken, gewoon een mooie ban geven. Niet te moeilijk doen, hadden ze het beleid maar moeten lezen.
Oud 26-04-2005, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Obi Wan schreef op 26-04-2005 @ 23:08 :
Ja nou ok, jullie moeten het natuurlijk zelf weten maar mij lijkt het niet slim voor een forum van dit formaat
Bepaalde fora van grotere formaten hadden dat niet eens in hun pakket.

Maar als het een ramp wordt, dan merken we het vanzelf wel.
Oud 26-04-2005, 22:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je eigen posts verwijderen is zelfs iets wat op sommige fora niet mogelijk is, een heel topic verwijderen is al helemaal vreemd, aangezien je daarmee dus ook posts van anderen verwijderd. Dit heeft geen enkel groot forum naar mijn weten. Er zijn al voldoende situaties waarbij dit gewoon erg vervelend is.

Voorbeeld: op Hardware of S&M opent iemand een topic, na een aantal goede reacties is het probleem opgelost maar wordt er nog wat verder gepraat en ontstaat er een interessante discussie. De TS verwijdert het topic omdat hij of zij denkt dat dat normaal is nadat zijn/haar vraag is opgelost. Gevolg: alle posts weg, inclusief discussie. Topics verwijderen is iets voor forumbazen, niet voor leden. Als je goede redenen hebt om een topic verwijderd te willen zien, kun je je wenden tot een forumbaas. Daar zijn die voor.

De toon van dit topic, met name de first post, bevalt me allerminst, dus dit topic gaat ook gewoon dicht.

Regels voor berichten