Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 20:15
MUWK
MUWK is offline
aloha , ik zat ff met het volgende... namelijk ik heb al een poosje dreads en dus ook al enige uitgroei.. vandaar dat ik ze bij wilde werken maar wat is de nu de beste manier........ ik hoor verschillende dingen zoals knoopjes maken of bijkammen of met touwtjes iemand hier ervaring met 1 van deze methodes en of het wel of niet werkt ??? please help me.....
Advertentie
Oud 04-06-2002, 20:20
Verwijderd
Een vriend van me bindt er altijd touwtjes of elastiekjes omheen zodat ze weer bijgroeien zeg maar..
Oud 04-06-2002, 20:37
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Een elastiekje kan ja.
Maar je kan je dread ook door je dread heen halen zeg maar....bovenaan waar je haar normaal is die 'uitgroei' door dat stukje haal je gewoon je dread heen...en dan na 2 weekjes is dat ook weer gedread zeg maar,en dan hoef je tenminste geen elastiekjes.
Oud 04-06-2002, 20:40
Verwijderd
Das nog makkelijker ja
Oud 05-06-2002, 10:53
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Een elastiekje kan ja.
Maar je kan je dread ook door je dread heen halen zeg maar....bovenaan waar je haar normaal is die 'uitgroei' door dat stukje haal je gewoon je dread heen...en dan na 2 weekjes is dat ook weer gedread zeg maar,en dan hoef je tenminste geen elastiekjes.
alleen krijg je nooit al je haar er precies doorheen dus kun je dit beter met een stop naald er weer doorheen halen.
Oud 05-06-2002, 11:23
acid-star
acid-star is offline
elastiekjes mag je NOOIT gebruiken!!!!! die trekken je haren uit je hoofd, zonder dat je het door hebt... vreselijk gedverdemme, een vriendin van mij is er half kaal door geworden....

bijwerken doe je altijd bij de kapper, of laat je door iemand doen die het echt kan, anders heb je er nog niks aan.

elke dread word stuk voor stuk goed losgemaakt van de andere dreads, alle uitstekende haartjes bij de hoofdhuid worden beetgepakt en voor zover mogelijk terug in de dread gemakt. en dan word alles met een touwtje goed strak bij elkaar gebonden... eventuele uitstekende plukjes doe je in een grote kromme naald en steek je weer de dread in... Kost ongeveer 30 euro per uur (meestal twee uur bezig) bij de meeste kappers....
Oud 05-06-2002, 11:24
acid-star
acid-star is offline
!!!!! Als je de dread door de uitgroei van de dread heenhaalt groeit ie verder zonder echt goed te klitten en heb je na verloop van tijd TWEE hele vieze dreads uit een mooie.... niet doen dus....
Oud 05-06-2002, 11:27
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
acid-star schreef:
!!!!! Als je de dread door de uitgroei van de dread heenhaalt groeit ie verder zonder echt goed te klitten en heb je na verloop van tijd TWEE hele vieze dreads uit een mooie.... niet doen dus....
Appart..ik ken veel mensen met dreads en hun doen dit toch altijd en na 2 weekjes is de uitgroei gewoon gedread en is het nog steeds 1 dread
Oud 05-06-2002, 11:38
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Nou ff rollen tot ze klitten losse haren eromheen en erdoor klaar is kees.
Oud 05-06-2002, 16:03
MUWK
MUWK is offline
volgens mij als je de dread door de uitgroei haalt en je haalt hem iedere keer door hetzelfde gat krijg je 2 dreads in plaats van 1

het is beter om in de uitgroei iedere keer een nieuw gat te prikken ( met een schaar ofzo ) en daar dan de dread doorheen te halen
Oud 05-06-2002, 17:06
boardbabe
boardbabe is offline
35.) How do I knot up my roots?

If your dreads are matured, your roots may start dreading all by themselves... TO aid the process, you can place it between your index and middle fingers "chopstick" style, press against the scalp with that dread in your fingers and rub in circular motion for about half a minute. dont over do. feel your roots knotted up!
Oud 05-06-2002, 18:16
Verwijderd
nee iddd niet door zichzelf halen dan krijg je van die kronkels erin en iid dat van acid star klinkt ook waar: je krijgt 2 dreads, maar dat elastiekjes evrhaal klopt neit helemaal, ik denk dat dat wel per persoon verschilt! Vriendin van vroeger die deed het met elastiekjes en ze had zo ongeveer de mooiste dreads die ik heb gezien (alleen ze kreeg luizen...ai..)
Oud 05-06-2002, 19:05
boardbabe
boardbabe is offline
hier staat het heel goed beschreven met plaatjes:
Oud 05-06-2002, 19:58
MUWK
MUWK is offline
thanx voor de link het staat hier goed beschreven
Oud 11-12-2003, 09:48
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
SUPERRRRRR
Maareuhm, weet iemand of je met dreadies kunt zwemmen, i.v.m. chloor ensow. IK BEN VLIEFD OP MIJN DREADIEJS!
Oud 11-12-2003, 09:50
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Tjemig de Pemig, dat deze er nog niet bij staat:
www.dreadheadhq.com
Wel in t Engels dus dat wordt vertalen
Mjah, weet iemand missgiejn hoe ik de punten van mijn dreads mooi krijg? Die zijn namelijk niet geklit

DANKUUUU
Oud 11-12-2003, 10:00
Verwijderd
praat normaal idioot
Oud 11-12-2003, 10:03
Verwijderd
Dit is een hele oude topic. Tegenwoordig is er een algemene dreads topic:

http://forum.scholieren.com/showthre...postid=8457392
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten