Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 13:37
THC1
THC1 is offline
Tijdens de IJsselsteinloop, een jaarlijkse hardloopwedstrijd voor het goede doel in de provincie Utrecht, zijn zaterdag twee deelnemers overleden. De eerste, een 50-jarige man uit IJsselstein, zakte na de eerste kilometer van de kwartmarathon al in elkaar. De tweede man, een 29-jarige Amsterdammer, haalde de finish maar stortte daarna neer. Vermoedelijk zijn hartkwalen de oorzaak, zegt de politie.

diverse bronnen.

Je hoort het steeds vaker maar vaak zijn het mensen met een hartafwijking die hier niet van afweten

Ik ken iemand die loopt ook hard en heeft al een paar keer iemand langs de kant van een wedstrijd gereanimeerd zien worden. Dat is geen leuk gezicht en ik vraag mij af of deelnemers van dit soort evenmenten niet verplicht een sportkeuring zouden moeten ondergaan, zeker bij de lange afstanden.
Advertentie
Oud 15-05-2005, 13:40
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het is toch wat.
Oud 15-05-2005, 13:48
JH
JH is offline
tiswah
Oud 15-05-2005, 14:01
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
De mensen die doodgaan zijn mensen die hun eigen grens niet kennen of niet willen erkennen, of ze hebben gewoon niet goed getraind maar teveel trots om te stoppen met lopen.

De verplichte sportkeuring vind ik absoluut niet nodig, je gaat niet dood omdat je conditie slecht is maar je gaat dood omdat je niet naar je lichaam luistert wanneer die zegt dat ie het niet meer aankan.
Oud 15-05-2005, 14:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 15-05-2005 @ 15:01 :
De mensen die doodgaan zijn mensen die hun eigen grens niet kennen of niet willen erkennen, of ze hebben gewoon niet goed getraind maar teveel trots om te stoppen met lopen.
of de griep hebben, maar toch gaan sporten waardoor het hart aangetast wordt.

verder:
tiswah
Oud 15-05-2005, 14:38
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
het is hun leven dus laat ze lekker, als zij willen lopen, boeiend.
verder, tiswah
Oud 15-05-2005, 18:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1111958

Regels voor berichten