Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2005, 19:07
sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Ter ere van het 35 jaar jubileum van de strip Jan, Jans en de Kinderen komt er volgend seizoen een musical over de strip met in de hoofdrollen Plien van Bennekom, Wil van der Meer en Alex Klaasen...

Nu kan ik het me moeilijk voorstellen, een musical gebasseerd op een strip. Wat vinden jullie hiervan??

Oud 16-05-2005, 19:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach, met Suske en Wiske en Kuifje is het een succes geworden. Dus dit moet ook kunnen lukken.
Oud 16-05-2005, 19:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-05-2005 @ 20:15 :
Ach, met Suske en Wiske en Kuifje is het een succes geworden. Dus dit moet ook kunnen lukken.
vergeet Nijntje niet
al is dat geen strip

Het lijkt me veel te veel een familiemusical en ik vind 'gewone' musicals toch echt een stuk leuker.
maar ik denk dat ze er best wat van kunnen maken. Het lukt zelfs om van een tekenfilm over dieren (lion king) een mooie musical te maken, dus waarom niet van een strip?
Oud 16-05-2005, 20:59
Uice
Uice is offline
Het lijkt me een slecht idee.

Maar Plien van Bennekom is goed en Alex Klaassen is geweldig.
Oud 17-05-2005, 10:36
Verwijderd
Ik heb het sowieso niet op musicals.
En wél op Jan, Jans en de kinderen.
Ik ben dus heel boos.
Oud 17-05-2005, 22:17
Verwijderd
Ik vind het nu al vreselijk. Alleen het idee al. Daar gaat je fantasie.
Oud 18-05-2005, 06:30
Verwijderd
goed voor de werkgelegenheid in die sector, maar of het iets gaat worden, ligt aan de script schrijvers en componisten
Oud 18-05-2005, 16:12
Nijn*
Nijn* is offline
Ik vind het verneukeratief van de strip. Tegenwoordig lijkt het wel alsof ze alles (Films, strips etc) in musicals moeten proppen, niet dat het er daar beter van wordt! Alsof ze niet genoeg inspiratie hebben om wat nieuws te bedenken..
Oud 19-05-2005, 01:07
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 18-05-2005 @ 17:12 :
Ik vind het verneukeratief van de strip. Tegenwoordig lijkt het wel alsof ze alles (Films, strips etc) in musicals moeten proppen, niet dat het er daar beter van wordt! Alsof ze niet genoeg inspiratie hebben om wat nieuws te bedenken..
opera->operette->musical

ging en gaat over min of meer actuele dingen, of verhalen die het altijd goed doen bij het publiek.

Dus oude verhaal thema's worden op dans en muziek gezet. Het gaat dus in wezen niet om iets nieuws, ook bij musical niet. Het gaat om volks vermaak. En dat hoeft niet per definitie vernieuwend te zijn.

En kom nu niet aan dat je het beter weet, want ik kan je talloze voorbeelden van vernieuwing geven die allemaal tot rampen hebben geleid.
Oud 19-05-2005, 17:44
Verwijderd
Jippie, en er komt ook al een 'Turks fruit, de musical'.
Mensen, waar gaat dit heen..?
Oud 19-05-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 19-05-2005 @ 18:44 :
Jippie, en er komt ook al een 'Turks fruit, de musical'.
Mensen, waar gaat dit heen..?
Je kunt overal wel een musical van maken, en dan hoop je mensen ook een impuls te geven om eens naar een serieus toneelstuk te gaan, of naar een echte big band
Oud 20-05-2005, 21:49
Olijf
Olijf is offline
Ik vond die commercial (van dat opa niet mag roken bij de baby) al raar om te zien en vooral te horen! Die stemmen klopten niet volgens mijn verbeelding... laat staan dat ik een musical aan kan! (---> ik vraag me af wat Jan Kruis ervan vind... een musical. Lijkt me niks voor hem om leuk te vinden)
Oud 22-05-2005, 11:12
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 19-05-2005 @ 19:00 :
Je kunt overal wel een musical van maken, en dan hoop je mensen ook een impuls te geven om eens naar een serieus toneelstuk te gaan, of naar een echte big band
Ik denk niet dat dat de bedoeling is van de meeste musicalmakers.

Trouwens, J, J en de K was in stripvorm zelden leuk, maar ik denk dat een musical een charmante foutheid over zich heen zal hebben.

Turks Fruit de musical is gewoon bezopen.
Oud 22-05-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 22-05-2005 @ 12:12 :
Ik denk niet dat dat de bedoeling is van de meeste musicalmakers.

Trouwens, J, J en de K was in stripvorm zelden leuk, maar ik denk dat een musical een charmante foutheid over zich heen zal hebben.

Turks Fruit de musical is gewoon bezopen.
niet de directe bedoeling, maar het kan een positieve bijwerking zijn.

En ik blijf maar niet snappen wat ertegen is, het levert voor veel mensen in de culturele sector werk op, en dat is niet voor het oprapen, en werken lijkt me beter dan een uitkering trekken
Oud 22-05-2005, 17:17
Larsman
Larsman is offline
lijkt me leuk om te zien, al ben ik normaal niet zo van dit soort dingen. Ik zou wel eens willen weten hoe ze dat doen met die rooie kater.
Oud 23-05-2005, 16:21
HypocrieteTeef
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 22-05-2005 @ 12:41 :
En ik blijf maar niet snappen wat ertegen is, het levert voor veel mensen in de culturele sector werk op, en dat is niet voor het oprapen, en werken lijkt me beter dan een uitkering trekken
Ik heb het niet over economische voordelen, E&M'er, ik bedoel dat het een belachelijk idee is omdat er waarschijnlijk niets van kwaliteit uitkomt.
Oud 23-05-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 23-05-2005 @ 17:21 :
Ik heb het niet over economische voordelen, E&M'er, ik bedoel dat het een belachelijk idee is omdat er waarschijnlijk niets van kwaliteit uitkomt.
over die kwaliteit kun je nog niks zinnigs zeggen.

De musical de titanic was technisch goed, en de musical miss saigon ook, en de meeste musicals zijn technisch wel op orde.
Of het genre je aanspreekt, is een 2de
Oud 24-05-2005, 12:47
HypocrieteTeef
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 23-05-2005 @ 18:10 :
over die kwaliteit kun je nog niks zinnigs zeggen.
Ik zeg dan ook waarschijnlijk. Zo'n verwachting kun je best hebben; Turks fruits komt gewoon niet over als een boek dat zich voor musicals leent.

Regels voor berichten