Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2005, 22:30
meisje833
meisje833 is offline
Hoe kijk je daar tegenaan?

Vindt je het erg, vertrouw je hem als ze erg close zijn met je vriend>

MIjn vriend heeft een goede vriendin waar die mee chat en z'n ei bij kwijt kan, hij praat met haar als hij ergens over in zit.

Ik kan daar soms erg jaloers van worden, dat hij met haar zoveel praat en dat het een goede vriendin is, ik ben bang voor conncurentie

Hoe gaan jullie daar mee om

kuzz

---------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik nog even toe wilde voegen..

Mijn vriend en dat meisje hebben elkaar ooit leuk gevonden, het is nooit wat geworden om 1 of andere reden.
Tis gewoon dat ik het niet uit kan staan, dat ze bij elkaar hun ei kwijt kunnen, ik heb zoiets daarheb je mij nu toch voor??

Ik heb het er met hem over gehad, hij zegtdat ik me niet druk moet maken.

maar wat vinden jullie is mijn angst terecht?

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 11:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2005, 22:37
Donny must die
Donny must die is offline
ehm, ik word zeker niet jaloers. Ik denk dat geen jongen aan mij kan tippen

Mocht ze het wel zo vinden, naja best wel dom van haar dan
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 22:37
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
tsjaa, dat scheelt er een beetje aan wat voor meisje het is? kunnen jullie het goed met elkaar vinden? dan zou ik me er niet te druk over maken. je vriend heeft voor jou gekozen en niet voor haar, dus vindt hij jou waarschijnlijk wel leuker! en als het je nog steeds dwars zit, kun je het er metb hem over hebben.
Oud 25-05-2005, 22:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nu heb ik geen vriendin, maar ik heb ook een redelijk aantal goede vriendinnen. Als een meid een relatie met mij wil, dan zal ze moeten accepteren dat ik met die andere meiden een goede band heb en dat ik mijn vriendschap met hen niet zal verwaarlozen omdat zij toevallig (een beetje) jaloers is aangelegd. Ze zou mij moeten vertrouwen. Net zoals ik haar zou vertrouwen met haar goede vrienden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 22:54
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-05-2005 @ 23:37 :
Ik denk dat geen jongen aan mij kan tippen

qua achterlijke opmerking heb je idd gelijk
Oud 25-05-2005, 23:06
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
bracelance schreef op 25-05-2005 @ 23:54 :
qua achterlijke opmerking heb je idd gelijk
bewijs jij maar het ongelijk
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:09
Verwijderd
Zolang hij zn gedachten en handjes thuis houdt zie ik het probleem niet, hij zou namelijk zelf ook moeten slikken dat mijn vriendengroep grotendeels uit 'mannen' bestaat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:12
Optima
Optima is offline
het fijne van een vrouwelijke vriendin, is dat als hij haar ziet als 'maatje' er geen seksuele aantrekkingsgracht zal zijn, ( althans niet snel) en je dus niet bang hoeft te zijn dat hij vreemd gaat.

Een vrouwelijke vriendin kan de relatie juist ten goede komen. Zo houden jullie toch een beetje 'afstand' van elkaar, en dat behoudt de mysterie/spanning van een relatie. Natuurlijk heb je ook relaties waarin mensen echt maatjes zijn van elkaar, dat zijn meestal ook de beste huwelijke, maar niet de meest 'spetterende' op seksueel vlak
Oud 25-05-2005, 23:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 26-05-2005 @ 00:09 :
Zolang hij zn gedachten thuis houdt
The thought-police?

Hoe zie je dat voor je? En hoe wou je dat gaan controleren?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 26-05-2005 @ 00:12 :
het fijne van een vrouwelijke vriendin, is dat als hij haar ziet als 'maatje' er geen seksuele aantrekkingsgracht zal zijn, ( althans niet snel) en je dus niet bang hoeft te zijn dat hij vreemd gaat.
Daar geloof ik persoonlijk weinig van. Mijn ervaring is dat de meeste meisjes die voldoen om mee te praten als maatje, ook wel voldoen als neukobject.

(Zelf ben ik natuurlijk niet zo, maar van horen zeggen.)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 00:20 :

Eh, ik heb er niet zo'n last van.
Oud 25-05-2005, 23:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 00:20 :
Daar geloof ik persoonlijk weinig van. Mijn ervaring is dat de meeste meisjes die voldoen om mee te praten als maatje, ook wel voldoen als neukobject.
Zit zeker iets in.

Citaat:
Mark says: Suuuuuuuuure.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:25
Verwijderd
'Tis toch zo. Als je gezellig met iemand op de bank kunt hangen, wijntje drinken, praten over de geneugten en ongenoegens des levens, dan voel je je kennelijk op je gemak bij diegene. Is het dan zo'n grote stap naar vriendschappelijk knuffelen, ontdekken dat je allebei geil bent, neuken?

Ik bedoel maar.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2005 @ 00:25 :
'Tis toch zo. Als je gezellig met iemand op de bank kunt hangen, wijntje drinken, praten over de geneugten en ongenoegens des levens, dan voel je je kennelijk op je gemak bij diegene. Is het dan zo'n grote stap naar vriendschappelijk knuffelen, ontdekken dat je allebei geil bent, neuken?

Ik bedoel maar.
Ja nee.. je hebt wel gelijk. Alleen het "ik doe het natuurlijk niet zo" klonk wel aardig.
Oud 25-05-2005, 23:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Ik bedoel maar.
Als je goed gelezen hebt, zul je zien dat ik dat bevestigde. Hoewel het bij mij altijd blijft steken bij knuffelen. Van haar kant, dan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:31
Jolt
Jolt is offline
Die oude generatie van tegen woordig weer...
Oud 25-05-2005, 23:31
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:39
Lente
Lente is offline
Mijn vriend heeft vriendinnen en ik heb (vooral) vrienden. Hij is soms best jaloers als ik bijvoorbeeld weer es met alleen maar jongens ben uitgeweest. Maar hij vertrouwt me. Net zoals ik hem vertrouw. En ik vertrouw er zeker op dat ie het me vertelt als er toch iets te veel binnen die vriendschappen zou gebeuren. Scheelt denk ik dat ik zelf best flirterig ben en weet dat dat niet automatisch betekent dat ik seks met iemand wil ofzo.
Maar als hij met een vriendin alles zou bespreken en met mij maar heel weinig zou ik daar wel van balen ja. Vraag me ook echt af wat voor dingen dat zouden kunnen zijn.

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 23:42.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:53
meisje833
meisje833 is offline
De rede dat ik een beetje jaloers ben, is omdat ze elkaar hebben leuk gevonden, en dat is nooit wat geworden om 1 of andere reden..

maarja hij heeft mij dus nu idd, maar toch ben ik wel bang dat zij er ooit tussen kan komen..maarja dat kan een andere meid natuurlijk ook
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 00:20
Shitonya
Shitonya is offline
Hangt van haar innerlijk en vooral haar uiterlijk af.
Als het alleen om het praten gaat...nee dat kan ik me niet voorstellen, als mijn vriend zijn "ei" ( wat een woord ) kwijt moet bij een vrouwelijk persoon, kan hij dat bij niemand anders zo goed als bij mij. Als het over mij gaat, dan kan hij dat ook beter direct via mij bespreken

En normale vriendinnen...hm het is niet zozeer dat ik hem niet vertrouw, meer het feit dat ik vrouwen die te dicht bij hem in de buurt komen niet vertrouw
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 07:36
Optima
Optima is offline
Citaat:

Ik bedoel maar.
dat ben ik het levende bewijs dat niet alle vrouwen zo zijn. Ik houd emotioneel leven en seksueel leven strict gescheiden. Nouja...laat ik het zo zeggen: mensen waar ik mijn hart en ziel blootleg zullen niet snel met mij in bed belanden. Om de doodsimpele reden dat het 'je op je gemak voelen' gehalte mij niet geil maakt. Bij seks moet er enige afstand zijn, een spanning. daarom lijkt het me ook niet goed om in een relatie elkaar helemaal geestelijk dood te gooien met elkaars emoties.
Oud 26-05-2005, 07:41
WolterB
WolterB is offline
Ik heb ook normale vriendinnen waar ik heel close mee ben en als ik een vriendin krijg zal ik dat niet graag willen veranderen.
Kan zij er niet tegen, dan heeft ze dikke pech, zal ik het uitleggen waarom ik dat neit wil veranderen, dat ze er niet bang voor hieft te zijn en als ze er nog problemen mee heeft, dan denk ik dat er weinig toekomst meer is
Van de andere kant moet ik dan ook net zo hard accepteren als zij close vrienden heeft dat er niets gebeurt
Oud 26-05-2005, 08:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nou ja, een beetje jaloezie is op zich niet verkeer, dan kan t je op zn minst wat schelen. Maar mannen en vrouwen leven nou eenmaal niet gescheiden (godzijdank), en dus zullen vriendjes vriendinnen hebben en vice versa. En ach, als je dr echt mee zit, kun je altijd nog een triootje voorstellen
Oud 26-05-2005, 08:59
cagie
cagie is offline
Mijn vriend heeft ook een goede vriendin die hij vaak spreekt. In het begin van onze relatie was ik ook jaloers op haar omdat mijn vriend haar ooit leuk heeft gevonden. Op een gegeven moment zag ik eigenlijk in dat die jaloezie nergens voor nodig was en dat het tenminsten in mijn ogen soms ten goede kan komen van onze relatie. Zo bespreekt hij soms onze problemen met haar. Zij heeft vaak toch een andere visie op die problemen waardoor we de ze vaak beter weten op te lossen.
Ik heb er trouwens wel bewust voor gekozen dat ik haar in ieder geval voorlopig niet wil ontmoeten omdat ik bang ben dat ik toch weer jaloers word omdat ze in mijn ogen bijvoorbeeld knapper is of dat ik vind dat mijn vriend teveel aandacht aan haar besteed en te weinig aan mij.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 09:17
kebkebe
kebkebe is offline
Mijn vriend heeft best veel vriendinnen, maar daar ben ik nooit jaloers over. Alleen de laatste tijd een klein beetje. Hij woont nu ook in hetzelfde studentenhuis als dat meisje en ze gaan dus ook vaak samen uit. En het komt eigenlijk vooral omdat ik dat meisje knap (knapper dan mezelf) vind, dus ik ben meer jaloers op dat meisje dan dat ik bang ben dat mijn vriend vreemd zou gaan ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2005, 09:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Optima schreef op 26-05-2005 @ 08:36 :
dat ben ik het levende bewijs dat niet alle vrouwen zo zijn. Ik houd emotioneel leven en seksueel leven strict gescheiden. Nouja...laat ik het zo zeggen: mensen waar ik mijn hart en ziel blootleg zullen niet snel met mij in bed belanden. Om de doodsimpele reden dat het 'je op je gemak voelen' gehalte mij niet geil maakt. Bij seks moet er enige afstand zijn, een spanning. daarom lijkt het me ook niet goed om in een relatie elkaar helemaal geestelijk dood te gooien met elkaars emoties.
Is dat niet ontzettend onhandig in een relatie?
Oud 26-05-2005, 09:45
kebkebe
kebkebe is offline
Ja, dat leek mij ook al onhandig. Want dan heb je of goeie seks of een vertrouwd gevoel. Terwijl ik het leuke van een relatie vind dat ik het allebei heb
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 09:57
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb een hele smak vriendinnen, maar geen één waar ik mijn 'ei' (meesterlijk woord btw) kwijt kan. Die kan ik namelijk wel bij mijn vriendin kwijt (ja wij zijn zo'n 'maatjes'-stel).
Ik zit altijd te lachen met die andere vriendinnen, maar net zoveel als met mijn vrienden, dus in dat opzicht is het gewoon normaal.
Ik denk dus ook niet dat mijn vriendin er problemen mee heeft, dat lijkt me ook vrij sterk, aangezien ik gewoon een gezelschapsdier ben en dat wist ze al toen ze wat met mij kreeg.
Oud 26-05-2005, 10:20
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
grl schreef op 26-05-2005 @ 10:36 :
Is dat niet ontzettend onhandig in een relatie?
Lijkt mij wel.
Met iemand die zo'n instelling heeft kan ik geen relatie hebben geloof ik
Oud 26-05-2005, 11:18
Methuselah
Methuselah is offline
Ze moet me maar vertrouwen, ik ga nu eenmaal veel om met vrouwen. Ik zou haar ook vertrouwen.
Oud 26-05-2005, 11:32
Rieno
Rieno is offline
beetje jaloezie is normaal...maar dan moet ze het niet vreselijk laten blijken het is toch een stuk vertrouwen...

ik heb er iig helemaal geen last van, mn vriendin kent het woord jaloers volgens mij niet eens (of ze laat het iig niet blijken...dus het zit wel goed) en andersom zou ik haar ook zeker wel vertrouwen..waarom niet?

al schoot ik laatst wel een beetje in de verdediging toen een paar jongens in een winkel openlijk met dr aan het flirten waren maar dat waren vreemden...das anders

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 11:36
655321
655321 is offline
Als je vriend met jou is wil hij met jou zijn anders zou hij wel met iemand anders zijn. Zo zijn die dingen gewoon. Verder zijn vriendinnen niet voor niks vriendinnen, als hij ze langer kent dan dat hij jou kent zou hij er vast wat mee (gehad) hebben als hij dat wilde en als niet dan niet en dan komt dat ook niet meer.
Je moet niet zoveel nadenken bij die dingen, dan denk je jezelf helemaal jaloers en daar hebben jullie allebei geen fuck aan.
Oud 26-05-2005, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-05-2005 @ 00:17 :
The thought-police?
Toe zie je dat voor je? En hoe wou je dat gaan controleren?
Als ik een partner heb en deze trekt (misschien totaal onbewust) steeds meer van mij weg en naar haar toe, is het me duidelijk genoeg. Ik heb het zelf meegemaakt en heb het zelf ook gedaan.

En ik maak er geen probleem van, maar het is niet zo raar dat hij verliefd op haar zou worden zonder er iets mee te doen, en dus in de tussentijd met mij door gaan.

Met 'geestelijk/gedachten thuis houden' doel ik dus op niet verliefd worden.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:47
Astraea
Astraea is offline
Leuk vinden is een groot woord, maar ik zou er niet zoveel problemen mee hebben. Mijn vriendenkring bestaat voornamelijk uit jongens en ik zou nooit iets met één van die jongens willen hebben, dus.. Als dat bij hem ook zo is kan ik daar moeilijk over gaan zeuren. Als ik hem leuk vind, dan heb ik zijn vienden maar te accepteren. En dit zeg ik omdat ikzelf ook niet van plan ben om mijn vrienden te dumpen als mijn vriend het er niet mee eens is. Als hij mij wil, heeft ie mijn vrienden te accepteren, en anders past ie toch niet zo goed bij me als ik dacht.
Oud 26-05-2005, 17:03
Konijn
Konijn is offline
Ik heb niet zoveel problemen met andere vrouwen.
Ik ben sowieso niet zo snel jaloers, en bovendien ga ik zelf ook meer om met vrienden dan vriendinnen.. Als hij daar niet tegenkan is dat jammer voor hem, ik ga me in dat opzicht absoluut niet inhouden door mn vrienden minder te zien ofzo. Nou weet ik van mezelf dat ik geen relatie zou willen met mijn vrienden, en kun je dat van de ander natuurlijk nooit zeker weten.. maar dan heb je dan weer vertrouwen in elkaar voor, toch?
Oud 26-05-2005, 17:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-05-2005 @ 18:03 :
Ik heb niet zoveel problemen met andere vrouwen.
Ik ben sowieso niet zo snel jaloers, en bovendien ga ik zelf ook meer om met vrienden dan vriendinnen.. Als hij daar niet tegenkan is dat jammer voor hem, ik ga me in dat opzicht absoluut niet inhouden door mn vrienden minder te zien ofzo. Nou weet ik van mezelf dat ik geen relatie zou willen met mijn vrienden, en kun je dat van de ander natuurlijk nooit zeker weten.. maar dan heb je dan weer vertrouwen in elkaar voor, toch?
Precies. 90% van m'n vriendenkring is mannelijk. Maar het zijn wel echt vrienden.. niets meer. Als-ie dat niet kan geloven, heeft hij pech.. niet ik.
Oud 26-05-2005, 18:01
esprit-chick
esprit-chick is offline
is heel verschillend per persoon,
de een houdt vriendschap en seks heel erg uit elkaar, de ander minder

ik denk wel dat t type dat wat vrijer qua seks is makkelijker met n 'maatje' t bed in zal duiken, er zijn ook nog ridderlijke romantische (ouderwetse, bekrompen???) jongens die alleen seks willen bij hevige verliefdheid en ze van iemand houden.....
er is nog hoop voor je

mijn vriend heeft ook zat vriendinnen, met zn allerbeste, heeft ie iets gehad, (kort)

en ik vertrouw t volledig, vertrouw m zowiezo wat dat betreft heb je hier niet zo veel aan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 18:04
Vice
Vice is offline
Citaat:
Voor sommige mensen wel. Vooral als ze helemaal niet naar elkaar seksueel aangetrokken worden.
Oud 26-05-2005, 18:16
Mariekje*
Mariekje* is offline
Lekker boeiend, het zal me eerlijk gezegd een rotzorg wezen. Enkel wanneer zij hem een stuk meer zien, dan dat ik dat doe, kan ik dat nog weleens frustrerend vinden, maargoed dat geldt evengoed voor vrienden van hem, mannelijke/vrouwelijke variant ken ik weinig verschillen in. Och en concurrentie? Ik ga er vanuit dat hij zelf wel enig besef heeft van hoever of dat hij kan gaan met vriendinnen, en zelf wel inziet wanneer een pas achteruit doen, wel zo wenselijk is. Tja, en gaat het dan fout, omdat de verleiding te groot werd, ach jammer.. dan heb ik me in hem vergist, en denk ik maar simpel; voor jou 100 anderen. Het vertrouwen is er gewoon, en voor concurrentie vrees ik niet.

Daarbij kan een beste vriend(in) naar mijn ervaringen juist ook een enorm positieve draai aan je relatie geven. Dit heb ik zowel ervaren in de positie 'beste vriendin van...' alsin zelf een relatie en 'een gesprek met...'. Op beide heb ik weinig negatiefs aan te merken.
Oud 26-05-2005, 18:49
Envy
Envy is offline
Citaat:
HvJ schreef op 26-05-2005 @ 19:16 :
Lekker boeiend, het zal me eerlijk gezegd een rotzorg wezen.
Ik ga er vanuit dat hij zelf wel besef heeft over hoever hij kan gaan met vriendinnen.
Oud 26-05-2005, 19:09
little nemo
little nemo is offline
ik ben vriend en ik heb ook wel vriendinnen maar als ze daar moeilijk over zou doen zou ik dat echt dom vinden .. als ik een vriendin toch leuker zou vinden zou ik daar toch wel wat mee hebben. en like, om te voorkomen dat ik een avond de fout in zou gaan zoals nare terecht opmerkt spreek ik gewoon niet met ze af bij iemand thuis. dus.
Oud 26-05-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Nu heb ik geen vriend, maar ik heb ook een redelijk aantal goede vrienden. Als een jongen een relatie met mij wil, dan zal hij moeten accepteren dat ik met die andere jongens een goede band heb en dat ik mijn vriendschap met hen niet zal verwaarlozen omdat hij toevallig (een beetje) jaloers is aangelegd. Hij zou mij moeten vertrouwen. Net zoals ik hem zou vertrouwen met zijn goede vriendinnen.
dat dus.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:24
meisje833
meisje833 is offline
en als ze met elkaar prive dingen bespreken en bij elkaar hun ei kwijt kunnen, zouden jullie dat ook niet erg vinden?
Dat je vriend of vriendin een soort van vertrouwingpersoon heeft van t andere geslacht..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 26-05-2005 @ 22:24 :
en als ze met elkaar prive dingen bespreken en bij elkaar hun ei kwijt kunnen, zouden jullie dat ook niet erg vinden?
Dat je vriend of vriendin een soort van vertrouwingpersoon heeft van t andere geslacht..
Dat zou eraan liggen... Welke dingen deelt ze met haar beste vriend? Zijn dat dingen die ze niet aan mij kwijt kan? Waarom niet? Vertrouwt ze me niet?

Kijk, als ze nou álles met die vriend bespreekt en helemaal niets met mij, dan ga ik me wel gruwelijk ergeren natuurlijk.

Maar sommige zaken met anderen bespreken... ja hoor, moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:24
JJ13
JJ13 is offline
ik vetrouw mijn vriendje, hij heeft mij gekozen, dus van mij mag hij ook meisjes in zijn vriendengroep hebben.
Oud 27-05-2005, 12:36
Verwijderd
Mijn vriendje heeft genoeg vriendinnen, maar hij heeft voor mij gekozen. Dat zegt toch al genoeg? Als hij wat met een van hen had willen beginnen, had hij dat al jaren terug kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 26-05-2005 @ 00:12 :

Een vrouwelijke vriendin kan de relatie juist ten goede komen. Zo houden jullie toch een beetje 'afstand' van elkaar, en dat behoudt de mysterie/spanning van een relatie. Natuurlijk heb je ook relaties waarin mensen echt maatjes zijn van elkaar, dat zijn meestal ook de beste huwelijke, maar niet de meest 'spetterende' op seksueel vlak
Het zal je verbazen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:28
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-05-2005 @ 13:36 :
Mijn vriendje heeft genoeg vriendinnen, maar hij heeft voor mij gekozen. Dat zegt toch al genoeg? Als hij wat met een van hen had willen beginnen, had hij dat al jaren terug kunnen doen.
precies
Reageren

Regels voor berichten