Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 15:45
Tieneke
Tieneke is offline
Hey Luitjes...

Deze vraag komt in me op omdat k het zelf echt neit meer zie zitten ik ben vandaag weer een goede vriend verloren.....
en ik moet naar psychiater of pyscholoog gaan en terwijl ik het niet durf en ook nog alleen...

Wat doen jullie als je het leven niet meer ziet zitten ?
Ik zou dat graag willen weten ...

gr,tieneke
Oud 26-05-2005, 15:57
Gothic
Gothic is offline
hulp zoeken en steun zoeken bij ouders en vrienden...
Oud 26-05-2005, 16:02
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ken het gevoel niet van 'het leven niet meer zien zitten'.. Maar als ik me kut voel, dan spreek ik met iemand af om wat te gaan drinken.
Oud 26-05-2005, 16:05
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-05-2005 @ 16:57 :
hulp zoeken en steun zoeken bij ouders en vrienden...
Ik wouw dat ik zo'n vrienden en ouders had

gr,tieneke
Oud 26-05-2005, 16:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
niet zoveel
avondje voor de tv hangen en zielig doen
en vervolgens weer aan het werk
ik heb wel wat beters te doen
Oud 26-05-2005, 16:15
Mariekje*
Mariekje* is offline
M'n paard zadelen en in rengalop het bos doorcrossen, om daarna mijn verhaal aan iemand te doen; meestal mijn moeder, jongste broer, vriendinnen of vriend.
Oud 26-05-2005, 16:18
fiorucci
fiorucci is offline
Mijn verhaal opschrijven in een dagboek of ergens anders en dan net zolang huilen todat ik geen oogvocht meer heb.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 16:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 26-05-2005 @ 17:05 :
Ik wouw dat ik zo'n vrienden en ouders had

gr,tieneke
je zult je verbazen hoeveel die mensen kunnen, ook als je een slechte relatie met ze hebt.

Ik had een ontzettend grote hekel aan mn moeder. We konden het echt niet vinden en ik wilde echt niet dat zij mij zou troosten. Toen ik eerlijk was tegen haar, is het helemaal omgeslagen. En ik ben zo blij dat ik dat gewoon verteld heb, want nu sta ik er tenminste niet alleen voor. En ik krijg er een hoop steun voor terug als ik het nodig heb.
Oud 26-05-2005, 16:58
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 26-05-2005 @ 17:02 :
Ik ken het gevoel niet van 'het leven niet meer zien zitten'.. .
ALs ik me slecht voel ga ik muziek luisteren en schrijven. Desnoods praat ik met me beste-vetrouwingsvriendin erover maar dat is echt als ik geen opp meer kan zien. Want ik hou er niet van om over mijn problemen te praten. Maar ja als ik er echt mee zit dan laat ik wel wat los.
Oud 26-05-2005, 17:03
Warsocket
Warsocket is offline
dan ga ik gewoon koppig door met mijn leven
gewoon doen wat ik sowieso zou doen.
bij mij is het dan ook snel weer over

edit: zon gevoel van ik ga mezelf aan de volgende boom ophangen duurt bij mij ook niet lang hoogstens een dag ofzo

vologens mijn psych is dat gewoon 1 van de onverklaarbare bijwerkingen van adhd

dus ik weet ook gewoon dat het weer overwaait

Laatst gewijzigd op 26-05-2005 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 17:23
Nijn*
Nijn* is offline
Proberen door te gaan, met vriendinnen/vrienden/vertrouwden praten --> ventileren. Huilen/rennen. Heel veel muziek luisteren, gedichten/verhalen schrijven. M'n gevoel uiten in dans & toneel. Dat soort dingen helpen mij altijd goed.
Oud 26-05-2005, 18:12
Stefanie
Stefanie is offline
Heel hard huilen, met de gedachte dat je daarna weer verder moet gaan. Lucht heel erg op, zodat ik er weer even tegenaan kan.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 18:41
Verwijderd
ff uit huilen daarna leuke dingen gaan doen!!

en als je wilt erover praten maar dat komt vanzelf
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 19:20
Nonaj
Nonaj is offline
gewoon verder aanmodderen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 19:54
Verwijderd
Geen idee, nog nooit overkomen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:05
Verwijderd
Sjagrijnig op bed liggen en na een week toch maar weer gaan werken. Als ik er niet uit kom zal ik wel zelfmoord plegen ofzo, je weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Tieneke schreef op 26-05-2005 @ 16:45 :
Hey Luitjes...

Deze vraag komt in me op omdat k het zelf echt neit meer zie zitten ik ben vandaag weer een goede vriend verloren.....
en ik moet naar psychiater of pyscholoog gaan en terwijl ik het niet durf en ook nog alleen...

Wat doen jullie als je het leven niet meer ziet zitten ?
Ik zou dat graag willen weten ...

gr,tieneke
Een vriend verloren door ruzie of door sterfte?

Van wie moet je naar een psycholoog? Waarom durf je niet?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:10
Verwijderd
Dan ga ik slapen en dat maakt de problemen meestal alleen maar groter. Ik kan niet tegen tijdsdruk. Als ik zie dat ik nog heel veel moet doen raak ik zo gestresst dat ik niks meer kan en maar ga slapen, waardoor ik dus nog meer achter raak op schema en nog meer gestresst raak (vicieus cirkeltje).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 26-05-2005 @ 20:20 :
gewoon verder aanmodderen
Oud 26-05-2005, 20:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dan denk ik eraan hoe het zou zijn als ik er een eind aan zou maken... En dan besef ik dat ik iemand van wie ik heel veel houd, heel erg veel pijn zou doen... En dan besluit ik maar gewoon door te gaan.

Doorgaan met de gewone dagdagelijkse dingen... Laptopje aan, muziek snoeihard aan... Afreageren.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:37
Martine1986
Martine1986 is offline
veel huilen, zelfmedelijden hebben en boos zijn (op mezelf ook voornamelijk)
Oud 26-05-2005, 20:40
Verwijderd
Heel hard huilen, nadenken, alles op een rijtje zetten, gedichten schrijven of in mijn dagboek schrijven, zorgen dat ik met mijn vrienden in contact kom, aan hen vertellen dat ik me kut voel, proberen lol te maken, leuke dingen te doen, de mooie dingen van het leven weer inzien...

Meis, over dat naar een psycholoog gaan... Het is niet erg om naar een psycholoog te gaan. Wie zegt jou dat je dat moet doen? Uiteindelijk beslis je daar helemaal zelf over. Het word je meestal alleen aangeraden, maar de keus ligt bij jou. Al is het meestal wel verstandig om te doen, als ze je dat zeggen. Naar een psycholoog gaan is niet erg, zie het als iets waardoor je hulp krijgt, het beter zal gaan. Die mensen zijn er om je te helpen, niet om je dwars te liggen!!

sterkte
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 20:45
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
bugge schreef op 26-05-2005 @ 21:06 :
Een vriend verloren door ruzie of door sterfte?

Van wie moet je naar een psycholoog? Waarom durf je niet?
Sterfte van tante (waar ik denk ik geen hulp voor krijg)
Vriend vandaag verloren en 4 weken geleden nog een goede vriendin en nu krijg ik gesprekken bij psychaiter/psycholoog.
Kom daar hoofdzakkelijk voor om dat ik misbruikt en mishandeld bent ......
Ik vindt het allemaal maar eng ben bang dat hun mijn gedachten kunnen lezen ik hoor dat ook vaak.
Maarja ik moet zo douche ben net terug van me werk

gr,tieneke
Oud 26-05-2005, 20:48
Tieneke
Tieneke is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 26-05-2005 @ 21:40 :
Heel hard huilen, nadenken, alles op een rijtje zetten, gedichten schrijven of in mijn dagboek schrijven, zorgen dat ik met mijn vrienden in contact kom, aan hen vertellen dat ik me kut voel, proberen lol te maken, leuke dingen te doen, de mooie dingen van het leven weer inzien...

Meis, over dat naar een psycholoog gaan... Het is niet erg om naar een psycholoog te gaan. Wie zegt jou dat je dat moet doen? Uiteindelijk beslis je daar helemaal zelf over. Het word je meestal alleen aangeraden, maar de keus ligt bij jou. Al is het meestal wel verstandig om te doen, als ze je dat zeggen. Naar een psycholoog gaan is niet erg, zie het als iets waardoor je hulp krijgt, het beter zal gaan. Die mensen zijn er om je te helpen, niet om je dwars te liggen!!

sterkte
Nou na 4 jaar aanmodderen met ups en flinke downs ben ik toch via BJZ doorverweze naar die instantie.......me ouders staan niet helemaal achter me .
Iemand die altijd naar me geluisterd heeft die heeft het ook aangeraden en zit vaak te "zegge"ga er mee door.
Ik zelf vindt het eigelijk ook wel nodig want als ik niet ga dan kom ik er helemaal niet uit.
Ik vindt het allemaal eng en raar....heb nog nooit over me problemen gepraat alleen gelezen
Bedankt kan sterkte wel gebruiken op dit moment

gr,tieneke
Oud 26-05-2005, 21:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eerst heel veel huilen en mezelf nog verder de put in praten. Tot er een omslagpunt komt waarop ik mezelf bewust ben van het feit dat ik er zo niet uit zal komen. Het enige wat dan werkt bij mij is onder de mensen komen en zorgen dat ik bezig blijf. Ik durf dan niet alleen te zijn met mijn gedachten en wanneer ga je piekeren? Als je alleen bent of niets te doen hebt dus dat moet je voorkomen.
Oud 26-05-2005, 21:49
Nonaj
Nonaj is offline
Oh ja
Afleiding zoeken, proberen onder de mensen te blijven, want dan pieker ik minder
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:48
coopergirl
coopergirl is offline
Ik doe niet de meest geschikte dingen Maareh, ik zoek mijn heil in alcohol en druqs. Een tijdelijke ontsnapping aan mijn gevoel, aan mijn realiteit.. Verder ben ik een mega emotie eter. Zodra mijn stemming afzakt, krijg ik zin in chocola. Een echte korte-termijn-bevrediging..

'Gezondere' activititeiten;
- Mijn gevoel op a3 papier schilderen, verwoorden
- Dichten
- Op elk papiertje dat ik tegen kom opschrijven hoe kut alles is
- Muziek draaien welke mijn gevoelens verwoorden
- In bed kruipen, huilen en vervolgens mijzelf zielig vinden....
Oud 27-05-2005, 11:45
JJ13
JJ13 is offline
een paar maanden (ong half jaar) geleden heb ik een periode gehad waarin ik me ontzettend slecht voelde, het leek half op een depressie, ik wist wel waar t door kwam, maar ik ben eroverheen gekomen nu voel ik me al een hele tijd zo ontzettend goed ik heb een heel dagboek volgeschreven als ik me niet goed voelde, misschien dat dat helpt, ik had altijd het gevoel dat ik het zo kwijt raakte. succes ermee
Oud 27-05-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Tieneke schreef op 26-05-2005 @ 21:45 :
Sterfte van tante (waar ik denk ik geen hulp voor krijg)
Vriend vandaag verloren en 4 weken geleden nog een goede vriendin en nu krijg ik gesprekken bij psychaiter/psycholoog.
Kom daar hoofdzakkelijk voor om dat ik misbruikt en mishandeld bent ......
Ik vindt het allemaal maar eng ben bang dat hun mijn gedachten kunnen lezen ik hoor dat ook vaak.
Maarja ik moet zo douche ben net terug van me werk

gr,tieneke
Bij een psycholoog kun je zelf aangeven waarvoor je hulp wilt. Als jij het dus ook moeilijk hebt met het overlijden van je tante, kun je dat aangeven.

'Gedachten kunnen lezen' is wel een erg vaag begrip hoor. Psychologen hebben je misschien wel wat sneller door dan de doorsnee mens, maar dat is juist fijn, want dan hoef je niet alles 10 keer uit te leggen.

Ook hoef je je niet druk te maken over hoe het een en ander zal verlopen. Psychologen hebben heel veel ervaring en weten precies hoe ze een gesprek moeten sturen en jou op je gemak kunnen stellen.

Ga eens bij jezelf na waar je echt bang voor bent?

Je hebt toch weinig te verliezen als je naar een psycholoog gaat. Als het niet werkt, jammer dan, maar als het wel werkt, heb je dat gedeelte voor de rest van je leven goed uitgewerkt.

Waarom zou je eigenlijk naar een psychiater gaan? Die is er vooral voor als je een psychische ziekte hebt of als je medicatie nodig hebt...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:32
JaJ
JaJ is offline
iets maken. tekenen, schrijven, programmeren, huiswerk desnoods, maar gewoon iets waar je mee bezig bent, heel lang, zo lang als je wilt.
iets doen wat ik leuk vind werk ook, lezen of met vrienden iets doen, werk allemaal, zolang ik er maar in op kan gaan.

dat zijn dingen die helpen. wat ik DOE is meestal piekeren, en dat helpt alleen als ik het kan opbrengen mezelf realistisch te kletsen.
Oud 27-05-2005, 21:20
Verwijderd
Het leven definiëren
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 07:49
Releric
Releric is offline
Misschien een tip... Probeer als je bij de psycholoog bent zoveel mogelijk open en eerlijk te zijn. Je vertelt hem namelijk niet alleen jou problemen, maar ook jezelf, het helpt om jezelf te begrijpen en wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Oud 28-05-2005, 18:05
enzodiapines
enzodiapines is offline
Doe net of je depressief bent, dan wordt je vanzelf vrolijk
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:29
FreshneZ
FreshneZ is offline
huile zielige muziek opzette dat soort dinge
Oud 29-05-2005, 14:59
Whateverrr
Whateverrr is offline
Hmm.. Soms kan je er niet veel aan doen om je weer n beetje beter te voelen.

Ik zet meestal léuke muziek keihard op, na n potje gehuild te hebben.
Oud 02-06-2005, 23:17
Verwijderd
Proberen te huilen wat 9 van de 10 keer niet lukt om vervolgens te automutileren ( altijd ) afhankelijk van de situatie kan het blijfen bij '' slechts '' automutilatie of dusdanig ernstig worden dat er een daadwerkelijke poging volgt( zal niet in details treden ).

Ik heb deze situaties niet in de hand ik kan wel zeggen dat ik het niet wil door van te voren continu te zeggen dat het anders kan maar als enemaal de dwang over me heen komt weet ik niet meer waar ik ben of wat ik doe

het eindigt meestal met diverse verwondingen en soms in het ziekenhuis
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 01:44
Shitonya
Shitonya is offline
Vooral blijven ademen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 21:37
malaika
malaika is offline
ik lig dan altijd heel lang op bed, naar het plafon te staren... lekker zinvol (helpt natuurlijk ook niet!)
Oud 05-06-2005, 21:39
leucomelas
leucomelas is offline
zielig doen, janken totdat ik een vochttekort heb
heel hard met mooie muziek meeblèren
met mijn ma of vrienden het erover hebben
Oud 05-06-2005, 21:55
Anetj
Anetj is offline
ik ga op de fiets jankent naar het bos [half uur rijden] en daar stop ik dan en ga ik ergens tegen een boom zitten... en ga ik huilen echt een uur lang.. en dan ga ik weer terug. en dan voel ik me meestal beter. en daarna ga ik meestal naar een vriendin van mij en dan ga ik bij haar huilen en dan snag's in bed ga ik weer huilen.. stom hé.
Oud 05-06-2005, 22:17
honnepon
honnepon is offline
Als ik me rot voel dan ga ik hele mooie muziek luisteren en ik bedenk me wat er allemaal voor rottigs is gebeurd. Als ik er over nagedacht heb en ik weet dat het erg is maar er niks aan te doen is, dan bedenk ik me ook weer dat ik verder zal moeten. Ik luister de muziek net zo lang tot dat ik me weer ietsje vrolijker voel en ga dan iets afspreken met vriendinnen of ik ga naar mijn paard toe. Huisdieren zijn ook vaak een goede troost! Ze luisteren naar alles en praten niet terug. (ze zeggen dus geen dingen die je eigenlijk liever niet had willen horen op het moment)
Oud 06-06-2005, 15:02
Verwijderd
Muziek luisteren, gedichtjes schrijven. Ik zoek niet echt vaak afleiding maar als ik het wél doe dan werkt het meestal wel een beetje. Of uitgaan en een beetje doordrinken maarja dat schiet niet echt op.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 21:01
Verwijderd
Professionele hulp zoeken, erover praten met mensen die ik vertrouw, mezelf afleiden, proberen positief te denken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 21:03
moon
moon is offline
in bed liggen en in mijn dagboek schrijven
Oud 06-06-2005, 22:47
Verwijderd
extreem vrolijke muziek luisteren

dat helpt vaak
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 22:50
Super7fighter
Super7fighter is offline
Citaat:
Tieneke schreef op 26-05-2005 @ 16:45 :
Wat doe jij als je het leven niet meer ziet zitten ???
Chillen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 12:44
saartjeh
saartjeh is offline
doen alsof niet zo is als nie zo erg is of ff balen
als erger is heeel veel eten
nog erger helemaal nix eten
dan praten met vriendin of mijn vriend
en anders hele dag op bed liggen en mezelf proberen te dwingen de volgende dag () wel naar school te gaan
veel meer kun je dr nie tegen doen
Oud 08-06-2005, 16:34
Kitaantjuh
Kitaantjuh is offline
Als eerste ga ik ff lekker een potje janken, dat lucht altijd op. En als het dan niet over is dan ga ik klagen tegen een vriendin over hoe verrot mijn leven wel niet is. En tja, op een gegeven moment heb ik genoeg van me eigen gezeik en dan gaak weer verder.
Oud 08-06-2005, 16:40
Verwijderd
Zuip me de pleuris, scheld op alles en iedereen, ga even een tweetal uurtjes op een viaduct staan en realiseer me dat dit kutleven altijd beter blijft dan niet leven

Psych ga ik niet meer heen, daar heb ik mn redenen voor. Maar ik raad het jou aan wél te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:34
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-05-2005 @ 21:33 :
Dan denk ik eraan hoe het zou zijn als ik er een eind aan zou maken... En dan besef ik dat ik iemand van wie ik heel veel houd, heel erg veel pijn zou doen... En dan besluit ik maar gewoon door te gaan.

Doorgaan met de gewone dagdagelijkse dingen... Laptopje aan, muziek snoeihard aan... Afreageren.
koop een boksbal ding
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten