Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 11:22
Built to last
Built to last is offline
beginnen met sporten dus...

Wat voor sport is nu handig om mee te beginnen om je conditie weer wat op peil te brengen en wat af te vallen enzo

Volgens de dokter heb ik nl een bmi van 26.6 wat iets te veel was ofzo.

Verder...hoe train je je love handles er t makkelijkst af...t buikje komt later wel dan...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 11:33
Grimmetje
Grimmetje is offline
Voor vetverbranding zal je toch echt moeten beginnen met hardlopen / fietsen / spinning / etc.

Maar eigenlijk zal je gewoon je voedingspatroon moeten aanpassen, verminder de inname van suikers en koolhydraten en ga meer water drinken. Eet regelmatig, en niet te veel (vette snacks). En je moet natuurlijk gewoon meer gaan verbranden dan dat je binnenkrijgt
Oud 28-05-2005, 11:38
Encrypted
Encrypted is offline
De verzamelnaam voor sporten die de conditie verbeteren is 'cardio'. Ik geef zelf de voorkeur aan hardlopen, dit heeft mijn conditie aanzienlijk verbeterd.

Als je wilt afvallen moet je minder kcal's (calorieën) binnenkrijgen dan dat je er verbrandt. Love-handles verdwijnen automatisch naar mate je vetpercentage afneemt, je kan niet op een bepaalde plek op je lichaam vet er af trainen, dit gebeurt geleidelijk over het gehele lichaam.

Maar zoek met google eens wat info over cardio en vetverbranding.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 13:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja, hardlopen werkt echt heel goed! Ik doe het zelf ook en mijn conditie is ook ontzettend verbeterd in een zeer korte tijd! Daarbij hoef je jezelf daarvoor niet steeds naar de sportschool te zeulen, wat ik nogal vervelend vond.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:16
kaatje27
kaatje27 is offline
ik wil ook beginne met hardlope!! maar ik heb astma dus dan is dat nog al vervelend!! iemand tips??
Oud 31-05-2005, 16:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
kaatje27 schreef op 31-05-2005 @ 17:16 :
ik wil ook beginne met hardlope!! maar ik heb astma dus dan is dat nog al vervelend!! iemand tips??
Er in ieder geval voor zorgen dat je die inhalator altijd bij je hebt!!
Doe het gewoon in een heel langzaam tempo opbouwen, als je aan voelt komen dat het misgaat direct stoppen en een pauze nemen. Gewoon heel rustig aan opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:48
santje17
santje17 is offline
Op www.runnersweb.nl heb je verschillende schema's, en op www.myasics.nl kun je een persoonlijk schema maken. Voor iedereen geschikt dus.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 08:37
Verwijderd
Ik ben ook begonnen met hardlopen (www.hardloopschema.nl) maar ik krijg verschrikkelijke last van de zijkant van mijn linkerkuit... heb ik al eens eerder last van gehad, maar elke keer als ik weer ga sporten wordt het erger... ik vind het niet leuk meer.

Maar, ontopic, hardlopen schijnt wel dé manier te zijn om meer conditie te krijgen. En het is een sport waarbij je vet verbrandt geloof ik, dus
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 08:47
Trouble$on
Trouble$on is offline
Je kan ook gewoon sportschool instappen...
ff laten zien wat je kwijt wilt...
en ervoor gaan.

het werkt echt.

met een beetje geluk weten ze ook hoe ze je voedingspatroon eventueel het best kan corrigeren.
Oud 01-06-2005, 08:51
Trouble$on
Trouble$on is offline
Ik deed zelf ook aan hardlopen, eerst in een groepje.
Toen een tijdje alleen...
Alle hardlopen is toch iets moeilijker, je moet jezelf motiveren te gaan. Na een zware dag school wil je nog welis languit op de bank uitzakken.... verstandig is als je meteen je sportschoenen aantrek en meteen aan de slag ga.
Als je eenmaal resultaten boekt raak je er wel verslaaft aan, athans ik wel.
Maar zodra iets tussenkomt zodat je even gewoon niet kan stoppen is het best zwaar om weer te gaan.

Ik ga nu gewoon naar de sportschool. eentje in de buurt.
Je kan ook meteen krachttraining erbij doen of de sauna or whatever...
Oud 01-06-2005, 09:33
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Toen ik weer met sporten begon, ging ik ook fitnessen en aqua shit etc doen, maar ben er vaak na een tijdje weer mee gestopt. Wat bij mij helpt is een sport doen die ik leuk vind. Ik ben weer gaan volleyballen na 10 jaar. Ik beweeg, bouw conditie op en ga trouw elke week naar de sporthal.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 11:42
Raven
Raven is offline
wat ook goed werkt .. samen met iemand anders ( wel zo gezellig)

een flinke heuvel opzoeken en dan een paar keer met je fiets in de laagste versnelling zo hard mogelijk tegen de heuvel op ploegen..

1e keer ben je hardstikke dood maar is heel goed voor je conditie
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten