Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 17:21
Jolt
Jolt is offline
Waarom worden toch die oude topics, waar nog een fatsoenlijk discussie waarde inzit, die meer dan 1 jaar oud zijn gesloten.

Het is toch zo zonde als je dadelijk 20 verschillende topics hebt, waarbij 19 gesloten zijn over hetzelfde onderwerp. Als het topic de 500 post heeft bereikt, dan sluit het toch vanzelf. En komen ze met een nieuw deel als er genoeg intresse is.

En het bevordert natuurlijk de forum gebruikers om de zoekmachine te gebruiken, nu zien het topic niet, dus posten ze maar.

Waarom is er eigenlijk een maximum up van 1 jaar op topics?
Het is toch een beetje nutteloos als je een topic al is het 2 jaar oud. Om hem dan te gaan sluiten, kan je net zo goed een scripje schrijven van dat 'elk topic wordt gesloten na 1 jaar'.

Dus, waarom eigenlijk?
Oud 08-06-2005, 17:27
Lorelei
Lorelei is offline
Als ik nu een topic open dat ik vaak buikpijn heb. En daar komen tips op. En ik ga naar de huisarts en ik weet wat het is maar vergeet dat in dat topic te zetten. En iemand upt 2 jaar later dat topic met nog een tip van wat het zou kunnen zijn, dan is dat gewoon nutteloos.
Oud 08-06-2005, 17:29
Jolt
Jolt is offline
Waarom?De volgende die dan zoekt, heeft dan weer tips.

De zoekmachine is er niet voor niks, 80% van alle vragen is al beantwoord.

Het is natuurlijk wel zo fijn om even te zeggen wat het nu was, dat is bij elk subforum wel.
Oud 08-06-2005, 17:32
Verwijderd
Omdat het goed mogelijk is dat mensen na verloop van tijd andere standpunten in nemen over een bepaalde situatie, het kan daarom zijn dat diegene waarop gereageerd wordt al heel anders denkt. Daarnaast kan het ook zo zijn dat die forummers al weer gestopt zijn. Dit is qua informatie/tips misschien niet zo hinderlijk, maar wat betreft discussies, verkoop, contact etc wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:38
Jolt
Jolt is offline
Verkoop kan ik me wat voorstellen, contact gezocht ook.

Maar Liefde en Relatie, Software, Hardware, Games, Lichaam en Gezondheid, etc. Daar kan het goed worden toegepast, mits ze eerst gaan zoeken. Maar daar kunnen jullie ook wat aan doen natuurlijk.
Oud 08-06-2005, 17:45
Verwijderd
Even over bijv. L&R dan.
Soms vraagt iemand advies over een bepaalde situatie. Als dat al 2 jaar geleden was, dan gaat men op die specifieke situatie reageren, en verwacht men op een gegeven moment ook weer een reactie van de TS terug, enz. En er komen reacties op posts die al 2 jaar oud zijn, en die mensen kunnen niet meer terug reageren als ze er niet meer rondlopen, of ze zijn inmiddels allang van mening veranderd.
Dan heeft het meer zin om gewoon een nieuw topic te openen, over jouw specifieke situatie. Dat oude topic staat echt niet in de weg ofzo, want het is al zo ver weggezakt.. het maakt volgens mij dan helemaal niet zoveel uit dat er meer van die topics zijn.

Als er een week geleden nog precies zo'n topic is geweest dan zeg ik okee, gebruik maar de zoekfunctie. Maar dat is dan omdat het misschien nog op dezelfde pagina staat en omdat het voor de vaste leden irritant is om de hele tijd dezelfde topics voorbij te zien komen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:48
Jolt
Jolt is offline
Nee maar het hoeft toch niet per se over topics te gaan met tips?

Als nou iemand hetzelfde probleem heeft, en heeft het door aanleiding van enkele tips die er toen waren geleverd haar of zijn probleem kunnen verhelpen, dan kan diegene toch er eventjes posten mits zij of hij dat wilt, wat bij haar of hem geholpen heeft.

Dat is voor degene die later hetzelfde probleem heeft makkelijker.
Oud 08-06-2005, 18:26
Verwijderd
Meestal kijk ik het even aan. Als het echt in reactie op een ts is die er nu vast geen boodschap meer aan heeft, sluit ik het, als iemand zoekt, vindt diegene die tips toch nog.
Als het een discussie is die weer opgepikt wordt of nuttig doorgaat, dan laat ik hem wel eens staan.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:38
Verwijderd
Is niet echt een algemene regel voor te geven. Sommige dingen, zoals idd seksuele problemen en vragen op L&R hebben weinig eeuwigheidswaarde, dus die zouden eigenlijk wel automatisch weggehaald kunnen worden na een jaar.
Andere dingen zijn nuttig voor een archief, zoals bijv. de inhoud van N&A en S&S, maar ook (vooral) H&T en S&M. Maar afgezien van die deling kun je weinig algemeens zeggen over de vraag of topics wel of niet op slot moeten na een jaar en of ze wel of niet bewaard moeten blijven.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-06-2005 @ 19:26 :
Meestal kijk ik het even aan. Als het echt in reactie op een ts is die er nu vast geen boodschap meer aan heeft, sluit ik het, als iemand zoekt, vindt diegene die tips toch nog.
Als het een discussie is die weer opgepikt wordt of nuttig doorgaat, dan laat ik hem wel eens staan.
Dat lijkt me ook het slimste ja Beetje bekrompen om het maar meteen te sluiten, puur en alleen omdat het oud is.
Oud 08-06-2005, 20:41
Roos
Roos is offline
Ik vind het irritant om reacties van 2 jaar terug te lezen. Vooral die van mezelf.
Oud 08-06-2005, 22:55
Verwijderd
Eigenlijk zou er een knop moeten zijn om alle posts op je eigen naam te verwijderen die ouder zijn dan x maanden of jaren
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:59
Jolt
Jolt is offline
Dan word het een dikke tering zooi, alles door elkaar, niks klopt.

Mja, ik blijf van mening dat oude topics ook al langer dan 1 jaar nog zeer goed kunnen zijn, op onzin en de kantine natuurlijk niet, daar stond 99% toch onzin.
Oud 09-06-2005, 00:08
Shitonya
Shitonya is offline
Maar Joltje, dit gaat je toch niet lukken. Forumbaas wil is wet zeg ik maar altijd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 08:18
Jolt
Jolt is offline
ik weet ik weet, maar nee heb je, en ja kun je krijgen.
Oud 09-06-2005, 13:13
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 23:55 :
Eigenlijk zou er een knop moeten zijn om alle posts op je eigen naam te verwijderen die ouder zijn dan x maanden of jaren
Dan klopt er niks meer van een discussie/topic.
Oud 09-06-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 09-06-2005 @ 14:13 :
Dan klopt er niks meer van een discussie/topic.
Da's waar. Was ook niet echt een serieus voorstel.

Ik blijf erbij dat het in principe toch maatwerk blijft, dus geen vast beleid, maar gewoon openlaten en als het dan uiteindelijk toch weer bovenwater komt (het topic dus) en iemand is daar niet blij mee, dan moet die persoon maar vragen of wij eht verplaatsen.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 15:00
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het lhangt van het forum en het onderwerp af of een thread het waard is een up te krijgen.

Oude threads zijn soms lang, leden zijn er niet meer waardoor ze niet meer kunnen reageren als ze geciteerd worden of ze zijn er nog wel maar zijn van mening veranderd. Zo wordt het er niet bepaald overzihtelijker op.

Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 23:55 :
Citaat:
nare man schreef op 13-02-2002 @ 17:06 :
Eh..VVD maar..
^_^
Oud 09-06-2005, 15:05
Verwijderd
ZOMGWTFZORS

Ach, we hebben allemaal onze jeugdzonden. Maar dat was natuurlijk in de periode dat Dijkstal er nog was, en dat was echt een aardige man
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:52
Shock
Shock is offline
En als je nou gewoon eens automatisch alle topics waarin langer dan een jaar niet gereageerd is, eruit pleurt op bepaalde subfora (dan bedoel ik Seks, L&R etc)? Dan zijn er geen mensen meer die zich aan hun eigen posts storen als topics weer ge-upt worden, hoeven de fb-ers die topics niet alsnog te sluiten.. Dan ben je gewoon gedwongen om een nieuwe topic te openen.
Oud 09-06-2005, 18:16
Jolt
Jolt is offline
Tja, dan krijg je weer de discussie, waar trek je de grens, er zijn namelijk ook genoeg topics op L & R waar andere mensen nog genoeg aan hebben, ook op seksualiteit, natuurlijk niet de standaard topics van 'Is mijn penis lang genoeg?', of 'ik ben weer verliefd', etc.

Naja, ik kreeg dit idee pas toen Q dit topic sloot, die kerel heeft de zoekmachine gebruikt, en dan stelt hij zijn vraag, is toch helemaal niks mis mee lijkt mij?Al hebben de meeste forum gozers en dames die hier zitten een hekel aan mensen die een topic uppen, beetje nutteloos, aangezien er dan niet eens een nieuw topic hoeft worden aangemaakt.

Trouwens no offence voor Q als hij er problemen mee zou hebben als ik hem als voorbeeld gebruik.
Oud 09-06-2005, 18:26
Verwijderd
Sommige tips en discussies hebben geen eeuwigheidswaarde, anderen wel. Persoonlijk vind ik dat discussies op L&R meestal niet zoveel nut hebben voor anderen, vooral niet als ze erg persoonlijk zijn. Op Seks dan weer wel en voor H&T/S&M/Vakken/N&A natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 21:12
Nonaj
Nonaj is offline
Mag je je eigen ouwe topics dan wel uppen?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 05:14
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-06-2005 @ 19:16 :
Tja, dan krijg je weer de discussie, waar trek je de grens, er zijn namelijk ook genoeg topics op L & R waar andere mensen nog genoeg aan hebben, ook op seksualiteit, natuurlijk niet de standaard topics van 'Is mijn penis lang genoeg?', of 'ik ben weer verliefd', etc.

Naja, ik kreeg dit idee pas toen Q dit topic sloot, die kerel heeft de zoekmachine gebruikt, en dan stelt hij zijn vraag, is toch helemaal niks mis mee lijkt mij?Al hebben de meeste forum gozers en dames die hier zitten een hekel aan mensen die een topic uppen, beetje nutteloos, aangezien er dan niet eens een nieuw topic hoeft worden aangemaakt.

Trouwens no offence voor Q als hij er problemen mee zou hebben als ik hem als voorbeeld gebruik.
Ik vind dit ook wel een mooi voorbeeld van een topic dat best open had kunnen blijven. Er zijn altijd wel mensen die het leuk vinden om een discusie over C&C willen voeren of er een beetje over willen praten. Dat zou je als fb van games toch moeten kunnen begrijpen.

Verder is natuurlijk de grote vraag waar je dan de grens gaat trekken. Ik persoonlijk denk dat je geen grens hoeft te trekken en zo lang niemand er echt last van heeft (behalve de zeikerds die het alleen maar erg vinden omdat het een topic van 2 jaar oud is) en er zit nog wel een discussie in dat je het topic best open kan laten. Als er iemand komt die het om een goede reden niet fijn vind dat het topic geupt is (zoals al vaker gezegd dingen op L&R) dan kan die dat melden en word er naar gekeken.

Als je echt niet wil dat oude topics geupt worden dan lijkt het mij inderdaad het beste dat je topics automatisch na een jaar laat sluiten dan ben je overal vanaf en kunnen mensen ze nog wel opzoeken met de zoekfunctie maar ze niet meer uppen.
Oud 11-06-2005, 17:03
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Sowieso moeten FB's op dit forum situaties beter inschatten.
Oud 11-06-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-06-2005 @ 18:03 :
Sowieso moeten FB's op dit forum situaties beter inschatten.
Ja, maar als we meer ruimte krijgen om in te schatten, meer ruimte krijgen voor maatwerk, dan beginnen sommige mensen weer te zeiken over ongelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 17:36
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2005 @ 18:07 :
Ja, maar als we meer ruimte krijgen om in te schatten, meer ruimte krijgen voor maatwerk, dan beginnen sommige mensen weer te zeiken over ongelijkheid.
Die mensen zeiken altijd over ongelijkheid, want die kunnen een situatie sowieso nooit inschatten.
Oud 12-06-2005, 11:12
Shock
Shock is offline
Nog zo'n voorbeeld

Dan kan ik me idd het beste aansluiten bij de laatste alinea van Wammus. Maak het de fb-ers en leden dan gewoon makkelijk en gooi die topics automatisch dicht. Dan kun je in een nieuwe topic desnoods nog verwijzen naar de oude topic.
Oud 12-06-2005, 11:28
Gimme more beer
Citaat:
Shock schreef op 12-06-2005 @ 12:12 :
Nog zo'n voorbeeld
Ik vind het daar duidelijk dat hij gewoon gesloten moest worden. Nutteloze ups zijn altijd uit den boze.
Oud 12-06-2005, 11:33
Shock
Shock is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2005 @ 12:28 :
Ik vind het daar duidelijk dat hij gewoon gesloten moest worden. Nutteloze ups zijn altijd uit den boze.
Hoezo nutteloze up? Als ie nieuw geopend was, had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid. Alleen omdat ie nu toevallig na een jaar ge-upt wordt moet ie opeens dicht? Beetje simpel he.
Oud 12-06-2005, 11:43
Nona
Nona is offline
Een topic over achtbanen op DK is nu niet precies het voorbeeld dat nut weerspiegelt.

Tja, ik vind het persoonlijk wel storend om te reageren op een post van iemand en er later achter te komen dat diegene dat een jaar geleden geplaatst heeft. Daarnaast zou ik het ook niet prettig vinden als mensen in discussie gingen over iets dat ik een jaar of meer geleden geplaatst had, ik verander mijn mening namelijk nogal eens. ^^

Autoslot is één ding, maar is een duidelijke richtlijn betreft het uppen van topics niet voldoende? Zeg maar: na een jaar mag het niet meer, dan open je een nieuw topic. Verwijzingen zijn wel oké.
Oud 12-06-2005, 15:31
Gimme more beer
Citaat:
Shock schreef op 12-06-2005 @ 12:33 :
Hoezo nutteloze up? Als ie nieuw geopend was, had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid. Alleen omdat ie nu toevallig na een jaar ge-upt wordt moet ie opeens dicht? Beetje simpel he.
Lees de up eens, daar was nooit een nieuw topic over geopend. Reageren op een post van een jaar terug, daar heeft niemand wat aan.
Oud 12-06-2005, 15:32
Gimme more beer
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 12:43 :
Autoslot is één ding, maar is een duidelijke richtlijn betreft het uppen van topics niet voldoende? Zeg maar: na een jaar mag het niet meer, dan open je een nieuw topic. Verwijzingen zijn wel oké.
Dat is meer jullie keus dan de onze, het levert jullie werk op, als jullie dat prima vinden, lijkt het me geen probleem.
Oud 12-06-2005, 15:33
Shock
Shock is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2005 @ 16:31 :
Lees de up eens, daar was nooit een nieuw topic over geopend. Reageren op een post van een jaar terug, daar heeft niemand wat aan.
Waarom kun je die discussie niet gewoon voortzetten dan?
Oud 12-06-2005, 15:36
Shock
Shock is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2005 @ 16:32 :
Dat is meer jullie keus dan de onze, het levert jullie werk op, als jullie dat prima vinden, lijkt het me geen probleem.
Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Zeker weten dat mensen stug topics blijven uppen, ondanks zo'n richtlijn.. kun je ze alsnog gaan sluiten. Schep dan meteen goeie duidelijkheid en knal ze gewoon dicht, zou ik zeggen.
Oud 12-06-2005, 15:46
Gimme more beer
Citaat:
Shock schreef op 12-06-2005 @ 16:33 :
Waarom kun je die discussie niet gewoon voortzetten dan?
Omdat diegene dat 1 jaar geleden gepost heeft, de kans dat hij het weer leest is minimaal en dat hij er over door wil discussiëren nog kleiner.
Oud 12-06-2005, 16:02
Shock
Shock is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2005 @ 16:46 :
Omdat diegene dat 1 jaar geleden gepost heeft, de kans dat hij het weer leest is minimaal en dat hij er over door wil discussiëren nog kleiner.
En dat is nou juist het leuke van een forum; discussies met meerdere mensen. 1-op-1 kan op msn ook. Zeker weten dat er meer mensen zijn met die mening, die er nu niet meer op in kunnen gaan. Ikzelf bijvoorbeeld.
Oud 12-06-2005, 16:05
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Shock schreef op 12-06-2005 @ 17:02 :
En dat is nou juist het leuke van een forum; discussies met meerdere mensen. 1-op-1 kan op msn ook. Zeker weten dat er meer mensen zijn met die mening, die er nu niet meer op in kunnen gaan. Ikzelf bijvoorbeeld.
Dan open je toch een nieuw topic over het onderwerp? Het is bijzonder vervelend om op posts te reageren waarvan de schrijver niet meer op het forum komt en dus niet meer reageert. Daarbij willen mensen ook nog wel eens van mening veranderen en aangevallen op een mening die ze allang niet meer hebben. Dat vertroebelt de discussie.
Oud 12-06-2005, 21:11
Gimme more beer
Citaat:
Shock schreef op 12-06-2005 @ 17:02 :
Je hebt een jaar de tijd gehad om te reageren.
Oud 13-06-2005, 20:22
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-06-2005 @ 12:43 :

Daarnaast zou ik het ook niet prettig vinden als mensen in discussie gingen over iets dat ik een jaar of meer geleden geplaatst had, ik verander mijn mening namelijk nogal eens. ^^
Dat is toch juist goed, als je dan een andere kijk op iets hebt, c.q meer discussie waarde
Oud 14-06-2005, 12:20
Nona
Nona is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-06-2005 @ 21:22 :
Dat is toch juist goed, als je dan een andere kijk op iets hebt, c.q meer discussie waarde
Ik vind het verwarrend. Beweer ik een pagina later heel iets anders dan eerst. Zo kun je toch moeilijk een discussie voeren, niet?
Oud 15-06-2005, 08:37
Jolt
Jolt is offline
Ik denk niet dat iedereen echt alles gaat lezen, kijk als een oud topic omhoog word gehaald dan bijvoorbeeld leest men pas de pagina waar de post staat die het topic omhoog haald.

Sommige fora's zijn gewoon tijdloos.
Oud 15-06-2005, 10:15
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 15-06-2005 @ 09:37 :
Ik denk niet dat iedereen echt alles gaat lezen, kijk als een oud topic omhoog word gehaald dan bijvoorbeeld leest men pas de pagina waar de post staat die het topic omhoog haald.

Sommige fora's zijn gewoon tijdloos.
Forums of fora, niet fora's. En nee, het blijft vervelend. Je gaat reageren op mensen en je verwacht een reactie, dan blijkt later dat je al die moeite hebt gedaan voor iemand die inmiddels al 2 jaar niet meer op het forum is geweest.
Oud 25-06-2005, 12:44
Q
Q is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-06-2005 @ 19:16 :

Dat is mooi dat je dat even aanhaalt. Je zag meteen al dat er na het openen 3 keer commetaar op gegeven werd, heel veel mensen vinden het irritant om een topic dat jaren geleden al eens voorbij kwam weer opnieuw te zien. Er was niet zo veel in gediscuseerd aangezien het met weinig posts naar beneden was gezakt, de inhoud was niet meer up to date en op zo'n moment maak je de afweging, open houden of sluiten. De ene keer zul je kiezen voor open houden en de andere keer voor sluiten. Je moet er wel rekening mee houden dat je niet alleen voor jezelf kijkt maar ook de mening van een hoop andere forummers vertegenwoordigd. Zelf ben ik ook best een C&C fan hoor maar om dat topic nu open te houden had weinig aan waarde toe te voegen en om nu meteen 80 andere offtopic replies te zien van mensen die zich storen aan het uppen van topics van zo veel jaar uit nam ik de beslissing om hem te sluiten. Mocht je het met zo'n beslissing niet eens zijn dan kun je dat altijd PM'en of op M&M zetten en dan kan het herzien worden, ofwel door mij ofwel door McCaine of Halogeen die er misschien een andere kijk op hebben.

Ik kan me goed indenken dat er meningsverschillen zijn over bepaalde topics waarvan de een vind dat die gesloten moet worden en de ander niet. Maar op zo'n moment kies je gewoon voor wat de meerderheid zou willen, want het forum is voor ons allemaal en het gaat niet om wat het individue graag wilt. Maar zijn er bepaalde topics waarvan je echt vind dat die open moeten blijven, dan is dat echt geen probleem om even aan te geven, ook ik maak inschattingsfouten hoor, geef ik eerlijk toe en ik kan er wel tegen als iemand mij daarop wijst Mag je gerust doen (wel beschaafd blijven uiteraard )

Voor de rest moet het forum natuurlijk leuk blijven voor iedereen en probeer je zo goed mogelijk alles netjes bij te houden en toch liever zoveel mogelijk de oude koeien in de sloot laten liggen.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest hiermee
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:26
Jolt
Jolt is offline
Ik haalde dat topic aan, omdat ik eigenlijk vond dat het best open kon blijven, die gozer wat daarin poste was waarschijnlijk net nieuw en gebruikte de zoekmachine, dat is iets wat gestimuleerd moeten worden, dat van die ballen meteen al beginnen te zeiken dat hij het topic up, en ik weet niet wat, die gozer komt hier niet meer terug.

Dan weet ik heus wel dat het natuurlijk makkelijker is om het topic gewoon te sluiten, anders gaat elke forum ganger er een beetje liggen te zeiken dat het topic geupt is.

Dat is de mentaliteit van de forummerds en die krijg je er waarschijnlijk niet uit.
Reageren

Regels voor berichten