![]() |
|
Na aanleiding van dit topic.
Ikzelf denk dat er wel een groep depresieven is die dit doet. Ik zeg hier dus NIET dat iedereen die depresief is dit doet. Want op het moment dat er sprake is van depresieviteit is de mens snel geneigd om de goede dingen te vergeten die JUIST belangrijk zijn tijdens zo'n periode... En even om meer misverstanden te voorkomen, het gaat dus om personen die al in een depressie zitten. En wat denk jij ervan? Denk jij dat er mensen (danwel niet onbewust) zichzelf depresief houden. Dus: optimisme ontwijken, droevige muziek luisteren, alleen naar slechte dingen kijken etc.
[QUOTE=Ellesdee;26151717]hahaha, je bent wel lief <3[/QUOTE] Laatst gewijzigd op 10-06-2005 om 15:48. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En beter worden wordt dan inderdaad gehinderd doordat ze bang zijn om de aandacht kwijt te raken. Als ze "beter"zijn zullen ze merken dat ze echt "moeite"moeten doen om oprechte positieve aandacht te krijgen en tja, mensen zijn nu eenmaal gemakzuchtig. |
![]() |
||
Citaat:
En doordat je geen uitweg meer ziet, doe je ook minder moeite om beter te worden -> dus hou je jezelf (on)bewust depressief door die negatieve gedachte. |
![]() |
||
Citaat:
Mensen die alleen aandacht willen zijn niet depressief.
||
Citaat:
![]() 2. Profesionele hulp is het belangrijk dat de helpende geen band of dergelijke heeft met de patiënt omdat de arts neutraal moet kunnen helpen, welke situatie dan ook
||
Citaat:
![]() Het is inderdaad een kermerk van depressie, maar hoe wordt een depressie veroorzaakt? Vrijwel altijd door jezelf ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind het alleen zelf geen echte aandacht
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en dit geval is het dus beslist geen keuze.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gedeeltelijk is het wel een onbewuste keuze om depressief te blijven. Niet omdat mensen zich niet beter willen voelen, maar wel omdat dat makkelijk is. Veilig. In het diepe springen durven veel mensen niet en vermijden ze dan ook graag. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zoals hierboven beschreven, zijn er verschillende soorten depressies die variëren van mild tot zwaar. Laten we zeggen dat iemand lijdt aan een Dysthyme stoornis, dan kun je verwachten dat het zo'n 2 jaar duurt. Is het dan een keuze om er maar mee te 'stoppen'? Ik vind van niet... de duur is immers ongeveer vastgesteld. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dit is een beetje kort door de bocht maar zoiets denk ik ook. Hoewel ik denk dat sommige mensen echt de kracht oid missen om eruit te komen. Dat het niet is omdat ze het niet willen. Maar ik zie ook regelmatig mensen die ook helemaal geen moeite doen om eruit te komen. Die dat slachtoffer gevoel wel aangenaam vinden. (ik kan zulke mensen absoluut niet hebben, brr)
||
Citaat:
![]() Volgens mij kan het ook andersom... je maakt jezelf depressief, door alles negatief te bekijken en te letten op negatieve dingen etca waardoor je een tekort aan die bepaalde hersenstof aanmaakt. Ik geloof dat het zelfden voorkomt dat die stof "zomaar"opeens minder wordt. Dan zou de mens echt misvormd zijn als dat zo was. Dan zou iedereen het zomaar kunnen worden terwijl ze van zichzelf zo vrolijk zijn als wat en dat geloof ik niet. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
blijkbaar heeft de hulpverlening voor jou weinig kunnen betekenen. Toch denk ik zelf dat de hulpverlening mensen van nut kan zijn. zelfs in depressies ja. voor sommige mensen geeft het inzicht in hun problemen zodat ze even verder kunnen. Andere mensen hebben de support nodig om alles weer op de rails te krijgen en anderen weten in de puinhoop niet waar ze moeten beginnen. weer een ander wil lekker kunnen praten wat hem helpt dingen wat te relativeren en dan hangt er ook een boel van de reden van je depressie af. hulpverleners zijn geen tovenaars en kunnen idd geen problemen wegnemen. ze kunnen je wel de goede richting in helpen (niet dat dit bij iedereen werkt). dat is mijn persoonlijke mening.
||
Citaat:
![]() ![]() (}) terug.. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien zitten die wel in zo een diep dal, dat het bijna totaal uitzichtloos is; voor buitenstaanders gelden depressieve mensen meestal als aanstellers, simpelweg om de volgende redenen, buitenstaanders die er geen ervaring mee hebben, snappen er geen bal van.
Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 10:10. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Psychologie |
"depressief" of schop onder je hol, en door Verwijderd | 185 | 10-04-2007 19:29 | |
Psychologie |
alternatief=depressief? bishoujo | 53 | 25-07-2003 19:44 | |
Psychologie |
kies je ervoor of overkomt het je? Magdalena | 30 | 18-07-2003 07:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Euthanasie Cat | 16 | 12-05-2002 10:32 |