Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2005, 15:17
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Wie weet exact op welke datum het nieuwe academisch jaar begint? Ik heb namelijk wat herkansingen en moet mijn vakantie aldus plannen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2005, 15:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik neem aan op 1 september, maar iedere faculteit kan zelf kiezen wanneer de eerste colleges weer ingepland worden. Het hangt dus van je studie af wanneer je weer naar de universiteit 'moet'. Als de data van de herkansingen bekend zijn, is dan de datum van de aanvang van het nieuwe jaar nog niet bekend? Dat lijkt me sterk... Probeer het even na te vragen, dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 15:33
Levitating Nun
1 September valt op een donderdag dus dat lijkt me uitgesloten. Ik denk zelf maandag 5 september. Trouwens, volgens mij wordt het begin van het jaar bepaald door alle universiteiten samen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 15:37
Sparkle.
Sparkle. is offline
Bij ons begint het studiejaar op 1 september en het eerste semester op 5 september.
Dus volgens jou begint het jouwe dan ook?
Klik
Oud 15-06-2005, 16:45
Drez
Drez is offline
5 sept idd
Oud 15-06-2005, 18:08
MieX
MieX is offline
Officieel 1 september maar elke universiteit bepaalt voor zich of dat dan in de week van 1 september of de week volgend op 1 september is (dacht ik)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 18:44
Iduna
Iduna is offline
Ik dacht alle universiteiten en hoge scholen(?) dezelfde datum hanteren? 1 September en als deze niet op een maandag valt, de maandag die daarop volgt. (het staat vast ook op de site van je school)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 10:23
MieX
MieX is offline
Volgens mij niet, kan me herinneren dat ik dit jaar eerder begon dat een aantal vriendinnen van me aan andere universiteiten (weet niet meer zeker welke t waren, dacht Tilburg)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 10:28
Verwijderd
Het academisch jaar begint op 1 september. Dat wil dus niet zeggen dat de colleges aan een universiteit niet eerder of later kunnen beginnen. HBO's hebben vanzelfsprekend geen academisch jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 10:32
pyres
pyres is offline
standaard 1 september
maar daarvoor meestal de nodige introductie dingen
Oud 16-06-2005, 10:50
Verwijderd
Het academisch jaar eindigt op 31 augustus en het nieuwe jaar begint vervolgens weer op 1 september. Dat is altijd zo.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 11:22
Keith
Keith is offline
Het academisch jaar begint op papier geloof ik idd altijd op 1 sept. Maar wanneer universiteiten met colleges beginnen verschilt wel, afgelopen jaar waren ze o pde TU/e een week eerder begonnen dan wij in Delft. Volgens mij is het meest gebruikelijk om op de eertvolgende maandag na 1 sept te beginnen. Maar eigenlijk zou je dit te weten meoten kunnen komen door je Universiteit, op de site/blackboard (als jullie dat hebben) misschien.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 13:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
kijk eens op de site van je eigen uni
je hebt niet zoveel aan de officiele datum denk ik
Oud 16-06-2005, 20:24
Iduna
Iduna is offline
Maar serieus, het staat heus wel op de site van de universiteit waaraan je studeert.

Citaat:
nare man schreef op 16-06-2005 @ 11:28 :
HBO's hebben vanzelfsprekend geen academisch jaar.
De oplettende kijker.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:35
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-06-2005 @ 11:28 :
Het academisch jaar begint op 1 september. Dat wil dus niet zeggen dat de colleges aan een universiteit niet eerder of later kunnen beginnen. HBO's hebben vanzelfsprekend geen academisch jaar.
Niet altijd hoor. Een jaar voordat ik ging studeren begon mijn studie alijd een week eerder dan de rest van de universiteit, gelukkig heb ik dat zelf dus niet gehad.
Maar een vriendin van me, die op de pabo zit, begint een week eerder (ok, t is idd geen universitaire studie).

Maar zoals iedereen zegt. Ik verwacht dat het nieuwe academisch jaar wordt geopend op 5 september, ook bij Sparkle. is dat het geval als je goed kijkt.
Oud 20-06-2005, 00:11
Bhai
Bhai is offline
1 september, dat dacht is dus ook en heb mijn vakantie al geboekt en kom 19 augustus terug.
Ik heb als universiteit van eerste voorkeur (wil geneeskunde doen) Leiden, maar in Leiden is er een introductieweek, waar ik dus niet aanwezig kan zijn.
Is dat erg?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 00:23
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Het is geen ramp. Je ziet alleen van te voren niks van de stad, de verenigingen en andere dingen die je kan doen. Introductie week kan handig zijn, maar je kan ook wel zonder hoor. Ik denk dat zo'n beetje de helft van de eerstejaars de El Cid lopen (weet t niet precies hoor)
Oud 20-06-2005, 09:18
Levitating Nun
Introductieweken zijn om te lachen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 12:49
Sparkle.
Sparkle. is offline
En om je mede-studiemensen te leren kennen.
Oud 20-06-2005, 12:55
Keith
Keith is offline
Je kan heus wel zonder IntroWeek, heb ik niet gedaan, maar je zult wel merken dat sommige mensen die in de Introweek met elkaar omgaan bij elkaar blijven. Ik niet, vooral omdat de mensen bij wie ik zat in de introweek de studie in Het Nederlands gingen doen, maar ik heb gewoon andere mensen leren kennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten