Advertentie | |
|
![]() |
||
Ik dwarrel rond in een exameperiode, ik heb geen huiswerk meer, en dan nog... Waar haal je het vandaan dat DIT huiswerk zou kunnen zijn... Soit.
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() loyaliteits gevoel tov ouders is er praktisch altijd.Het lotaliteitsgevoel tov broers en zussen ook. Maar dat zijn twee verschillende vormen, ouders is verticale loyaliteit en is sterker dan horizontale loyaliteit tov zus en broer. De loyaliteit tov zus en broer is vaak minder sterk omdat er nog steeds een (onbewuste) concurentie strijd is tussen deze. Als me bv kijkt nr gezinnen waar de ouders vaak afwezig zijn of de kinderen verwaarlozen bv dan is dit horizontale loyaliteitsgevoel sterker. Soit... Het feit dat deze toch bij in groep horen is mischien omdat het verwanten zijn van de eerste graad?Je vaak met hen in contact komt en elkaar beter kent dan andere mensen, je een gedeeltelijke gelijkwaardige geschiedenis kent enzo..
||
Citaat:
Da's dan maar een heel algemeen voorbeeld.In en out groepen zijn veel subtieler terug te vinden in onze omgang namelijk... Neem het attribueren van gedrag van mensen... Daar zien we heeeeel duidelijk dat er in en out groepen bestaan. We kunnen intern en extern attribueren. (attribueren= toeschrijven) Intern attr.= we gaan oorzaken van gedrag aan innerlijke factoren (bv kennis, intelligentie) toeschrijven Extern attr.= We gaan oorzaken van gedrag toeschrijven aan dingen uit de omgeving (bv de invloed van mensen in het gezin) Een vaak voorkomende fout binnen dit attribueren ( wat we onbewust toch allemaal doen...) is dat we vaker succes dat heerst bij mensen in onze INGROEP intern gaan attribueren; en oorzaak van succes bij onze groep dus gaan zoeken bij de persoon zelf Als de persoon van onze INGROEP echter faalt in iets gaan wij als mede-lede van een bepaalde ingroep dat vaak verklaren als oorzaken liggende in de omgeving... Bij outgroepen net omgekeerd. Bij deze attributie fout zien we toch duidelijk de aanwezigheid van in en out groepen.. Kan ik dit wel duidelijk uitleggen...? Wat die chat betreft, tzijn twee post met chat, verder staat er telkens wel ontopic wat in. Ik zal er in het vervolg op letten , en iig mijner excuses
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 12:28. |
![]() |
||
Citaat:
Sjees kvind het ook geen antwoord ' ik antwoord niet omdat ik anders je huiswerk maak.' Hoe weet men in godsnaam nu welke vakken en welk huiswerk ik krijg. Najah ik zal wel overreageren. Zal ik dan maar topic plaatsen op huiswerk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel/Palestina deel 6 Boebsie | 500 | 17-08-2006 13:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Haaretz zegt al over de uitspraak van ICJ te beschikken aangaande veiligheidshek/muur Gatara | 217 | 04-08-2004 13:38 | |
Muziek |
2004 Releases NERD | 63 | 07-01-2004 12:05 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Psychologie |
Emotie versus Rede proycon | 5 | 26-03-2002 11:22 |