Advertentie | |
|
![]() |
|
Als je dat wilt moet je dat vooral doen
![]() Het verhaal is eigenlijk tweedelig, en je hebt goed gezien dat het verhaal pas bij het tweede deel "echt" begint. Ik wou eerst ook een heel ander verhaal gaan schrijven... maar dit is er uiteindelijk uit gekomen. Je kritiek is vrij nuttig, maar meestal gebaseerd op spelling en interpunctie. Op zich is hier niet mis mee, omdat zeer belangrijk is als je een goede tekst wil schrijven. Toch zou ik iedereen graag willen aansporen zowel op spelling en interpunctie, als op stijl en opbouw kritiek te leveren. nog bedankt! ![]()
||||
![]() |
Ik ben dan ook niet goed in het geven van opbouwende kritiek qua stijl en opbouw. Ik kan alleen zeggen dat ik het verhaal op zich niet echt lekker vind lopen. Die twee delen zal ik maar zeggen.
Ik kan wel iets zeggen over je stijl, ik vind hem op zich niet echt lekker lezen. Dit komt vooral door de puntjes die je in je verhaal gebruikt. Dit vind ik heel irritant lezen, maar dat zal wel aan mij liggen. Daarnaast vind ik het eerste en het tweede deel niet echt lekker aan elkaar gekoppeld, misschien had je het einde anders kunnen doen, zodat er nog een stukje meer uit het eerste deel terugkomt. Er zijn ook een paar zinnen die te lang zijn, of te vaag (misschien niet helemaal het goede woord, maar ik kan niet op een ander toepasselijker woord komen), waardoor ik een paar keer die zinnen moest overlezen, alsvorens ik snapte wat er bedoeld werd. Ook in het 'tweede' deel zijn er dezelfde fouten die in het 'eerste' ook al stonden. Ik doel nu op het woordje 'en' na een komma of aan het begin van een zin. Dan heb je ook nog een heel korte zin die begint met 'maar', misschien zou je die gewoon aan de vorige zin vast kunnen maken mbv een komma. Citaat:
Of je schrijft in de tegenwoordige tijd, of in de verleden tijd (flashbacks en dergelijke even buiten beschouwing latend), maar niet zomaar van de tegenwoordige tijd, naar de verleden tijd en dan weer tegenwoordige tijd om daarna af te sluiten in de verleden tijd. Citaat:
Citaat:
Misschien dat je hier meer aan hebt. Ik denk dat anderen het waarschijnlijk beter kunnen zeggen. |
![]() |
|
Ja, zo voel ik het ook denk ik
![]() ach.. dit was toch even wat tussendoor, ik ga wel een betere schrijven binnenkort, als ik weer tijd heb. Ga je trouwens nog meedoen aan de verhalenwedstrijd, perseus?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wandelen in de regen (lees: een hoosbui o.i.d.) trophus | 30 | 20-06-2007 09:23 | |
Verhalen & Gedichten |
[Winnaar verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder leiv | 10 | 18-05-2007 19:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder Verwijderd | 0 | 12-04-2007 17:37 | |
Verhalen & Gedichten |
De heldhaftige grensoversteek van Matthias Verbeek Reynaert | 9 | 04-01-2006 15:07 | |
Verhalen & Gedichten |
De wandeling Man of Chrome | 3 | 29-08-2004 17:36 | |
ARTistiek |
Verhaal: De wandeling MAS187 | 6 | 13-07-2001 16:26 |