Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 20:45
Daaaan
Daaaan is offline
Verdwaald

Vandaag heb ik besloten dat het leven een door elkaar geschud alfabet is. Ik ben het grote vraagteken. En ik blijf groeien. Ik voed me met de alledaagse beslommeringen en tekortkomingen. Ik ben verdwaald en m’n kompas is kapot. Een duur GPRS-systeem kan ik me als studente niet veroorloven.

‘Big Bill’s suck, small Bills don’t’. Welke grappige drol heeft dat nu weer bedacht? En waarom kan ik zoiets niet bedenken? Ik zucht en kijk naar een volle boekenkast. Overvol communicatiehandboeken en grondslagen van de marketing. Onaangeroerd. Waarom boeken verslijten als het ook zonder kan? Ik vraag me af of ik niet het geniale talent heb om aan de lopende band slogans te bedenken. ‘Suck the Big Bills, because the small Bill’s won’t’.

Over een jaar moet ik verder. Ik moet verder kijken dan de horizon me toelaat. M’n neus ben ik allang voorbij. Over een jaar ben ik afgestudeerd. Klaar, af, einde studententijd. Terug naar de AGF-maaltijden (voor de leken onder ons: Aardappelen, Groenten, Vlees maaltijden)? Of blijf ik hier, in het altijd bruisende Eindhoven? Of ga ik echt óver de horizon?

Trouwens, is communicatie wel iets voor mij?

Dagen, weken en maanden loop ik hier al over te tobben. Ik ben nog jong, dus fris & fruitig, misschien kan ik wel iets voor anderen betekenen. Ja, soms komt zelfs moeder Theresa even in me naar boven. In een tropisch land de onderbedeelden in de wereld een handje helpen. Op een plek zonder een tweepersoonsbed, een fles rose en een computer. Jezus, dat hou ik toch geen week vol? Ik durf niet eens met m’n blote voeten door de keuken van ons studentenhuis te lopen.

Goh, het is alweer half twaalf. De telefoon. Of ik mee op stap ga? Och ja, wie weet zie ik in een overvolle kroeg met een kwak alcohol achter m’n kiezen wel het licht. En heb ik morgenochtend de juiste weg gevonden.

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 21:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 21:11
Verwijderd
Hmm, sorry, vind het niet echt interessant, en 't leest niet lekker..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:36
Verwijderd
Mmmm, dit leest inderdaad kut. Boodschap is ook niet echt top, vind ik. Teveel proberen leuk te doen...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:58
Daaaan
Daaaan is offline
Dat is jammer. Ik vind het zelf nl. 1 van m'n betere schrijfsels. Dus hoezo leest 't 'kut'? En hoezo is de boodschap niet helder? Misschien is het niet herkenbaar voor jullie (dus niet doelgroepgericht) en pas het meer in een blaadje voor bijna-afstudeerders.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:06
Verwijderd
Ik vind dat altijd zo'n jammere uitspraak 'teveel proberen leuk te doen'.
Net alsof er verhalen bestaan die ongeprobeerd leuk zijn.
Daarbij heb ik ook het idee dat 'bekende' letteraars niet snel dingen van 'nieuwe' letteraars ok. vinden.
Maargoed, ik vind het wél wat hebben, en het helemaal niet kut lezen, júist niet.

Edit: Om nog even terug te komen op mijn 3e zin. Soms lees ik hier verhalen van mensen die hier regelmatig posten, die dan enorm de hemel in worden geprezen. Dan denk ik; jezus, waar komt die populariteit vandaan? Een soort vriendjespolitiek?

Laatst gewijzigd op 24-06-2005 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:18
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Sophie schreef op 24-06-2005 @ 12:06 :

Daarbij heb ik ook het idee dat 'bekende' letteraars niet snel dingen van 'nieuwe' letteraars ok. vinden.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben hier net nieuw en mijn verhaal werd helemaal niet afgezeken of niet ok gevonden. Het ligt er gewoon aan of je een 'goed' verhaal schrijft of niet. Ik denk dat de mensen hier op Letteren niet aan vriendjespolitiek doen. Iig niet als het om de verhalen gaat. (waarschijnlijk in sommige gevallen wel, maar dan ligt het ook aan het verhaal zelf)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Kerboga schreef op 24-06-2005 @ 13:18 :
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben hier net nieuw en mijn verhaal werd helemaal niet afgezeken of niet ok gevonden. Het ligt er gewoon aan of je een 'goed' verhaal schrijft of niet. Ik denk dat de mensen hier op Letteren niet aan vriendjespolitiek doen. Iig niet als het om de verhalen gaat. (waarschijnlijk in sommige gevallen wel, maar dan ligt het ook aan het verhaal zelf)
Ok, dan heb ik jou over het hoofd gezien.
Nog steeds vind ik dat mensen die hier vaak posten de hemel in worden geprezen ook al is het een bagger verhaal.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sophie schreef op 24-06-2005 @ 13:19 :
Ok, dan heb ik jou over het hoofd gezien.
Nog steeds vind ik dat mensen die hier vaak posten de hemel in worden geprezen ook al is het een bagger verhaal.
Mwah, daar ben ik het wel mee eens. Soms denk ik echt; hoe kunnen mensen dat verhaal goed vinden?
Maar hier wordt niet altijd aan vriendjespolitiek gedaan, tenminste, ik doe er niet aan mee.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-06-2005 @ 13:38 :
Mwah, daar ben ik het wel mee eens. Soms denk ik echt; hoe kunnen mensen dat verhaal goed vinden?
Maar hier wordt niet altijd aan vriendjespolitiek gedaan, tenminste, ik doe er niet aan mee.
Mja, ik weet niet of vriendjespolitiek het goede woord is.
Maar dat mensen een verhaal per definitie al goed vinden omdat ze degene kennen.
Nouja, oke, zomaar een opmerking tussen door.
Ontopic
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:47
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind het niet verschrikkelijk 'kut' lezen ofzo, maar hetgeen wat je duidelijk wil maken, dat je dus twijfelt over je studie ofzo? is niet echt duidelijk. Je haalt er veel te veel dingen bij en er zit geen rustige lijn in. Als je iets duidelijk wil maken ga er dan niet teveel omheen dralen of er téveel dingen bijhalen die er maar zo'n miniscuul klein beetje mee te maken hebben, want dit leest wel vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 16:35
Choking Duck
Choking Duck is offline
Ik vind het niet bijzonder boeiend, maar het leest wel aardig.
Wat er verder inzit tsja... 't Zegt me allemaal niks al komt dat vanzelf wel..

Offtopic : Of ze (de legendarische langer aanwezigen der letteraars) de hemel ingeprezen worden weet ik niet, wel krijg ik soms de indruk dat sommigen zich populair voelen maar dat is meer mijn idee.
Reageren

Regels voor berichten