Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 09:15
dwight88
dwight88 is offline
vandaag zou ik eigenlijk mijn salaris moeten krijgen, maar het is er nog niet. wat navraag onder collega's leert dat zij het ook nog niet hebben, wat best vreemd is (wordt elke 4 weken op vrijdag gestort, en is m.u.v. feestdagen e.d. nooit een dag te laat geweest).

nu is mijn vraag even, hoe werkt postbank met Mijn Postbank.nl, is het saldo dat daar te zien is het hele weekend up to date, of werken ze die ook pas weer vanaf maandag bij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2005, 09:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het saldo is het hele weekend up to date
Oud 24-06-2005, 09:46
Verwijderd
Soms duurt het even om het te verwerken, mogelijk krijg je het vanmiddag.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:49
dwight88
dwight88 is offline
mensen die de rabo hadden, hadden het ook nog niet, dus ik dat zal maandag wel worden dan.

Stufi komt vandaag, toch? ik heb een bijlening en is dus een vrij fors bedrag. maandag moet ik iets grootst betalen, wat lastig wordt wanneer ik geen euro'tjes heb gekregen. Ik kan dus, als ik het goed begrijp, vrijwel direct zien wanneer de stufi binnen is? (Vanmiddag?)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:50
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 24-06-2005 @ 10:49 :
mensen die de rabo hadden, hadden het ook nog niet, dus ik dat zal maandag wel worden dan.

Stufi komt vandaag, toch? ik heb een bijlening en is dus een vrij fors bedrag. maandag moet ik iets grootst betalen, wat lastig wordt wanneer ik geen euro'tjes heb gekregen. Ik kan dus, als ik het goed begrijp, vrijwel direct zien wanneer de stufi binnen is? (Vanmiddag?)
Als 't goed is wel, stufi krijg ik altijd pas 's middags, dus 't zal er vandaag zeker nog bijkomen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 09:57
dwight88
dwight88 is offline
ok.. dan blijf ik postbank.nl even in de gate houden.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 11:29
ganralph
ganralph is offline
internetbankieren is normaal gesproken zeer up to date (afhankelijk van je inbel modem)

wat betreft je loon: kan het niet zijn dat je nu een keer 5 weken moet wachten (maanden hebben niet precies 4 weken, dus kan ik me voorstellen dat een maandloon om de zoveel tijd een weekje verspringt)
Oud 24-06-2005, 11:31
ikbenschipper1
Citaat:
ganralph schreef op 24-06-2005 @ 12:29 :
internetbankieren is normaal gesproken zeer up to date (afhankelijk van je inbel modem)

wat betreft je loon: kan het niet zijn dat je nu een keer 5 weken moet wachten (maanden hebben niet precies 4 weken, dus kan ik me voorstellen dat een maandloon om de zoveel tijd een weekje verspringt)
Ik denk het niet, als het net als bij mij is telt het jaar 13 periodes van uitbetaling en krijg je het gewoon om de 4 weken, erg praktisch moet ik zeggen), alleen als het jaar 53 weken teld zoals vorig jaar is het anders.
Oud 24-06-2005, 11:58
JCG
JCG is offline
postbank is altijd sloom , daarom ben ik bij de postbank weggegaan.
Oud 24-06-2005, 12:10
dwight88
dwight88 is offline
bij ons wordt ook gewerkt met periodes van 4 weken, niet per maand. Ik wacht het tot maandag af, wellicht dat het in de tussentijd bijkomt, al blijf ik het erg vreemd vinden (niet giro-ers hebben het ook nog niet)

stufi heb ik wel iig maandag, toch ?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 12:30
ganralph
ganralph is offline
stufi zou er wel moeten zijn ja
Oud 24-06-2005, 14:52
Verwijderd
Stufi is binnen ja.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:10
dwight88
dwight88 is offline
hier ook, althansmn saldo is erg gestegen, maar zie nog geen bijschrijving staan. maar zit wel goed
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 16:18
Hakuna
Hakuna is offline
Overboekingen (bij en afschrijvingen) bij de postbank gebeuren meestal tussen 02:00 - 03:00 uur s'nachts. (op werkdagen).

Behalve als je contant geld opneemt bij een betaalautomaat of met pin betaald in een winkel wordt het bedrag meteen van je rekening afgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 17:06
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
ganralph schreef op 24-06-2005 @ 13:30 :
stufi zou er wel moeten zijn ja
ik dacht dat ABN Amro er altijd vroeg bij was, maar ik keek net en het stond er nog niet op.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 17:18
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 24-06-2005 @ 17:18 :
Overboekingen (bij en afschrijvingen) bij de postbank gebeuren meestal tussen 02:00 - 03:00 uur s'nachts. (op werkdagen).

Behalve als je contant geld opneemt bij een betaalautomaat of met pin betaald in een winkel wordt het bedrag meteen van je rekening afgeschreven.
tis tuig, eraf halen wel snel, en erbij niet

mn pa is inkomen achteruit gegaan, en is nu in geweest met de IB gesprek met de IB-Groep over evt. extra geld dat ik nu moet krijgen, bovenop de basisbeurs en volledige bijlening. Omdat dat verhaal net is afgerond en wij de papieren nog niet hebben, kan ik nu nog niet zien (staat nog niet vermeld in het rijtje, alleen mijn saldo is aangepast ) of deze stijging van mn saldo nu komt door alleen de ib groep, of dat mn salaris er al bij zit. tot morgen wachten dan maar ,denk ik...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 19:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-06-2005 @ 18:18 :

mn pa is inkomen achteruit gegaan, en is nu in geweest met de IB gesprek met de IB-Groep over evt. extra geld dat ik nu moet krijgen, bovenop de basisbeurs en volledige bijlening....
Dat jij je geld niet of te laat ontvangen hebt ligt niet aan de (post)bank, maar eerder aan de opdrachtgever die het geld naar jou moet overmaken in dit geval is het de... IB-Groep.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 19:42
Bloem
Bloem is offline
Postbank duurt wel lang de laatste tijd bij mij, zo 2 of 3 dagen langer dan voorheen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 21:04
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja ik krijg met postbank loon en stufi altijd wel te laat
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 22:39
Tiño
Tiño is offline
ook postbank.

loon is standaard 2a3dagen later als mensen met rabo of abn.

stufi was er vandaag weer in de middag(*na 13.00)

zal er dus wel maandag zijn, of na de avond storting..+- 23u.
Oud 25-06-2005, 01:32
ikbenschipper1
Ik heb geen probs met postbank zelfde tijd als de rest

grtz
ivo
Oud 25-06-2005, 14:16
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 24-06-2005 @ 22:04 :
Ja ik krijg met postbank loon en stufi altijd wel te laat
Wel vreemd. Ik krijg het altijd precies op dezelfde dag als de uitbetaling
Oud 25-06-2005, 18:01
Martin
Martin is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 24-06-2005 @ 18:06 :
ik dacht dat ABN Amro er altijd vroeg bij was, maar ik keek net en het stond er nog niet op.
ABN AMRO is weldegelijk snel, in het systeem was de mutatie al verwerkt om 15.02 uur.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 18:58
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-06-2005 @ 18:18 :

mn pa is inkomen achteruit gegaan, en is nu in geweest met de IB gesprek met de IB-Groep over evt. extra geld dat ik nu moet krijgen, bovenop de basisbeurs en volledige bijlening. Omdat dat verhaal net is afgerond en wij de papieren nog niet hebben, kan ik nu nog niet zien (staat nog niet vermeld in het rijtje, alleen mijn saldo is aangepast ) of deze stijging van mn saldo nu komt door alleen de ib groep, of dat mn salaris er al bij zit. tot morgen wachten dan maar ,denk ik...
Waar heb je salaris + beurs + volledige lening voor nodig?
Over 4 jaar zit je met 20.000 euro schuld, lijkt me niet zo verstandig.
Oud 25-06-2005, 19:00
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
iamcj schreef op 25-06-2005 @ 19:58 :
Waar heb je salaris + beurs + volledige lening voor nodig?
Over 4 jaar zit je met 20.000 euro schuld, lijkt me niet zo verstandig.
Ik dacht dat ik ergens zag staan dat het inkomen van zijn vader nogal is gedaald; misschien dat hij nu een bijdrage thuis moet leveren. En daarbij sommige mensen kunnen gewoon niet met weinig geld uitkomen
Oud 26-06-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 25-06-2005 @ 15:16 :
Wel vreemd. Ik krijg het altijd precies op dezelfde dag als de uitbetaling
Ja, ik ook...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten