Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (kwestie van interpretatie natuurlijk) maar dan blijft nu de vraag, hoe zouden de gelovigen hebben gereageerd in zo'n gesprek? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bv. wordt er door bepaalde gelovigen wel op gewezen, dat hun heilige boek (historische) gegevens bevat die aantoonbaar juist zijn. Vandaaruit concluderen zij dan, dat hun boek een geschikte methode is in de zojuist omschreven zin. Maar in feite graven zij aldus hun eigen graf, aangezien de verificatie van de beweerde feiten natuurlijk niet door hun boek geleverd wordt (maar bv. door de geschiedkunde) en zij zichzelf daarmee waarschijnlijk ongewild ook verlaten op de wetenschap. Staan blijft dus dat tussen de twee zienswijzen (god bestaat, enerzijds, voor het bestaan van god is geen evidentie voorhanden, anderzijds) geen sprake is van gelijkwaardige zienswijzen, ongeacht de boven beschreven gedeeltelijke analogie tussen beide.
||
Citaat:
Je bevestigt mijn stelling zelfs. Net zoals een Jehova-getuige, die ondanks dat je hem te kennen geeft niet in zijn praatjes geintresseerd te zijn, hij verder blijft lullen, en op het moment dat je de deur tegen zijn gezicht dichtgooid, hij zijn voet ertussen zet; zit jij nu, terwijl ik (op dit moment) absoluut niet ben geintresseerd in praatjes over het atheisme, en zelfs te kennen geef dat atheisten opdringerig kunnen zijn, jij weer begint over jouw gedachtegoed. Die bekeringsdrang van sommigen komen mij soms de neusgaten uit. Ik ben al voorzien van een prachtige ideologie, en als ik informatie over een andere ideologie wil, vraag ik er zelf wel om. |
![]() |
||
Citaat:
Maar blijkbaar is alles wat hier mogelijkerwijs wel eens op uit zou kunnen draaien dat de gelovigen ook wel eens "ik weet het niet" zouden moeten zeggen blijkbaar meteen een afzeiktopic.. Het ging gewoon over hoe JIJ zou reageren op die vragen... Dus als je niet van plan bent (of in staat bent) de vragen te beantwoorden verwijder jezelf dan uit dit topic ipv het meteen proberen te ontsporen tot weer een flamewar. @soldaat: Ik vroeg JOUW antwoorden op die vragen. Niet de dooddoeners die tegen jou altijd opgelepeld zijn en jij hier nu oplepelt maar ik verwacht dat je nu ZELF even nadenkt over de antwoorden zonder meteen zulke mantra's beginnen te spuien want ik wil juist die antwoorden weten onderbouwd door JOUW gevoel en JOUW meningen en niet door wat een of ander boekwerk vind. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Socrates was geen rationalist, dat waren de Stoïcijnen. Socrates geloofde dat deze wereld een flauwe afspiegeling was van volmaakte dingen in het hogere.
||
![]() |
Citaat:
![]() Kennelijk begreep je m'n "gedachtegoed" ook niet helemaal. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Dus vat mijn reactie ook niet persoonlijk op. ![]() Inhoudelijk: Ik denk dat gelovigen juist door het aanhalen van "wonderen", willen zeggen van hey wetenschapper,(of, jij die alles met de hersenen denkt te kunnen verklaren) verklaar dit dan eens. Maar het slaat inderdaad nergens op dat je wanneer het je uitkomt de wetenschap erbij haalt, en wanneer het je niet uitkomt zegt dat het om "geloven" gaat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat: