Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2005, 12:45
Verwijderd
Mijn vriend en ik willen graag nog op vakantie gaan, zo eind augustus/begin september. We weten wel ongeveer wat we willen, maar hebben eigenlijk niet echt een idee wat je er nu precies mee kan en hoe we het moeten aanpakken met boeken en regelen enzo.

We willen veel zien van een land, dus niet de hele tijd in dezelfde stad blijven zitten. Verder willen we graag zelf weten wat we doen en wanneer, dus niet vastzitten aan het programma van een reisorganisatie. Maar we wilen wel van te voren een beetje geregeld hebben, niet dat we ons een ongeluk moeten sjouwen met tenten en slaapzakken en luchtbedden of nergens een slaapplek kunnen vinden.
We hebben gedacht om in een stad te gaan zitten, en van daaruit allerlei andere plekken te bezoeken, maar ik ben bang dat het erg duur gaat worden om steeds treinkaartjes etc. te moeten betalen..
Zijn er geen organisaties die wel een aantal slaapplekken voor je kunnen reserveren, maar waar je er verder niet aan vast zit? Of kun je daarvoor ook gewoon naar een reisbureau gaan?
Of heeft iemand nog andere ideeën?
Advertentie
Oud 19-07-2005, 12:49
Verwijderd
Toen wij vorig jaar naar Turkije (in de buurt van Kusadasi) gingen zaten we daar gewoon in een hotel en vanuit het hotel werden er door de reisorganisatie allerlei excursies georganiseerd waar je je voor in kon schrijven (moest je dan (natuurlijk) wel voor betalen). Ook kon je natuurlijk zelf met de dolmus naar Kusadasi en nog een ander plaatsje. Je hoefde niets, je kon aardig wat. Dergelijke reizen worden volgens mij heel veel georganiseerd.

Als je een slaapplek reserveert, zit je er, over het algemeen, aan vast. Ze houden die plek dan immers voor je vrij. Je kunt natuurlijk ook kijken hoe het zit met jeugdherbergen, die hebben volgens mij vaak wel plek voor een nachtje (en je kunt van te voren natuurlijk altijd even bellen).
Oud 19-07-2005, 12:49
Verwijderd
Ik zou gewoon een reisbureau binnen lopen. Daar hebben ze veel gidsen en ik denk ook echt niet dat jij de eerste bent die een soort trektocht door een land wil doen.
Als je een auto tot je beschikking hebt zou je bij de ANWB kunnen proberen. Die hebben boekjes met hele autoroutes uitgezet door landen waarbij je gelijk de mooiste plekjes ziet.
Een vriendin van mij heeft wel eens een trektocht langs bungalows in Noorwegen gedaan. Geloof 3 of 4 verschillende plaatsen gezeten en vanuit daar uitstapjes gemaakt. Maar dat was wel met de auto.
Met de fiets zijn er denk ik ook wel mogelijkheden.
Oud 19-07-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-07-2005 @ 13:49 :
Als je een slaapplek reserveert, zit je er, over het algemeen, aan vast. Ze houden die plek dan immers voor je vrij. Je kunt natuurlijk ook kijken hoe het zit met jeugdherbergen, die hebben volgens mij vaak wel plek voor een nachtje (en je kunt van te voren natuurlijk altijd even bellen).
ik bedoelde met niet aan vast zitten ook niet de slaapplek, maar dat het enige wat je met die organisatie te maken hebt de slaapplek is, en niet allerlei uitstapjes als je er geen zin in hebt

@Anneka: ik ben een paar erg leuke vakanties in Noorwegen tegen gekomen, maar die waren ook met auto, en die hebben we niet En huurauto wordt wel een beetje te duur ben ik bang..
Oud 19-07-2005, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 19-07-2005 @ 13:52 :
ik bedoelde met niet aan vast zitten ook niet de slaapplek, maar dat het enige wat je met die organisatie te maken hebt de slaapplek is, en niet allerlei uitstapjes als je er geen zin in hebt

@Anneka: ik ben een paar erg leuke vakanties in Noorwegen tegen gekomen, maar die waren ook met auto, en die hebben we niet En huurauto wordt wel een beetje te duur ben ik bang..
Geen idee hoe duur een huurauto is, zou je eens moeten checken. En mss een auto lenen van iemand ofzo? Nja kan me indenken dat je ouders ofzo niet zomaar hun auto uitlenen omdat hun dochter op vakantie wil.
Oud 19-07-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 19-07-2005 @ 13:52 :
En dat was dus het geval in Turkije.

En volgens mij heb je dus heel veel van dat soort vakanties, ook waarbij je wat meer van hotel wisselt ed. Ga gewoon eens langs een reisbureau om te informeren naar de mogelijkheden of kijk wat rond op site's van reisorganisaties.
Advertentie

Regels voor berichten