Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2002, 17:16
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Hoeveel uren slaap hebben jullie gemiddeld per dag nodig? Zelf slaap ik altijd een uurtje of 4-5, terwijl ik er eigenlijk 6-7 nodig heb, maar vanwege een milde vorm van insomnia krijg ik dat zeer moeilijk voor elkaar - terwijl de wil er wel is -. Hoe zit dat bij jullie?
Oud 10-06-2002, 17:45
GeNeVa
GeNeVa is offline
Ik heb ongeveer 8 uurtjes slaap nodig! Ik heb verder geen moeite om in slaap te komen.. moet er alleen wel op tijd in om aan die 8 uurtjes te komen!
Oud 10-06-2002, 17:45
Koen
Koen is offline
Ik slaap gemiddeld in schooltijd een uur of 7, nu ik vrij ben van school kan ik uitslapen en is dat iets meer. Toch zou ik eigenlijk iets meer moeten slapen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:21
PV
PV is offline
Ik heb echt geen flauw idee hoeveel slaap ik 'nodig' heb... op schooldagen probeer ik wel rond 0.00 te gaan slapen, maar dan lig ik soms nog wakker tot 2.30. In het weekend slaap ik wel uit, nu niet (wk kijken ) en nu heb k ook steeds een beetje hoofdpijn erdoor, maarja.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:06
Verwijderd
Ik krijg doordeweeks ongeveer 6 uur slaap per nacht. Dat is te weinig, dus moet ik in het weekend 2x zo'n tien uur minstens slapen om het weer in te halen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:29
Verwijderd
ik heb wel 9 uur ofzow nodig, maar ik krijg altijd te weinig
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:47
notbonefish
notbonefish is offline
de laatste tijd blijf ik nogal lang in m'n bed sukkelen, maar mijn wekker staat meestal op 6u, en gemiddeld ga ik om 1 tot 2u 's ochtends slapen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:55
lake bodom
lake bodom is offline
kheb geen idee hoveel ik er nodig heb.. maar lig er meestal al aardig vroeg in, 10 uur half 11.. en probeer dan vroeg op te staan, om te leren.. maar word meestal 7 uur.
in t weekend slaapk natuurlijk veel minder...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:56
girl4you
girl4you is offline
ik heb ong euh ff denken ong 8 tot 10 uurtjes slaap nodig ... maar door de weeks heb ik 6 a 7 uur om te slapen ...ik kan niet snel in slaap valle ben beetje nachtmens
Oud 10-06-2002, 20:23
Sannetje
Sannetje is offline
een uur of 9 à 10

Maar de laatste tijd slaap ik wat minder (o.a. door school)
Oud 10-06-2002, 20:31
Verwijderd
ik weet niet hoeveel ik nodig heb. dat moet ik zien uit te voeren want ik begin erachter te komen dat als ik moe ben, ik me veel depressiever voel, maar ik kan nooit goed slapen en daar heb ik nu pilletjes voor *juppie*. ik heb nooit echt veel geslapen, echt heel veel slaap heb ik niet nodig, maar ik slaap gemiddeld denk ik.... 7-8 uurtjes ofzo, nja, de laatste tijd iets meer maar das omdat ik ziekjes ben.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:35
Verwijderd
Ik heb zo'n 9 uur slaap nodig.. en ik slaap ongeveer 8 uurtjes per nacht. Dus is op zich wel voldoende!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 21:29
Mark
Mark is offline
Ik ga meestal rond 23.30 naar bed, maar ik kan niet slapen, meestal slaap ik pas om 1.00 uur....

Dit komt ook grotendeels omdat ik in het weekend in de Horica werk, dan slaap ik meestal rond 4.00 uur ofzo...

Maar ik kom nog redelijk aan mijn slaap, want ik sta meestal 's morgens pas tussen 8.00 uur en 9.00 uur op. Dit komt omdat mijn rooster dat ook toelaat en omdat ik anders wel een uurtje kan missen, vind ik zelf.
Oud 10-06-2002, 22:54
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik krijg doordeweeks ongeveer 6 uur slaap per nacht. Dat is te weinig, dus moet ik in het weekend 2x zo'n tien uur minstens slapen om het weer in te halen.
Dit is bij mij ongeveer hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 07:58
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
12 uur slaap heb ik nodig
slapen is me hobby
Oud 11-06-2002, 10:53
Didowoman
Didowoman is offline
/als ik vroeg naar bed ga dan lig ik een paar uur wakker en als ik later ga niet. Krijg dus altijd evenveel slaap denk ik. Maar ben wel altijd moe als ik wakker wordt. Heb ook bijna altijd heftige nacht
Oud 11-06-2002, 10:55
pilotje
pilotje is offline
ik slaap zo'n 9u, en ik heb er minstens 18 nodig
Oud 11-06-2002, 11:18
Aries
Aries is offline
Een mens heeft gemiddeld 8 uur slaap per dag nodig maar
dat is wel van persoon tot persoon verschillend....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:32
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik slaap zo'n 9 a 9,5 uur per nacht, en dat heb ik ook wel nodig om een beetje wakker te zijn/gezond uit te zien
Oud 11-06-2002, 17:03
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
k slaap denk ik 7 uur per nacht mar k ben echt elke dag brak is niet leuk mee plus dak dan in t weekend zwaar op stap ga en nog de helft minder slaap..mara ook al ga k om 11u slapen dan beni k nog gebroken de volgende dag ksnap er niks vna..
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:12
damaetas
damaetas is offline
euh, kweenie echt, ik ben altij om 8 uur wakker, in de zomer veel vroeger (6uur ofzo) , maakt niet uit hoe laat ik ben gaan slapen. ik probeer er op te letten dat ik altij wel zeven uur heb geslapen, middels een inhaalslaapje op de middag.
Oud 11-06-2002, 19:24
Love Crime
Love Crime is offline
ik slaap doordeweeks ongeveer 8 uur
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 19:30
L Boksha
L Boksha is offline
Meestal zo'n 6 uur slaap doordeweeks. Maar laatst heb ik eens een nacht overgeslagen, en dat beviel me niet eens zo slecht.
Oud 12-06-2002, 13:37
seann
seann is offline
nodig: 10 uur
op werk en schooldagen lukt dat niet dan is het zo'n 8 uur
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 15:23
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
nodig: 9 a 10 uur
krijg: doordeweeks 6-8 uur, weekend 9-10 uur
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 15:53
Balance
Balance is offline
eerst waren het er altijd heel weinig, toen deed ik heel weinig overdag...

tegenwoordig doe ik juist heel veel en span me erg in, kslaap nu zo'n 8,5 à 9 uur per nacht. Toch zou er nog wel een uurtje bij mogen vind ik zelf...

Int weekend is het óf heel kort (5 uurtjes) óf heel lang (11 of 12 uur) maar eigenlijk nooit er tussen in...
Oud 12-06-2002, 16:01
love_ya
love_ya is offline
Ik heb ongeveer 8/9 uur slaap nodig. Ik slaap doordeweeks zo'n 7/8 uur, en in het weekend misschien 2 uurtjes meer. Maar ik kan niet te lang uitslapen want dan krijg ik de hele dag hoofdpijn
Maar ik wordt de hele week vanzelf meestal om 7 uur wakker...ik heb misschien niet zo heel veel slaap nodig.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:58
snoopy
snoopy is offline
hangt ervan af. In de winter heb ik veel meer slaap nodig, dan in de zomer... Gek he? Eigenlijk ben ik altijd moe, ongeveer als het donker is. Serieus. In de winter zou ik echt om een uur of 6 al kunnen slapen. Maar ja. Da's niet echt mogelijk, ofzow... Maar goed. in de zomer slaap ik dus een uur of 7/8 en in de winter zoveel mogelijk.
Oud 12-06-2002, 17:07
M@rco
M@rco is offline
Ik moet er elke ochtend om 5:00 uit, dus veel meer dan 6-7 uur slaap krijg ik niet... is voor mij ook voldoende. Veel minder moet 't ook niet worden, dan merk ik dat echt wel...
Oud 12-06-2002, 19:29
mar87
mar87 is offline
'k geloof da'k zo'n 8/9 uur slaap nodig ben, krijg 'k meestal oko wel, en als 't veel minder is, ben ik niet te genieten
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 20:37
just.a.girl
just.a.girl is offline
ik slaap zo'n 8/9 uur,is goed voor mij
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 11:05
-huktie-
-huktie- is offline
Slaap 7 tot 8 uur doordeweeks. Vrijdag- en zaterdagnacht pak ik zo'n 4 uur de laatste tijd. Te weinig, dus heb t soms zwaar op de maandag.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 12:26
little lady
little lady is offline
slaap zon 7/8 uur..
maar k zou eigenlijk wel meer willen slapen..
als ik echt me fit wil voelen..
heb k wel 9 of tien uur nodig
Oud 13-06-2002, 12:57
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb 8,5 tot 9 uur slaap nodig. Meestal slaap ik doordeweeks 7,5 tot 8 uur.

In het weekend slaap ik meestal 10 uur
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 15:18
sunnevot
sunnevot is offline
Ik probeer zoveel mogelijk te slapen, meestal zo'n 8 uur per nacht. Als ik minder dan 6/7 uur slaap, voel ik me niet goed.
Oud 13-06-2002, 22:28
Verwijderd
8 /9 uur
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:12
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
8 uur slaap nodig, + een half uur om in slaap te komen.

Doordeweeks slaap ik vaak maar zo'n 6/7 uur omdat ik 's avonds dingen doe die uitlopen, schoolwerk, leren enz. Als ik 1 of twee nachten maar 6 uur slaap dan maakt dat niks uit. Na de derde nacht begin ik me echt zwaar klote te voelen en het duurt dan ook weer 2 dagen goed slapen voordat ik weer helemaal fit ben.
Oud 14-06-2002, 15:24
Verwijderd
het zou wel aan mij liggen maar als ik 4/5 uurtjes geslapen heb en iemand maakt me wakker, ben ik klaarwakker. Daarvoor heb ik altijd 2 uur nodig om in slaap te komen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 01:56
Skrewdriver
Skrewdriver is offline
's nacht gem 4/5 uur
als ik nachtdienst heb gem 5/6 uur
En nooit langer dan 2 uur in een stuk.. dan ben ik wakker

Gaat al 4 jaar goed
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 02:07
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ik slaap veel te weinig, zo'n 5,6 uur per nacht, maarja doe liever andere dingen dan slapen en heb er niet zo veel last van (behalve 's middags nogal moe zijn).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 02:31
Verwijderd
ik en mn vriend hebben beiden de eigenschap van weinig slapen.. hij om een milde vorm van insomnia.. ik omdat ik gewoon niet het gevoel heb dat ik moe ben en dus niet op bed ga tot ik me doodverveel. Ik slaap zo´n 6 uur doordeweeks. Maar sweekends wordt het vrij vaak laat en slaap ik een uur of 3, 4. Maar dan zondags wel lang slapen heh maja.. tis zomer! die ga ik niet verslapen!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 13:56
flowerpower
flowerpower is offline
heb zo rond de 7/8 uur slaap nodig en kom ik meestal ook wel aan (nu in de vak. helemaal )
Oud 16-06-2002, 10:38
Python
Python is offline
Blijkbaar kan ik met vrij weinig slaap toe, heb in de algelopen week in 4 nachten 10 uur geslapen... en was niet eens zo moe (soms wel) maar ja, studentenleven hè! kan trouwens wel langer slapen, 10u lukt wel hoor...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:42
TefnachT
TefnachT is offline
Ik ga meestal 11uur naar bed en dan nog tv kijken tot half 12 dan ga ik slapen en sta om half 8 weer op doordeweeks dan
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:47
halve gare
halve gare is offline
heb gelezen ergens dat als je minder dan 5 uur per nacht slaapt niet goed is maar meer dan 7 of 8 uur dat het ook niet goed is...

maar ik zelf sliep altijd (toen ik nog niet ziek was) ongeveer 7 uur, als ik meteen kon in slapen als ik naar bed ging.

nu is het heel verschillend ligt er al aan hoe laat ik in slaap val, en dat is jammer genoeg nooit voor 12 uur...
Oud 16-06-2002, 20:13
Built to last
Built to last is offline
meestal zo'n 6-7 maar ik ben t nog aan t terug dringen. want opzich de tijd die je slaapt kun je wel nuttiger besteden. maar ik heb ook soms zoiets dat als ik echt WIL slapen dan kan ik dat niet. slaap ik dus een nachtje 2 uur ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:22
helenaatjuh
helenaatjuh is offline
ehm de laatste 4 dagen elke nacht 3 uur...niet zo goed,maar ik ben ook niet echt moe
gisteren(dus vannacht ) al wel 4 uur!!!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:40
moenbase
moenbase is offline
uurtje of 6 á 7 wel netjes dus
Oud 16-06-2002, 21:28
marlies
marlies is offline
7-8 uur slaap ik door de week, maar ik heb 8-9 uur nodig, dus ik ben wel vaak moe..

Regels voor berichten