Disintegration: Toen ik het schreef, inmiddels een maand of acht geleden, vond ik die herhaling van 'jou' wel prima. Maar nu ik er nog eens naar kijk vind ik "en mijn gedachten zijn ook de jouwe" eigenlijk mooier. Verder bedankt voor de complimenten, het is een al wat ouder gedicht wat ik hier nog niet eerder had geplaatst en zelf ben ik er nu niet helemaal tevreden meer over. Misschien moet ik er toch nog wat dingen aan veranderen.
Re3m: Het is inderdaad Pantheon, typefout.
Het is trouwens niet zo dat ik die zin er persé in wilde, maar ik weet ook niet of je de dubbele betekenis van het geheel eruit hebt kunnen halen. Stel dat dit gedicht als laatste in een dichtbundel zou staan, en stel dat je wist dat de dichter hiermee de lezer toespreekt, krijgt het dan een andere betekenis? En kun je dan de zin ook beter duiden, misschien?
Ach ja, en dat einde... Om eerlijk te zijn heb ik het afgeraffeld en er moet echt iets anders staan, maar ik wilde eerst weten hoe een oud gedicht in de smaak zou vallen. Ook om te weten of ik ondertussen beter ben geworden in het dichten.

Maar goed, dat einde moet dus anders.