Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Welke desktop jij wilt hangt helemaal af van je eisen, van je budget, van je voorkeuren en waarschijnlijk nog wel meer dingen.
Als je een voorgebakken maar redelijk dure game-pc wilt is een voorbeeld de Dell Dimension XPS-serie. Maar ik denk dat meer mensen hier op het forum je aanraden om hem zelf in elkaar te zetten als je dat kunt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@TS: Voor 2000 euro kun je een hele leuke PC kopen, iets zoals: http://www.tweakers.net/reviews/580/4 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Alsof dat nut heeft
![]() Een spel gaat niet langzaam omdat de drivers inefficiënt met de processor omgaan, een spel gaat langzaam omdat de processor zelf te langzaam is of omdat de videokaart de beperkende factor is. De enige situatie waarin multithreaded drivers nut hebben is de situatie dat de driver zoveel informatie vraagt dat een enkele processor die niet kan leveren en dat daardoor de videokaart niet volledig belast wordt. Het heeft - natuurlijk - veel meer nut om het spel zelf multithreaded te maken, zoals Ben de Waal van nVidia ook opmerkt in deze nieuwspost op tweakers.net. Bovendien, en dat is het allerbelangrijkste, de frame time bestaat maar voor een klein gedeelte uit CPU-time als je al een beetje redelijke CPU hebt. Anders gezegd, bij spellen is de invloed van de videokaart op de totale frame time het grootst. Een ander verhaal wordt het natuurlijk wanneer ook videokaartfabrikanten twee cores op een PCB'tje gaan bakken. Dan heb je in beginsel wel een halvering van dat gedeelte van de frame time wat voor rekening van de videokaart komt. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar terugkomende op het dual core-singel core verhaal, ze zeggen wel eens once you've gone black you'll never go back. Datzelfde geld voor een dual core processor, wanneer je er een hebt gehad weet je wat je al die tijd hebt gemist. Veel van mijn ergenissen kwamen voor uit dat het nooit snel genoeg was als ik meerdere dingen tegelijk wilde doen. DVD branden, surfen, downloaden, Winamp en Trillian tegelijk was al uit de boze, dan viel mijn systeem toch behoorlijk in elkaar en dat was met een 3500+. Nu met een dual core X2 4400+ kan ik dat gerust allemaal tegelijk doen zonder ook maar van armoe 10x koffie te gaan drinken. 550 euro is best wel veel geld maar het is enkel de vraag is het je waard voor wat je er mee doet en voor mij persoonlijk is het dubbel en dwars waard. Als je niet overtuigd bent van de dual core prestaties koop dan een FX55 of FX-57, zijn al wel sporadisch 2e hands FX-55's te vinden voor een redelijk prijs, ook rond de 550 euro. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben jaloers ![]() |
![]() |
|
www.tweakers.net/pricewatch zoek de goedkoopste en kijk daarna na goede reacties.
www.azerty.nl www.bytesatwork.be www.icomputers.nl www.alternate.nl www.mycom.nl www.pczaak.nl Allemaal goede winkels.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar zoals Jolt al aangaf, er zijn meerdere goede winkels. Zou wel zoveel mogelijk een winkel in de buurt uitzoeken, mocht je problemen hebben met de hardware kun je er altijd nog langs gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gaming PC verkopen om depressie gevoel weg te krijgen? Tony1730 | 3 | 23-02-2017 04:17 | |
Software & Hardware |
Systemen met een GPU Verwijderd | 23 | 05-06-2013 16:58 | |
Seksualiteit |
Seksverhalen Verwijderd | 318 | 04-02-2013 14:43 | |
Software & Hardware |
Aanschaf laptop Verwijderd | 26 | 11-12-2009 21:15 | |
Software & Hardware |
Samenstellen muziekproductie pc N00se | 4 | 03-10-2008 16:04 |