Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2005, 19:01
Brian
Brian is offline
Ik heb op dit moment een Dell Inspiron 1150 laptop maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik kan er niet goed op gamen. Ik wil graag van jullie weten welke laptop jullie mij aanraden te kopen als ik er veel op wil gamen. Budget niet meer dan 2000 euro.

Thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2005, 19:53
Verwijderd
Simpel: geen. Laptops zijn niet bedoeld om op te gamen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:11
Verwijderd
Een vriend van mij heeft een goede laptop waar hij - zegt hij - zware games zoals Doom III zonder al te veel moeite op kan spelen. Ik zal eens vragen (hij is op vakantie of zo) welke dat precies is. Volgens mij een Packard Bell of zo, maar dat weet ik niet zeker.

Maar laptops zijn inderdaad niet gemaakt om op te gamen, zoals nare man al zei.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:40
Brian
Brian is offline
Thanks voor de reacties.

Dan maar geen laptop Welke desktop raden jullie mij dan aan?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:55
Verwijderd
Nouja, als je maar genoeg geld uitgeeft - tweeduizend euro vind ik persoonlijk vrij veel voor zowel een desktop als een laptop - kun je natuurlijk wel redelijk gamen. Maar het probleem is dat elke euro die je uitgeeft aan performance, bij een desktop gewoon veel productiever is dan bij een laptop.

Bovendien, als je specifiek voor gamen gaat, dan kun je sowieso beter geen laptop nemen: de afzonderlijke componenten zijn langzamer, met name de videokaart en de harde schijf, en de uitbreidingsmogelijkheden zijn meestal zeer beperkt (meestal alleen geheugen en harde schijf).

Onthoud verder dat een laptop veel sneller slijt dan een desktop (de meeste laptops hebben een levensduur van twee, hooguit drie jaar) en dat je bij 'veel gamen' behoorlijk beslag legt op de mechanisme kwaliteit van zo'n ding (toetsenbord, muis). Je moet dan al haast een goede extra muis kopen en een extra keyboard, waardoor het gebruiksgemak van een laptop al vrijwel helemaal komt te vervallen.

Je kunt beter voor dat geld gewoon een goede desktop samenstellen (voor veel minder dan dat geld, zeg ~1200 euro, kun je al een behoorlijke krachtpatser kopen - voor 2000 euro kun je EN een goede desktop EN een goedkoper model laptop aanschaffen ). Maar er lopen hier genoeg mensen rond die het veel leuker vinden dan ik om systemen samen te stellen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:05
Verwijderd
Welke desktop jij wilt hangt helemaal af van je eisen, van je budget, van je voorkeuren en waarschijnlijk nog wel meer dingen.

Als je een voorgebakken maar redelijk dure game-pc wilt is een voorbeeld de Dell Dimension XPS-serie. Maar ik denk dat meer mensen hier op het forum je aanraden om hem zelf in elkaar te zetten als je dat kunt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 31-07-2005 @ 22:05 :
Maar ik denk dat meer mensen hier op het forum je aanraden om hem zelf in elkaar te zetten als je dat kunt.
Of je koopt alle onderdelen bij 1 winkel en laat het door de winkel in elkaar zetten, kost meestal iets van 25 euro.

@TS: Voor 2000 euro kun je een hele leuke PC kopen, iets zoals:

http://www.tweakers.net/reviews/580/4
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 12:27
Jolt
Jolt is offline
Zoals wes zegt, maar dan zou ik een paar dingen weg laten, dvd speler (je hebt al een brander), usb stick, card reader.

En dan mooi of een snellere processor kopen (4000+) of een Dual Core X2 4200+/4400+
Oud 01-08-2005, 13:08
crazylegs
crazylegs is offline
voor games is een AMD 64 X2 processor zeer aantrekkelijk en er zijn nu al meerdere modellen ook de goedkopere... ik zelf koop volgende maand een amd64 X2 3800+
Oud 01-08-2005, 15:34
Verwijderd
2000 euro is zeker een mooi getal. Ik had laatst een dikke offerte gemaakt en kwam op 1700 euro uit. Dan kan je ook nog wel ergens een 19 inch TFT kopen voor rond de 300 euro. Dan heb je echt een top pc.

Dit was mijn offerte

Aantal Omschrijving Stukprijs (incl.btw) Subtotaal (incl.btw)

1 AMD ATHLON64 3800+ S939 € 425.00 € 425.00
1 ABIT AV8-3RDEYE S939 € 129.00 € 129.00
2 DDRAM 1GB PC3200 400MHZ € 115.00 € 230.00
1 CHIEFTEC M-BIGTOW MESH ZWART € 105.00 € 105.00
1 FLOPPY DRIVE 3,5 € 9.00 € 9.00
1 250Gb 7200rpm 16Mb cache € 139.00 € 139.00
1 XFX GeForce 7800 GTX 256Mb € 599.00 € 599.00
1 KOSTEN ASSEMBLAGE € 45.75 € 45.75
-------------------------------------------------------------------------------- Totaal excl. 19% btw € 1413.24
BTW bedrag (19%) € 268.51
Totaal incl. 19% btw € 1681.7

Je kan natuurlijk de assemblage kosten weg halen. Verder heb ik niet voor een monitor,muis,toetsenbord en dvd-speler gekozen. Waarschijnlijk heb je deze al. Je zou evt nog een dvd-brander erbij kopen. En als je wilt een 17/19inch TFT erbij kiezen. Deze offerte is van Funrprice. Alleen ze hebben daar niet echt veel processoren.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 16:36
Jolt
Jolt is offline
Vervang je 3800+ voor een Athlon 64 X2 4200/4400+.
Heb je meer aan, vooral aangezien de 80.xx drivers van Nvidia multithreaded zijn.
Oud 01-08-2005, 16:56
Verwijderd
OK, dan zijn je drivers multithreaded. En je spel?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-08-2005 @ 17:36 :
Vervang je 3800+ voor een Athlon 64 X2 4200/4400+.
Heb je meer aan, vooral aangezien de 80.xx drivers van Nvidia multithreaded zijn.
Dat weet ik maar die kan je niet kopen bij Fun Price.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:04
Verwijderd
Alsof dat nut heeft

Een spel gaat niet langzaam omdat de drivers inefficiënt met de processor omgaan, een spel gaat langzaam omdat de processor zelf te langzaam is of omdat de videokaart de beperkende factor is. De enige situatie waarin multithreaded drivers nut hebben is de situatie dat de driver zoveel informatie vraagt dat een enkele processor die niet kan leveren en dat daardoor de videokaart niet volledig belast wordt.

Het heeft - natuurlijk - veel meer nut om het spel zelf multithreaded te maken, zoals Ben de Waal van nVidia ook opmerkt in deze nieuwspost op tweakers.net. Bovendien, en dat is het allerbelangrijkste, de frame time bestaat maar voor een klein gedeelte uit CPU-time als je al een beetje redelijke CPU hebt. Anders gezegd, bij spellen is de invloed van de videokaart op de totale frame time het grootst.

Een ander verhaal wordt het natuurlijk wanneer ook videokaartfabrikanten twee cores op een PCB'tje gaan bakken. Dan heb je in beginsel wel een halvering van dat gedeelte van de frame time wat voor rekening van de videokaart komt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:14
Jolt
Jolt is offline
Waarom zou je niet voor dual core willen gaan?
Ten eerste het werkt fijner, dan Single core, die extra core is in verhouding cheap.

Maja, doe maar lekker fijn, en koop maar een single core processor van 400 euro.
Kan je beter een lager gelockte dual core hebben, prestaties in single threaded zijn vrij wel gelijk, wow 2 seconden korter met een single core processor, multithreaded is weer een heel ander verhaal.
Ik heb zelf een 3200+ en die begint al op zijn tenen te lopen als ik te veel tegelijk doe, dat is dus branden, muziek luisteren, surfen en een beetje zippen, pm wes eens, die heeft een 7800GTX + Athlon 64 X2 4400+, hij heeft er een betere kijk op dan nare man en ik bij elkaar.

Daarbij is Doom III al multithreaded, Age Of Empires III ook, en nog wel meer.
Oud 01-08-2005, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-08-2005 @ 18:14 :
Waarom zou je niet voor dual core willen gaan?
Ten eerste het werkt fijner, dan Single core, die extra core is in verhouding cheap.

Maja, doe maar lekker fijn, en koop maar een single core processor van 400 euro.
Kan je beter een lager gelockte dual core hebben, prestaties in single threaded zijn vrij wel gelijk, wow 2 seconden korter met een single core processor, multithreaded is weer een heel ander verhaal.
Ik heb zelf een 3200+ en die begint al op zijn tenen te lopen als ik te veel tegelijk doe, dat is dus branden, muziek luisteren, surfen en een beetje zippen, pm wes eens, die heeft een 7800GTX + Athlon 64 X2 4400+, hij heeft er een betere kijk op dan nare man en ik bij elkaar.

Daarbij is Doom III al multithreaded, Age Of Empires III ook, en nog wel meer.
Niks te PM'en hier, deze jongeman gaat morgenavond op vakantie
Maar terugkomende op het dual core-singel core verhaal, ze zeggen wel eens once you've gone black you'll never go back. Datzelfde geld voor een dual core processor, wanneer je er een hebt gehad weet je wat je al die tijd hebt gemist. Veel van mijn ergenissen kwamen voor uit dat het nooit snel genoeg was als ik meerdere dingen tegelijk wilde doen. DVD branden, surfen, downloaden, Winamp en Trillian tegelijk was al uit de boze, dan viel mijn systeem toch behoorlijk in elkaar en dat was met een 3500+. Nu met een dual core X2 4400+ kan ik dat gerust allemaal tegelijk doen zonder ook maar van armoe 10x koffie te gaan drinken. 550 euro is best wel veel geld maar het is enkel de vraag is het je waard voor wat je er mee doet en voor mij persoonlijk is het dubbel en dwars waard.
Als je niet overtuigd bent van de dual core prestaties koop dan een FX55 of FX-57, zijn al wel sporadisch 2e hands FX-55's te vinden voor een redelijk prijs, ook rond de 550 euro.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 01-08-2005 @ 17:58 :
Dat weet ik maar die kan je niet kopen bij Fun Price.
No offence maar waarom koop je je hardware bij Funprice? Zo goedkoop zijn ze niet en er zijn denk ik wel goedkopere en minsten net zulke goede winkels, ook wel in jouw regio, te vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 19:03
Jolt
Jolt is offline
FX reeks is meer iets voor overlockers aangezien je multiplier unlockbaar is naar boven, denk eerder als hij toch voor een single core variant wilt gaan (geen goede keuze vind ik) dat hij dan toch betere een 4000+ kan hebben (FX-53) maar dan met een gelockte MP naar boven.
Oud 01-08-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Wes schreef op 01-08-2005 @ 19:35 :
No offence maar waarom koop je je hardware bij Funprice? Zo goedkoop zijn ze niet en er zijn denk ik wel goedkopere en minsten net zulke goede winkels, ook wel in jouw regio, te vinden.
Ik koop het daar niet hoor maar misschien voor de topic starter. Normaal koop ik het bij de mycom maar zij hebben ook niet zoveel. Welke winkel raad jij mij aan dan. Ik ben trouwens nu echt overtuigd van jou processor en die ga ik volgend jaar ook halen. Bij mij duurt het al eeuwen als ik 10 vensters open heb staan.

Ik ben jaloers
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 19:37
Jolt
Jolt is offline
www.tweakers.net/pricewatch zoek de goedkoopste en kijk daarna na goede reacties.

www.azerty.nl
www.bytesatwork.be
www.icomputers.nl
www.alternate.nl
www.mycom.nl
www.pczaak.nl

Allemaal goede winkels.
Oud 01-08-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 01-08-2005 @ 20:26 :
Ik koop het daar niet hoor maar misschien voor de topic starter. Normaal koop ik het bij de mycom maar zij hebben ook niet zoveel. Welke winkel raad jij mij aan dan. Ik ben trouwens nu echt overtuigd van jou processor en die ga ik volgend jaar ook halen. Bij mij duurt het al eeuwen als ik 10 vensters open heb staan.

Ik ben jaloers
Ik persoonlijk heb mijn laatste PC bijna compleet gekocht via www.azerty.nl Zij zitten dichtbij voor mij, 20 minuten met de auto, en zijn veelal 1 van de goedkoopste gezien de Tweakers pricewatch. Heb ook goede ervaringen met hun RMA service, mijn 6800GT PCI-E was overleden net toen de 7800GTX uitkwam en de 6800GT PCI-E nog bijna 400 euro koste. Kreeg toen 80% van de nieuwwaarde terug en daardoor kon ik goedkoop upgraden naar een 7800GTX.
Maar zoals Jolt al aangaf, er zijn meerdere goede winkels. Zou wel zoveel mogelijk een winkel in de buurt uitzoeken, mocht je problemen hebben met de hardware kun je er altijd nog langs gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 01-08-2005 @ 20:37 :
www.tweakers.net/pricewatch zoek de goedkoopste en kijk daarna na goede reacties.

www.azerty.nl
www.bytesatwork.be
www.icomputers.nl
www.alternate.nl
www.mycom.nl
www.pczaak.nl

Allemaal goede winkels.
Ja had net al een beetje gezocht. Tja over mycom ben ik ook tevreden. Had net een nieuw moederbord gekocht maar na 2 dagen was die al overleden, en kreeg gelijk een nieuwe. Alleen ze hebben zo weinig vind ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten