Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [Dit bericht is aangepast door Th@ Wolf (14-12-2001).]
||
Citaat:
Een dualboot is niet zo moeilijk, je installeert RedHat, die maakt een LiLo of Grub loader aan, waar je vervolgens je windows partitie bijzet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, als jouw reet ooit heeft uitgevonden hoe jij Linux singleboot kunt installeren, kan jouw reet waarschijnlijk ook uitvinden hoe jij Linux als dualboot kunt installeren. Veel plezier, ga maar uitzoeken.
||
Citaat:
Maar je moet toch te kennen geven, dat je een onmogelijke eis aan jezelf stelt. Je wilt FreeBSD installeren maar hebt daar simpelweg de kennis niet voor. Je kan 't niet alleen aan mij of dystopia vragen, maar bijvoorbeeld Marc S of Desecretor (waarvan ik weet dat zij wel ervaring hiermee hebben) zullen hetzelfde zeggen: FreeBSD installeren gaat je niet lukken. RedHat is 'misschien' een optie, maar is ook niet het makkelijkste op aarde. Relatief gezien is het een makkelijke distro, in vergelijking met Windows is het verdomd moeilijk. Ga dus eerst lezen, voordat je onderneemt. Leer wat een bepaald OS kan en doet, en hoe je er mee om moet gaan. Dan weet je al vrij snel dat FreeBSD niet een OS voor jou is. Dat RedHat misschien al veel meer in de buurt komt, en eventueel Mandrake of SuSe ook te overwegen valt. Want nu lijk je gewoon iemand die stoer FreeBSD lijkt te willen installeren, zonder enige kennis van zaken te hebben. En dat soort mensen worden hier niet graag geholpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Argh...ik haat dat soort uitspraken...
||
Citaat:
En van iemand die zichzelf programmeren heeft geleerd, weet ik 90% zeker dat 'ie 'slechter' is dan een afgestudeerde HIO-er/academicus. |
![]() |
|
Whatever. Ik zie het zelf in de praktijk. HIO studenten kloppen bij bedrijven aan, worden met open armen binnengehaald.
Mensen die (alleen maar) praktijk ervaring hebben worden ook binnengehaald, maar helaas met minder enthousiasme. En het blijkt toch iedere keer weer dat je meer kunt met de "hobby-ers" dan met degene die ervoor afgestudeerd is. En dan kun je wel "90% zeker" zeker zijn, maar de praktijk wijst toch uit dat je er naast zit...(je 10% onzekerheid dus...)
||
Citaat:
Ik heb genoeg resultaten van amateurs gezien, die bijvoorbeeld in Java coden. Dat was 9 van de 10 keer prutswerk. |
![]() |
||
Citaat:
Een diploma is geen garantie voor goede prestaties, zoals Jack_Ass al zegt. Er zullen ook best goede programmeurs zijn zonder diploma, die óók een nette source kunnen schrijven. |
![]() |
||
Citaat:
Een taal leren kan iedereen, maar dat is niet wat je op de HIO doet. Je leert jezelf een denkwijze aan. Als je afgestudeerd bent aan de HIO ken je de verschillen tussen logisch, procedureel en OO programmeren. Ik heb genoeg rotzooi gezien. Eerstejaars maken iedere keer dezelfde fouten, en als deze niet gecorrigeerd worden, blijf je die fouten ALTIJD maken. Een werkend programma schrijven is leuk, maar dat kan iedereen. Een werkend uitbreidbaar onderhaudbaar en LEESbaar programma schrijven is een tweede, en daar heb je een opleiding voor nodig. Leraren corrigeren, boeken doen dat nog steeds niet. |
![]() |
|
ik ken iemand die echt wel erg goed is in programmeren, maar die is wel een uitzondering op de regel.
Er zijn idd hobbiers die beter zijn dan hio'ers maar kom op je zegt t of dat altijd zo is ofzo. dat zijn echt uitzonderingen, maar ze zijn er zeker.
||
Citaat:
Tis ook nogal afhankelijk van de opleiding hoor. Ik zit in Enschede op school, en onze HIO heeft een reputatie op te houden. Ik ken iemand die op de Fontys in Eindhoven zit, en die leert gewoon compleet verkeerde dingen. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er zelfs een kleine howto voor geschreven...
*ff zoeken* http://marc.cad-engineering.nl/dump/freebsd.html http://marc.cad-engineering.nl/dump/dualboot.html Have fun! ![]() |
![]() |
|
![]() |
En nog iets: ook al denk je dat iemand iets niet kan, laat hem toch lekker proberen! Ik bedoel, hoe wil je het anders leren? Ik heb in mijn leven ook al een paar hd's getrasht en talloze configuraties naar de #$% geholpen, maar nu weet ik tenminste wat 'wel' kan en wat 'niet' kan en je krijgt er een idee van hoe het allemaal werkt...
Wat je niet weet, kun je leren. Try and error! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Dualboot hoe? twistam | 6 | 18-06-2007 15:20 | |
Software & Hardware |
[linux/windows]dualboot verwijderen kikkerkut | 19 | 29-01-2003 20:05 | |
Software & Hardware |
[WinXP] dualboot: 2keer windows xp Compugreen | 16 | 10-08-2002 10:13 | |
Software & Hardware |
Dualboot: primaire partities voor welke sector? Jozzy | 6 | 29-03-2002 12:04 | |
Software & Hardware |
Windows XP/ Dualboot Linux ? 1201Rick | 15 | 30-01-2002 15:06 | |
Software & Hardware |
dualboot vraag. MaNdArKdExTeR | 5 | 26-01-2002 11:16 |