Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2005, 23:42
JaJ
JaJ is offline
Hoi,
Al een tijdje kom ik het volgende probleem tegen tijdens het opstarten van mijn computer met windows xp home: gedurende het inloggen (blauw scherm met gebruikersicoontjes), valt soms het beeld uit, en komt het niet meer terug. het gebeurt op willekeurige momenten, maar altijd tijdens het opstartscherm.
heeft iemand misschien enig idee waar dit aan kan liggen?
alvast bedankt.
Oud 20-08-2005, 23:47
freyk
freyk is offline
Wat staat er in je logboeken over deze crashes?
(start -> uitvoeren -> eventvwr)
Oud 21-08-2005, 01:27
Verwijderd
Loopt hij vast bij het scherm waar je een gebruiker kunt kiezen, of loopt hij vast als je een wachtwoord ingegeven hebt? En is dat bij elke gebruiker (als er meerdere zijn) of alleen bij jouw account? Als het alleen bij jouw account is, kun je misschien een nieuwe account aanmaken. Natuurlijk wel eerst een kopietje van je bestanden maken.

Je kunt anders ook nog proberen om de drivers van je videokaart te verwijderen, en opnieuw te installeren. Misschien zijn er ook updates van je drivers beschikbaar (http://windowsupdate.microsoft.com).

Ook kun je nog even kijken of er bepaalde programma's opgestart worden die eerst niet opgestart werden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:21
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
12Trix schreef op 21-08-2005 @ 02:27 :
Loopt hij vast bij het scherm waar je een gebruiker kunt kiezen, of loopt hij vast als je een wachtwoord ingegeven hebt? En is dat bij elke gebruiker (als er meerdere zijn) of alleen bij jouw account? Als het alleen bij jouw account is, kun je misschien een nieuwe account aanmaken. Natuurlijk wel eerst een kopietje van je bestanden maken.

Je kunt anders ook nog proberen om de drivers van je videokaart te verwijderen, en opnieuw te installeren. Misschien zijn er ook updates van je drivers beschikbaar (http://windowsupdate.microsoft.com).

Ook kun je nog even kijken of er bepaalde programma's opgestart worden die eerst niet opgestart werden.
het beeld valt ergens tijdens het inlogscherm uit. soms voor het invoeren, soms tijdens het invoeren, soms nadat ik op verdergaan klik
als ik het wachtwoord weet in te voeren, geeft hij trouwens ook wel het opstartmuziekje.

@freyk:
ik heb net 4 keer opnieuw moeten opstarten. bij systeemfouten staan er alleen maar 4 groepjes van steeds dezelfde gebeurtenissen:
- Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free.
-De Event Log-service is gestart.
beide hebben de bron eventlog, en zijn van het type informatie.

er hebben geen gebeurtenissen plaatsgevonden onder het kopje toepassingsfouten.
Oud 21-08-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 21-08-2005 @ 14:21 :
het beeld valt ergens tijdens het inlogscherm uit. soms voor het invoeren, soms tijdens het invoeren, soms nadat ik op verdergaan klik
als ik het wachtwoord weet in te voeren, geeft hij trouwens ook wel het opstartmuziekje.

@freyk:
ik heb net 4 keer opnieuw moeten opstarten. bij systeemfouten staan er alleen maar 4 groepjes van steeds dezelfde gebeurtenissen:
- Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free.
-De Event Log-service is gestart.
beide hebben de bron eventlog, en zijn van het type informatie.

er hebben geen gebeurtenissen plaatsgevonden onder het kopje toepassingsfouten.
Is er iets veranderd nadat je een bepaald iets hebt gedaan? Of is dit je eerste installatie?

Misschien is een opstartbestand, misschien winlogon.exe of zo besmet geraakt, of corrupt geraakt. Je kan proberen je opstartschijf te scannen met "chkdsk". Het moet dan zo zijn dat je overnieuw moet starten om je schijf helemaal te controleren. Ik geloof dat hij zoiets ook vraagt als je gewoon "chkdsk" start. Anders moet je even een parameter er bij opgeven. Moet je even "chkdsk /?" ingeven. Is wel handig als je dan eerst even "cmd" opstart.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 18:16
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
12Trix schreef op 21-08-2005 @ 14:28 :
Is er iets veranderd nadat je een bepaald iets hebt gedaan? Of is dit je eerste installatie?

Misschien is een opstartbestand, misschien winlogon.exe of zo besmet geraakt, of corrupt geraakt. Je kan proberen je opstartschijf te scannen met "chkdsk". Het moet dan zo zijn dat je overnieuw moet starten om je schijf helemaal te controleren. Ik geloof dat hij zoiets ook vraagt als je gewoon "chkdsk" start. Anders moet je even een parameter er bij opgeven. Moet je even "chkdsk /?" ingeven. Is wel handig als je dan eerst even "cmd" opstart.
/f
het lijkt te hebben geholpen, thnx
Oud 22-08-2005, 06:32
JaJ
JaJ is offline
aaargh, het is drie keer goed gegaan, maar het probleem is alweer terug. ik heb de laatste drivers geinstaleerd, ik blijf mijn schijf maar controleren. heeft iemand nog ideeen?
Reageren

Regels voor berichten