![]() |
|
Een hersenkneuzing (medische term: contusio) kan ontstaan na bijvoorbeeld een val of een ongeluk. Je hersenen maken een 'klap' tegen de binnenkant van je schedel, hierdoor raken ze beschadigd en kan je tijdelijk last hebben van bewusteloosheid, vergeetachtigheid of verwardheid. Soms zijn die klachten ook blijvend: dat hangt natuurlijk af van de ernst van de kneuzing.
Mensen met contusio moeten altijd opgenomen worden om de hersenfuncties in de gaten te houden (in tegenstelling tot een hersenschudding, dan krijg je vaak alleen een wekadvies mee, wat inhoudt dat iemand je elk uur moet wakker maken, om te zien of je nog helder bent). Nou ik weet niet wat je nog meer wilt weten, maar dit is alvast iets ps www.hersenkneuzing.nl
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik moet volgende week naar de neuropsycholoog en de revalidatiearts...zij gaan kijken of therapie nodig is. Heb jij dit ook gedaan? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() enne vraag maar raak...........
||
Citaat:
In ieder geval veel succes. Flowergirl-b: er zijn bepaalde strakke definities over wat een kneuzing is, en wat een schudding. Een zware hersenschudding kan inderdaad op een kneuzing lijken. Maar om van een kneuzing te spreken, moet je minimaal 15 minuten bewusteloos zijn geweest. En zo zijn er nog wat eisen. Het zou kunnen dat ze de verkeerde diagnose hebben gesteld, vooral als je nu nog steeds klachten hebt. Ik weet niet hoe lang geleden je het ongeluk hebt gehad (misschien moet je het nog wat tijd gunnen), maar als je klachten aanhouden, is het misschien verstandig om eens bij een arts langs te gaan. Succes ![]()
||
Citaat:
Volgens mijn neuroloog ben ik trouwens niet 15 minuten bewusteloos geweest omdat er in mijn hersenen ook geen 'beschadigingen' te zien zijn in het 'bewustzijn'. Andere delen zijn wel beschadigd. De laatste dagen gaan het steeds beter...maar ik slaap bijna niet meer. Ik lag er vannacht rond 22:00 uur in en toen heb ik nog een uur of vijf wakker gelegen. Een uur geleden weg ik wakker. Hoor je vaker over slapeloosheid? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Heb je nog een tip. Warme chocolademelk misschien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|