Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 18:10
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
ik ben gisteren met het handballen veel te hard op mijn hoofd gevallen en ik ben vandaag naar de dokter geweest en die vertelde me dat ik een redelijk zware hersenschudding heb. toen kreeg ik dus het advies dat ik op bed moet blijven liggen en niks doen...maar aangezien ik nogal actief ben is dat dus best moeilijk voor mij. Weet iemand misschien iets wat ik kan doen zodat ik niet zolang op bed hoef te liggen enzo, want dat gaat echt vervelen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 27-10-2003 @ 19:13:
Films kijken, lezen, kruiswoordpuzzels, enz. Ik zou toch maar blijven liggen, anders heb je kans dat je heel erg lang last blijft houden van vage irritante hoofdpijn.

Maar euh, als je een zware hersenschudding hebt kun je ook niet vrolijk computeren enzo, toch? (Ja, kennelijk wel dus )
Hij moet juist rust voor z'n hersenen hebben.
Dus geen tv kijken! En ook geen computer-monitor!

Lezen kan wel.

Het beste, vooral bij een zware hersenschudding, is toch gewoon op bed liggen in een donkere kamer. En vooral geen tv/computer gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:59
Konijn
Konijn is offline
Ik had een hersenschudding, niet eens een zware, ben veel te vroeg weer van alles gaan doen en heb nog steeds last van de gevolgen daarvan.. heel snel hoofdpijn, veel last van hoofdpijn-aanvallen etc. (en t is nu anderhalf jaar geleden dat ik van de trap af pleurde )
Niet naar tv en computerschermen kijken, zoals Daniel al zei, en lezen lijkt mij ook niet echt prettig (vond ik toen iig veel te veel inspanning, en geloof me, ik ben normaal ook echt altijd bezig).
Ik heb me dus ook wel verveeld , maar t is t waard als je je even rustig houdt! Ga bijvoorbeeld muziek luisteren, en stel voor jezelf een grens aan andere inspanningen.
Gewoon op bed in een donkere kamer liggen is t beste.
Oud 27-10-2003, 20:00
Qimm
Qimm is offline
doe wat kan, als je er last van hebt niet doen. Tis heel eenvoudig. Je mag best computeren als je er geen last van hebt
Oud 27-10-2003, 20:02
MUTS123
MUTS123 is offline
Mijn moeder heeft ooit een heel zware hersenschudding gehad. Zij kon niets meer verdragen, helemaal geen harde geluiden en licht. Van dat felle licht heeft ze af en toe nog steeds last. Ik heb ooit een lichte gehad, veel geslapen [heb je echt nodig, al merk je het niet echt] en gelezen. Tv o.i.d. is niet goed.
Oud 27-10-2003, 21:14
Ieke
Ieke is offline
Doen wat je kan en zodra je hoofdpijn hebt stoppen en gaan liggen. Muziek of radio luisteren is te doen, maar dat kan ook best vermoeient zijn.
Van mezelf kan ik me herinneren dat ik absoluut geen tv of computer kon verdragen, niet lezen en allemaal van dat soort dingen. Ik lag eigenlijk het meeste te slapen en deed helemaal niets. Toen het beter ging heb ik meer wat dingen met mijn handen gedaan, wat naaien enzo. Zodra dat te vermoeient werd legde ik het weg en ging weer liggen. Van die eerste week had ik iig niet veel meegekregen. Veel bezoek, maar dat was ook vermoeient.
Gewoon doen wat je kan en ook niet meer willen. Als je toch meer doet kan het langer duren voor het over is. Beterschap
Oud 27-10-2003, 21:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Konijn schreef op 27-10-2003 @ 20:59:
Ik had een hersenschudding, niet eens een zware, ben veel te vroeg weer van alles gaan doen en heb nog steeds last van de gevolgen daarvan.. heel snel hoofdpijn, veel last van hoofdpijn-aanvallen etc. (en t is nu anderhalf jaar geleden dat ik van de trap af pleurde )
Niet naar tv en computerschermen kijken, zoals Daniel al zei, en lezen lijkt mij ook niet echt prettig (vond ik toen iig veel te veel inspanning, en geloof me, ik ben normaal ook echt altijd bezig).
Ik heb me dus ook wel verveeld , maar t is t waard als je je even rustig houdt! Ga bijvoorbeeld muziek luisteren, en stel voor jezelf een grens aan andere inspanningen.
Gewoon op bed in een donkere kamer liggen is t beste.
Dat was dan geen hersenschudding, maar een hersenkneuzing.

Kenmerkend voor een hersenschudding is dat je er niets aan over houdt. Bij een hersenkneuzing wel.

Heb ik zelf ook gehad; nu nog steeds concentratieproblemen en last van dyscalculie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 11:41
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 28-10-2003 @ 12:37:
Dat is dus niet waar, ik heb van meerdere artsen gehoord dat als je na een hersenschudding niet voldoende rust neemt, je er ook restverschijnselen aan kunt overhouden. Alleen hoeft dat dus niet, als je maar genoeg rust en er even de tijd voor neemt.
Precies, dat kreeg ik ook te horen.

Mja, zelf had ik ook een zware hersenschudding maar kon ik niet eens iets doen; ik werd heel snel duizelig en misselijk. Mja, in bed zitten was dus de enige mogelijkheid. Beetje slapen, beetje om me heen kijken. Meer kon ik niet.

Maar als je wat kan, ga dan wat doen. Maar hou het wel rustig, ga bv tv kijken maar niet te lang, of computeren... zoiets, maar hou wel rust ernaast.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 12:08
Nona
Nona is offline
Ik heb een keer een lichte hersenschudding gehad. Ik ben een paar dagen op bed (een bed in de woonkamer) blijven liggen. Tv gekeken (daar had ik geen last van), om een nieuwe cd gezeurd en gekregen (maak er gebruik van ), gelezen, er zijn heel wat mensen langs gekomen (dat was altijd wel leuk, minder eenzaam) en huiswerk gemaakt want ik miste alle lessen natuurlijk. Vooral 's avonds werd het een beetje vervelend. En nog extra, want mijn knie was ook naar de haaien en lopen ging extra lastig.

Maar er valt wel door te komen.
Oud 28-10-2003, 12:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is wel belangrijk dat je echt goed uitrust en dus écht in bed blijft liggen! kan je niet beneden liggen? dat vind ik tenminste altijd gezelliger (wanneer er iemand thuis is). ga TV kijken, lezen, slapen, etc.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 18:49
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Er is wel iets genaamd het 'post-concussion syndrome', bestaande uit concentratiestoornissen, onrustigheid en hoofdpijn.

Maar in principe is een hersenschudding een voorbijgaand iets.

Een hersenkneuzing geeft vaak wel problemen op de langere termijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten