Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2004, 20:10
hardhitter
hardhitter is offline
Door mijn sport heb ik halverweg maart (!) een hersenschudding opgelopen, doordat ik (behalve geheugenverlies van de bewuste avond) geen klachten had ben ik na een week weer gaan trainen en wedstrijden gaan spelen en heb dus twee weken doorgespeelt. Dit is waarschijnlijk te vroeg geweest en heb ik waarschijnlijk een hersenschudding bovenop de eerste gekregen. Hierdoor loop ik nu al 3,5 maanden met koppijn rond, het is wel minder dan in het begin gelukkig.

doordat ik van 5x per week sporten opeens terugviel naar 0 keer per week heb ik ook last van mn nek, dit zou de hoofdpijn kunnen versterken/ onderhouden.

Mijn vraag is nu, heeft er iemand eerder een hersenschudding gehad waar je maandenlang mee rond hebt gelopen.

ik hoop op reacties, dat zou me kunnen helpen. Alvast bedankt!!!
Oud 05-07-2004, 20:27
Sprinkle
Sprinkle is offline
Het was ook een van de redenen waarom ik maandenlang in het ziekenhuis heb gelegen, maar ik kan me er vrij weinig van herinneren sorry. Misschien is het een idee om weer naar je dokter toe te gaan ?
Oud 05-07-2004, 20:33
hardhitter
hardhitter is offline
ja naar mn huisarts ben ik sindsdien twee keer geweest en heb aanstaande woensdag weer een afspraak met een sportarts.

Maar bij jou is de hoofdpijn na enkele maanden wel verdwenen of heb je er nog steeds last van??
Oud 06-07-2004, 08:46
kimberley
kimberley is offline
Ik heb in oktober een auto-ongeluk gehad waarbij het achterste boxje in de auto loskwam en met een vaartje van 40 km/u op mijn hoofd terecht kwam. Ik had toen ook een hersenschudding. Ik heb daar ook heel lang last van gehouden, zo'n 3 à 4 maanden ofzo. Bij mij waren de klachten hoofdpijn (niet verschrikkelijk erg), vaag zien en concentratiestoornissen. Omdat ik door dat ongeluk 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen kon ik eigenlijk gelijk weer terecht bij de neuroloog.
Misschien een idee voor jou om naar de neuroloog te gaan? Hij wist voor mij namelijk allemaal therapieën. Je kunt gewoon naar je huisarts gaan om een verwijsbrief.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:25
hardhitter
hardhitter is offline
hmm okay, domme vraag misschien maar wat doet een neuroloog precies?

Ik heb ook last van mn nek... dat komt door stress waarschijnlijk en omdat ik me nou weer zorgen maak om mn hoofdpijn blijft die stress en dus ook mn hoofdpijn. Geen idee wat ik hieraan kan doen
Oud 06-07-2004, 13:59
Cookie
Cookie is offline
een neuroloog onderzoekt je hersenen.
Oud 06-07-2004, 15:51
kimberley
kimberley is offline
Een neuroloog houdt zich bezig met het zenuwstelsel, waaronder dus je hersenen, zenuwen en ik geloof ook dat ie over de bloedvaten gaat.

Kan ook zijn dat je hoofdpijn door je nekpijn komt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:44
brynn
brynn is offline
ik denk niet dat je een hersenschudding bovenop je eerste hebt gekregen, dat zou betekenen dat je weer een ongeval of zo hebt gehad waardoor je buitenbewust zijn was. het zou kunnen dat je idd te snel weer met bewegen bent begonnen en daar kan je maanden last van houden. maar je huisarts weet hier vast meer van en stuurt je door naar een neuroloog als dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:53
elledc
elledc is offline
Er is een GROOT verschil tussen lichte hersenschudding en zware hersensschudding. In het tweede geval zou je al zeker niet op die manier een topic openen. Het eerste geval wordt al te vaak gebruikt hoewel het soms gewone ongemakken zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:58
hardhitter
hardhitter is offline
Wat voor hersenschudding ik heb gehad zou ik niet weten. Mensen (fysio en huisarts) die ik erover gesproken heb hadden het over een zware. Dat lijkt me verder ook totaal niet boeiend voor het probleem.

verder bedankt voor de info

Regels voor berichten