Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2005, 21:01
Carn
Carn is offline
Een paar weken terug heb ik bij taekwon-do een harde trap tegen mn knar gehad. Mooi dik ei erop; en de dag erna draaierig; gevoelig voor licht / geluid, moeite met concentreren, etc. Naar de dokter gegaan en die constateerde een lichte hersenschudding. Enfin, een paar dagen veel rust gehouden en daarna weer rustig aan dingen gaan doen.

Het probleem is dus dat ik na meer dan 4 of 5 weken nog steeds last heb van concentratieproblemen, en bv bij het trainen snel duizelig word...ik vraag me dus af of dat erbij hoort of dat er toch nog iets mis is.

Heeft iemand hier ook ooit ervaring mee gehad? Ik ga iig binnenkort langs de dokter want het lijkt me nogal klote als er ècht iets fout is
Oud 01-12-2005, 21:14
MTpower
MTpower is offline
Ik heb wel eens een hersenschudding gehad (2x eigenlijk), na wat rust houden heb ik er eigenlijk nooit meer last van gehad, ik zou ook even langs de dokter gaan
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 21:22
Carn
Carn is offline
Mjah het klote is dus dat je dus geen last hebt van iets wat echt merkbaar is (behalve dan die duizeligheid); Maar ik weet van mezelf dat ik een goede conditie heb; snel kan lezen en makkelijk mezelf even kan bezighouden met iets wat denkwerk vereist.

Of misschien word ik gewoon oud
Oud 01-12-2005, 23:24
Estar
Estar is offline
Na 6 weken kun je er nog last van hebben, sterker nog als je niet voldoende rust hebt gehouden kun je er je hele leven last van blijven houden, helemaal van concentratiestoornissen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 23:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Estar schreef op 02-12-2005 @ 00:24 :
Na 6 weken kun je er nog last van hebben, sterker nog als je niet voldoende rust hebt gehouden kun je er je hele leven last van blijven houden, helemaal van concentratiestoornissen.
Hmm, klote Probleem is dat ik nu bv met school in mijn afstudeerfase zit dus "even een paar weken rustig aan" zit er niet in. Misschien dan de dokter een advies uit laten schrijven waar ik mee kan wapperen
Oud 02-12-2005, 17:56
notorius
notorius is offline
Toen ik hersenkneuzing had moest ik tijdje in een donkere kamer. Heb er verder niets aan overgehouden. Maar je kan inderdaad dingen aan overhouden als je niet goed gerust hebt ed.
Oud 03-12-2005, 21:38
ekki
ekki is offline
kan je lang last van houden, ja.
Oud 03-12-2005, 22:56
toemba
toemba is offline
Citaat:
notorius schreef op 02-12-2005 @ 18:56 :
Toen ik hersenkneuzing had moest ik tijdje in een donkere kamer. Heb er verder niets aan overgehouden. Maar je kan inderdaad dingen aan overhouden als je niet goed gerust hebt ed.
Dat is niet hetzelfde als een hersenschudding. Hoewel in de volksmond wel.

In ieder geval, Carn, pak je rust anders kan je er je hele leven last van houden.

Maar dat laat me er niet van weerhouden om op je te stemmen met populairste muzieker

Oud 12-12-2005, 10:55
Carn
Carn is offline
Net weer langs de dokter geweest, en inderdaad; ik heb waarschijnlijk teveel hooi op mn vork genomen dus nu maar echt wat minder doen voordat ik naar de neuroloog moet en slecht nieuws te horen krijg.
Oud 12-12-2005, 19:02
dark princess
dark princess is offline
Ik heb een zware hersenschuddig gehad (toen ik 8 of 9 was ofzo) en was toen bewusteloos, maar iemand had me opgepakt ofzo...dat was niet zo goed... ik weet eigenlijk niks meer van dat alles, wel dat ik lang niet naar school kon en mocht en daarna halve dagen. rust is dus idd het beste.

Ik ben ook heel snel duizelig (als ik naar iets draaiends kijk, draaimolen bijvoorbeeld en zelfs bij een schommel eigenlijk), ik kan ook nooit de koprol of iets anders draaiends en ik heb bijna elke dag hoofdpijn. Het hoeft natuurlijk niet dat het daar nog door komt, maar zou wel goed kunnen.

Nou is er natuurlijk wel een verschil tussen jouw en mijn verhaal, maar toch...neem je rust zou ik zeggen, maar dat was al gezegd .

Regels voor berichten