Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2005, 14:51
Boate Bob
Boate Bob is offline
Hoi,

Na een vakantie lang blokken op wiskunde heb ik vandaag waarschijnlijk mijn laatste herkansing verprutst, waardoor ik van de havo af word geschopt, aangezien ik er al een jaar langer dan normaal over deed

Het gaat hier over de overgang van havo4 naar havo 5, waarvoor ik een uitgestelde bevordering had gekregen, omdat ik op de profielvakken wiskunde en economie beide een vijf stond.

Er vanuit gaande dat ik niet meer terug zal mogen keren naar mijn oude vertrouwde school, zou ik graag willen weten of er nog andere mogelijkheden zijn om toch havo 5 te gaan doen, zonder dat ik over ben.

Ik weet dat ik een LOI studie kan gaan doen, maar geldt dat diploma hetzelfde als van de 'normale' havo? Het lijkt me dat je daar veel minder voor hoeft te doen qua profielwerkstukken enz..

Misschien ben ik gewoon over, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Zijn er miss mensen die een 'alternatieve' havo hebben gedaan?
Oud 05-09-2005, 14:55
Verwijderd
Is volwassenonderwijs niet iets voor jou?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:58
Boate Bob
Boate Bob is offline
Misschien wel, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt.. Heb je daar een diploma/ bewijs voor nodig dat je een bepaald niveau hebt gevolgd? En is dat vol/deeltijd?
Oud 05-09-2005, 16:00
ecrivaine
ecrivaine is offline
Ja, ik zou ook gewoon volwassenenonderwijs gaan doen. Ik ben er verder niet echt in thuis, maar ik weet wel dat er veel jongeren zijn die dat doen als ze meerdere keren zijn blijven zitten. Volgens mij wordt het programma aangepast op wat jij nog moet halen. Je hebt geloof ik ook de mogelijkheid om 4 en 5 havo in één jaar te doen, of alleen de vakken die je nog moet van 4 havo.
Ik zou er gewoon even naar informeren, want er zijn heel veel mensen met een soortgelijke situatie die hier voor kiezen. Ik geloof dat het bij ROC kan, het Deltion... maar eigenlijk op heel veel plaatsen, dus zoek even.
Oud 05-09-2005, 21:00
Toet0r
Toet0r is offline
Ik zou ook vavo gaan doen als ik jou was. Ik had het zelfde als jij (ook van de havo vanwege het voor de tweede keer blijven zitten) en vandaag ben ik begonnen op de vavo. Ik weet nu al dat ik het best een prettige manier van opleiding vind!
Je doet dan gewoon je havo 4 en 5 in 1 jaar, maar als het teveel vakken zijn (net als bij mij) doe je er wel 2 jaar over (heb nu 8 vakken geloof ik, volgend jaar nog maar 4)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:21
Boate Bob
Boate Bob is offline
Owkeej.. bedankt voor de info
Maar is het bij vavo ook mogelijk om alleen de vakken te volgen die je niét gehaald hebt? ( en de andere vakken gewoon op h5 niveau)
Ik sta nml op al mijn andere vakken zevens of hoger. Zonde om die over te doen, als ik toch van school af moet.
Oud 05-09-2005, 21:34
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bij de vavo (wat overigens staat voor volwassen algemeen vormend onderwijs, niet voor volwassenen-havo; vavo kan dus ook vmbo of vwo zijn, maar dat terzijde) waar ik op gezeten heb (roc friesland college, in, jaja, friesland) kon je inderdaad de vakken doen die je niet gehaald had. voorwaarde voor een diploma is dan (uiteraard) wel dat je aan kan tonen dat je die andere vakken wel gehaald hebt.

maar ik geloof dat je havo 4 gehaald had, maar nog niet in havo 5 gezetn hebt, toch ? dan heb je toch ook nog geen examens gedaan, of zie ik iets over het hoofd ?

anyway, dr zijn niet echt toelatingsvoorwaarden voor de vavo hoor. je krijgt wel een intake-gesprekje, maar dat stelde bij mij eigenlijk geen **** voor, en was meer iets over je motivatie en de reden dat je dit wil en zo, en iedereen werd toch toegelaten, tenzij je echt overkwam als een ongeintereseerde hark met een bloempot-iq, maar dan zou je niet op de havo begonnen zijn sowieso, lijkt me.

als je al vakken gehaald hebt dan kan dit inderdaad in een jaar; anders ook wel, maar de meesten die nog geen 'ervaring' hadden (zoals ik) deden er twee jaar over. (maar dan doe je feitelijk 5 havo-jaren in 2 jaar, dus ff niet opletten en lekker uitrusten is dr in t schooljaar dan echt niet bij).
Oud 06-09-2005, 13:46
Boate Bob
Boate Bob is offline
Ik ben over, de info is dus niet meer nodig

Thnks anyway
Oud 06-09-2005, 15:06
Just_Mii_Wennii
Just_Mii_Wennii is offline
Reageren

Regels voor berichten