Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 17:29
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Doordrenkt met langgelaten tranen
om dat wat was afgesleten, reeds vergeten
Dat wat we nimmer meer overdeden
'alsof ik hem ooit zou vergeven'

Straten van liefde, betegeld met pijn
belopen door een ieder, die ooit
van een aanraking heeft mogen genieten
(zonder alles neer te willen schieten)

Overgoten met rode creme de glacé
om dat wat we vieren, 't geen doen verdrieten
Rues de l'amour, afgeladen met 'n ieder
die enkel dáár helemaal alleen en
allang vergeten om zijn wezen of zijn

Eh, ik weet zelf ook niet wat het is maar het kwam in me op en I wrote it down en nu staat het hier en ik wacht op kritiek om het te verbeteren

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 19:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 19:01
Reem
Reem is offline
Rues de l'amour
en verder reageer ik morgen, want aan een reactie van alleen 'mooi' of 'matig' heb je ook niets en dat verdient dit gedicht ook niet - geen enkel mooi gedicht overigens - en ik heb even geen tijd meer.
Oud 06-09-2005, 19:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
best mooi (zeker gezien je leeftijd, blijf vooral dichten, daar kan je alleen maar beter van worden). ik hou alleen niet van zinnen die extra opvallen (cursief, haakjes), en niet overdrijven met beeldspraak hoor. tis wel mooi, maar niet als het hele gedicht beeldspraak is, vind ik.
Oud 06-09-2005, 19:41
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Leeftijd of geen leeftijd, ik vind deze niet zo mooi.

Het is zoals Marcel zegt, beeldspraak is leuk maar niet als het hele gedicht eruit bestaat. Dat geldt hier behoorlijk, het wordt bijna iritant.
De beelden die je op roept komen ook niet zo mooi over eigenlijk; straten van liefde, doordrekt met langgelaten tranen, het is wat cliche en hoe zeg je dat, niet echt interessant.

"die ooit" breekt trouwens het metrum op, ik zou het mooier vinden als het op de volgende regel zou staan, en dan na 'aanraking' weer een nieuwe regel.

Volgende beter.

Edit: Andere titel is ook niet mis.

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:42
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Rolling Stones - Streets of love

Ja, het commentaar is wel zoals ik had verwacht. Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je, nadat je een gedicht hebt geschreven het helemaal geweldig vindt, maar als je het voor de vijfde keer opnieuw leest, erachter komt dat het eigenlijk behoorlijk bagger is.

Nou ja, inderdaad DoD, volgende beter

En @MightyMarcel: nu wil ik niet overkomen als cherry, maar je moet niet oordelen op leeftijd. Oordeel op niveau. Ja inderdaad, ik vind dat je alleen kunt een echt, goed oordeel kunt geven over een gedicht als je meerdere gedichten van dezelfde hand hebt gelezen. Dan pas kun je vergelijken en zeggen wat mooi of niet mooi is, want dan pas weet je wat het 'niveau' van die persoon is. Vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:06
Porcelain
Porcelain is offline
Ja, dat vind ik ook, Limaon. MightyMarcel, heb je Limaons vorige gelezen? Dat was me nog eens niveau.

Mja, deze valt me dan ook tegen. Hij is me wat saai, en het komt ook echt doordat de vorige zo leuk was. Ik vind de ' ' en de schuinheid van sommige letters niet erg veel toevoegen, het irriteert me een beetje.
Het viel me, zeg maar, zwaar om door te lezen, omdat het niet zo boeide.

Als ik Limaons gedichten niet kende had ik deze waarschijnlijk veel beter beoordeeld, maar ik ken nou eenmaal beter van je (en ach, dat is eigenlijk een groter compliment dan gewoon zeggen 'mooi, Limaon', toch?).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2005, 19:44
Reem
Reem is offline
Doordrenkt met langgelaten tranen

vind ik een mooie verwoording, verder ben ik het op zich wel eens met mijn voorgangers: het is misschien een beetje saai, je gaat teveel door in de beeldspraak zonder met iets vernieuwends te komen. Het is niet slecht, maar het mist gewoon iets dat het interessant zou maken.
Oud 08-09-2005, 11:14
xineof
xineof is offline
Ik ga niet heel veel toevoegen hoor, maar wilde even laten merken dat ik hem heb gelezen.

Het is niet slecht, maar ik denk dat dit meer een 'eerste versie' is. Je hebt nu opgeschreven wat je wilt, meer een soort schets dus, en daar zou je op verder kunnen bouwen. Tenminste, volgens mij kan dit met jou capaciteiten best wel wat worden .
Reageren

Regels voor berichten