Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
stel nou dat elke fietser 9 cent per kilometer aan belasting zou moeten betalen; dat klinkt belachelijk, maar t is in principe ongeveer t zelfde.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik rijd geen auto meer en kom overal waar ik wil komen.
||
Citaat:
de belasting die je over voedsel betaalt bestaat uit 6% (laag-tarief BTW) over de verkoopprijs. niet over -en- btw en -accijns-. daarnaast is die belasting een belasting over de toegevoegde waarde, en heeft bijzonder weinig te maken met het uiteindelijk doel van de gekochte artikelen (in dit geval : fietsen). van belasting op brood worden geen fietspaden aangelegd (officieel niet, iig). het argument dat je overal kan komen zonder auto slaat sowieso nergens op, tenzij je voor wil stellen om de supermarkt maar met de fiets te bevoorraden. het maakt geen donder uit of jij nou auto rijdt of niet, je betaalt wel mee aan de hoge brandstofprijzen. immers, de producten die jij aanschaft en in je fietstas mikt, zijn echt niet op de fiets bij de AH aangekomen, en uiteindelijk zal de vervoerder ook winst willen maken en die winst wordt uiteindelijk door de consument betaalt.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In het bedrijfsleven zijn er inderdaad situaties te bedenken die autogebruik vereisen. Dat neemt nog niet weg dat ik, net als meer dan de helft van de Nederlandse bevolking, prima zonder auto kan.
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
![]() 2) het milieuvriendelijke-aspect klopt dan ook niet (helemaal). 3) praktischer als je alleen maar in 1 stad hoeft te zijn misschien. niet praktischer als je nog eens ergens wil komen. daarnaast zijn de tijden van het OV bijzonder onhandig als je op tijd bij je afspraken wil zijn. met de auto kun je met een beetje gemak 4 tot 5 afspraken, en als je echt hard werkt wel meer, op een dag nakomen. met het OV beperk je dat tot hooguit twee. daarnaast is de fiets bijzonder onhandig als je meer mee wil nemen dan dat dr in de fietstas past. (bv. de boodschappen voor meer dan 2 personen.) Citaat:
zoals gezegd, ook al heb jij geen auto, dan nog ben jij ook het slachtoffer van hoge brandstofprijzen. uiteindelijk zal de consument dit moeten betalen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Zou iem. mijn engelse tekst willen nakijken alsjebl.?! Sanneke1983 | 17 | 13-11-2003 12:35 |