Het gesprek
Vrouw:Geloof jij in God?
Ik wel ik heb hem gezien.Hij is vanuit de hemel gedaald.
Man

e aex is gisteren gedaald.En als ik mijn philips aandelen niet snel verkoop verlies ik een miljoen
Vrouw:Klonk als duizend stemmen.Onschuldig en puur als een klein kind onbewust van het kwade en nieuwsgierig naar het onvertelde.
Man:Mischien zou ik eens met mijn adviseur moeten praten.
Vrouw:Hij zij dat ik mijn leven moet veranderen en dat er voor mij een nieuwe tijdperk aanbrak.
Man:Verandering mischien moet ik in iets nieuws beleggen?
Vrouw:Het was een ongelovelijk gevoel.Zo een gevoel dat je s’ochtends hebt als je tussen de droom wereld en de werkelijkheid in zit. Het valt eigenlijk niet te omschrijven in aardse woorden of te vormen tot zinnen.
(De man denkt na en verteldt met veel opwinding en liefde voor de woorden)
Man:conjuctuur….hmm conjuctuur beweging, prijs index, valuta, economisch beurs, inflatie, rente peil, kapitaaloederen,productiefactor,werkgevers,arbeidskracht,krediet,fluct uatie (valt stil en denkt even na)
De krediet van de prijs fluctuatie van het rente peil productie factor op de economische beurs was gisteren erg gunstig voor de werkgevers en natuurlijk voor de inflatie van de valuta in vergelijking van de prijs index tegenover de kapitaal goederen conjuctuur beweging.
Vrouw:Ik begreep niet wat God zei maar toch werd ik overheerst door een warmte en zweverigheid alsof ik in de wolken zat.
Man:Wat ben ik blij dat ik mijn klm aandelen heb verkocht.
Vrouw:Het was een explosie…….van gevoelens.En toch voelde ik mij helder rustig en kalm.
Man:Het was een chaos op de beurs.Iedereen liep er maar door elkaar heen te schreeuwen zonder naar elkaar te luisteren of maar iets zinnigs te zeggen.(schreeuwt)Erwten soep belegings fonds