Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
www.linuxdoc.org |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Zie www.gnome.org 't is inderdaad technisch gezien inferieur vergeleken met KDE ( www.kde.org ). Mandrake en SuSE zijn distro's die standaard KDE gebruiken, dacht ik. RedHat is een voorstander van GNOME. Citaat:
Citaat:
![]() Kon nog niet eens handmatig LILO configureren, maar goed. Een beginner raad ik RedHat of SuSE aan. Mocht je liever dingen goed leren en niet 'zomaar Linux draaien', begin dan juist met een kale distributie en neem de moeite en het geduld veel dingen te lezen. In dat geval raad ik Slackware of Debian aan. Zelf begon ik ooit met FreeBSD, maar dan moet je of veel geduld bezitten, of redelijk vindingrijk zijn om dingen snel aan de praat te krijgen ![]() |
![]() |
|
Kijk eens op www.nluug.nl
|
idd, suse is wel goed, alleen ik vind 'm errug traag. ik heb ook redhat gehad, maar ik vind suse dan toch beter, ik vond 'm fijner werken.
ik werk nu met een eigen gebouwd (nouja, iemand anders heeft gedaan) debian-systeem met kde en het is iig erg snel. maar daar moet je als beginner (zoals ik ![]()
||
Citaat:
Ik wil niet zeggen dat ik Gnome de hemel in prijs, want Gnome is ook niet mijn favoriete Window Manager, maar ik vind 'm zeker niet slecht. |
![]() |
|
Verwijderd
|
naahhh koen, kom op.. je weet dat ik niet debiel ben, en ik heb mandrake nou 2 weken draaiende inmiddels..
maar wanneer ik out-the-box, nog niets gedaand te hebben met gnome opstart, en ik ben domweg alleen wat instellingen en de mogelijkheden aan het bekijken, en gnome crashed verschrikkelijk hard (en dat is meerdere malen gebeurd, tijdens totaal niet intensief gebruik) dat geeft mij toch een teken dat er iets behoorlijk niet deugt.. goed, ik heb geen jarenlange linuxervaringen, maar m.i. zou je gewoon moeten kunnen werken met gnome, iets wat bij mij dus gewoon niet mogelijk was.. en ik heb echt geen belachelijke dingen gedaan.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gnome is geen Window Manager en heeft zelf ook geen Window Manager. Komt echter wel vaak met Sawfish (vroeger Enlightenment)... [/mierenneuk-mode] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Een persoonlijke haat tegen RedHat? Ik heb laatst de versie 7.2 op mijn PC gezet, om eens te kijken hoe de distributie er nu uitziet. Ik vind hem in ieder geval een stuk beter dan Mandrake. Ten eerste kan ik de setup starten in zowel tekst als grafische modus en ik kan alles handmatig instellen ![]() Nu moet ik er alleen nog met een bezem doorheen en alles uitschakelen / verwijderen aan de distro waar ik me aan stoor (kudzu, anaconda, de meeste dingen die opgestart worden eigenlijk) ![]() De installatiegrootte van 1.3GB was ook niet mijn bedoeling ![]() [edit] Voor de mensen die het vreemd vinden waarom ik bijna elke week een ander systeem draai: ik vind het leuk om zoveel mogelijk verschillende dingen uit te proberen en aangezien het op mijn thuispc niet zo belangrijk is of het 2e OS nou goed werkt of niet, speel ik er vaak mee ![]() Voor mijn servers blijf ik wel trouw Slackware en FreeBSD gebruiken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind het soms wel leuk tegen M$ in te gaan, maar toegegeven; de meesten weten niet waarover ze praten wanneer ze het over het 'dominerende Microsoft' hebben. Stelletje papegaaien... Maar toch, I'm in love with Linux ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ben nu bezig met redhat te dl'len.. hoe groot is het, hoe laat ik het voor het eerst draaien op een volle pc, draait chello erop, kan ik (makkelijk) i-net delen aanzetten en als belangrjikste ongeveer; kan mirc draaien?
en ten 2e (of zoveelste) is het makkelijk voor een beginnende persoon, of juist af te raden (ik ben neit bereid er 3 avonden per week, 5 maanden lang in te steken, 1 avond moet genoeg zijn)
||
Citaat:
zet die download maar uit
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 --> mij viel het eigenlijk wel mee.. (als in.. na 1 uur linux-ervaring) wat gekloot met samba en ICS, maar daarna kwam 't allemaal goed).. de meeste hardware wordt software voor geinstalleerd enzo.. en dan kun je vanuit je GUI ongeveer de 'windows'-dingen doen, en eens uitstapjes maken naar de console (dat vind ik juist het kicken van linux; een stoere console.. net als de DOS-prompt is dat geweldig hoewel die een stuk beperkter is).. en het stapsgewijs onder de knie krijgen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net zoals Internet Explorer, althans een tijdje geleden getest met 4.x/Win98SE en dat werkte perfect ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik draai op mijn desktop inmiddels een week lang RedHat 7.2 en ben er tot nu toe wel over te spreken. Voor een grote 'simpele' distributie geeft het toch genoeg opties dingen handmatig in te stellen. Ook kun je de hele setup incl. distro in textmode installeren... Hmm, nooit gedacht dat ik weer met RedHat zou werken ![]() Heb wel bijna alle opstartscripts eruit gedonderd (kudzu hardware detectie, onnodige USB activering, NFS, portmap, enz, enz), zodat 'ie een beetje vlotter boot maar ja ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ach ja, ik speel er ook maar mee, bepaalde dingen vind ik toch best vreemd... het activeren van mijn netwerkkaart hou ik toch liever op het laden van de betreffende module en het uitvoeren van de juiste ifconfig commando's... RedHat doet dat ook wel, maar het is ergens verstopt tussen al die scripts ![]() Volgens mij vind ik nooit een distro die ik gewoon 'goed' vind ![]() En tja, nu ik al een keer de 2.4.17 kernel had draaien, vind ik de performance van de FreeBSD ook niet meer zo geweldig. Kortom: het houdt nooit op ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux] Vragen en onduidelijkheden Krekker | 20 | 19-05-2005 21:04 | |
Software & Hardware |
[besturingssyst.] Win2k met Linux (op SCSI) Verwijderd | 5 | 29-05-2004 09:11 | |
Software & Hardware |
[Linux] Geluid + Basisbeginselen I-brahimovic | 19 | 05-07-2003 10:04 | |
Software & Hardware |
[Linux] Diverse vragen Martin | 6 | 29-03-2003 09:12 | |
Software & Hardware |
[Linux] Discussie over Knoppix en andere Linux distributies Cryptic Winterstorm | 80 | 09-03-2003 21:29 | |
Software & Hardware |
"ik wil met Linux beginnen!" dystopia | 17 | 18-01-2003 23:45 |