Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2002, 10:34
Verwijderd
Hallow!

Vroeger........... had ik een mooi domein naam. www.frankgarlich.com gemaakt bij NameZero.com maar die doet het niet meer voor noppes. Weet iemand nog wel eens site waar je een domeinnaam of een heeeeeeeeeeel mooi adres kan krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2002, 10:40
Verwijderd
Ik zoek ook al een tijdje, maar ik heb nog niks kunnen vinden (moet zelf iets dokken anders voor de vereniging)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 10:53
F10®!@n
F10®!@n is offline
cjb.net komt het meest in de buurt volgens mij...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 11:31
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Ik was laatst wel op een site waar je een gratis .tk adres kon krijgen. ik ben ff de website kwijt. als ik hem vind zet ik hem wel ff hier neer (of je wat aan zo'n adres hebt weet ik bij goed niet maar het isd een gratis domeinnaam )
Oud 05-01-2002, 12:38
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
Ik was laatst wel op een site waar je een gratis .tk adres kon krijgen. ik ben ff de website kwijt. als ik hem vind zet ik hem wel ff hier neer (of je wat aan zo'n adres hebt weet ik bij goed niet maar het isd een gratis domeinnaam )
is gewoon http://www.tk/
is gratis, en werkt goed (zonder banner)
moet alleen nog even iets bedenken waar dit tk voor staat, moet namelijk wel een coole afkorting zijn

Oud 05-01-2002, 12:43
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
is gewoon http://www.tk/
is gratis, en werkt goed (zonder banner)
moet alleen nog even iets bedenken waar dit tk voor staat, moet namelijk wel een coole afkorting zijn

Citaat:
Imagine a small island in the Pacific Ocean. The ocean wind breezes over the coconut trees. There is nothing to worry about. No telephone, no fax machine and no email around. The only daily worry is the ship coming in the harbor with fresh fish, to be divided equally amongst the people in the village. Maybe that's the reason why Tokelau, carrying the web address extension .tk is so relaxed about its domain registration.
Tokelau is a small island, consisting of three atolls, some 500 miles from Western Samoa and is inhabited by less then 1500 people. Living on just 17 square kilometers (12 square miles) and the only way to get there is by traveling by boat for some 42 hours. Because the island is so remote and has little means for trading and development, it is also quite poor. Enough statistics and facts, why are we giving away free domain names?

Dividing Domains Differently.
Tokelau carries the country extension .tk (pronounced as Dot TK) and is one of the smallest and most remote countries but with ideas big enough to overcome any distance. On the island the peaceful and preserved culture is still in tact, where a system for dividing goods, called Inati, is a daily activity. All the goods are divided equally amongst the people, so everyone has the same chances, opportunities and the same amount of food. And now the island of Tokelau has just added something else on their list to give: a Dot TK web extension. And you can hook up with a free domain name to be part of it. We believe that's what the Internet was supposed to be about. "Free" meaning no charges, payments or expected return favors.

You might think, that's cool, but what does Tokelau get out of this? Well, some domain names are of commercial value to the world outside of Tokelau but have already been claimed with other extensions (.COM, .BIZ etc.) Dot TK creates new opportunities for those who have not been able to claim such a domain name. We have pre-selected these names and are putting them up for sale starting with prices from USD 25.00. If you want more information about these names, just check out our info on the SPECIALDOMAIN.TK package. We have also reserved some trademarks for large corporations, who we will 'kindly' ask to donate money into a fund for the development of Tokelau. And the good news remains: all the other millions of possible domain names are all free!

Registration is easy. You can register your FREEDOMAIN.TK within seconds. You need to have an existing web address (web page) in order to register your FREEDOMAIN.TK. The 'How does it work?' page

And if you have bigger personal ambitions with your Dot TK address, like creating more hostnames or selling your Dot TK address, we can offer a PAIDDOMAIN.TK package for just USD 9.95 per year. This means that:

You obtain the same rights as with every other purchased domain name.
You can run your own DNS or Domain Name Service. This means that you can define other hostnames like MAIL.PAIDDOMAIN.TK and FTP.PAIDDOMAIN.TK.
You support the people of Tokelau by buying a domain name.
And even if you don't give a - pala (check out the Tokelau dictionary!)- about the island, there is no other way you could get your domain, the services and benefits anywhere else for free, free as we all like to understand it. So sign up now. Or take a trip around the island and meet Tino your host from Tokelau. Or read how you or your company can donate money. Or have your web site listed in Tino's Top Ten. Malo ni and Alofa lahi atu. You might need the Tokelau dictionary sooner than expected.

daarom

[Dit bericht is aangepast door Th@ Wolf (05-01-2002).]
Oud 05-01-2002, 12:49
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
daarom

mooi toch, , ik heb er geen last van
Oud 05-01-2002, 13:18
Verwijderd
Mooi! Ik ben nu bezig m'n naampje te registreren
[edit]Wachten op de mail...[/edit]
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:30
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
ik ook al werkt prima. alleen moet je wel al een bestaande website hebben. is dus meer een doorlin dienst maja
Oud 05-01-2002, 13:34
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
daarom

[Dit bericht is aangepast door Th@ Wolf (05-01-2002).]

interessant... dit is ook de uitleg over de .tv extensie en toen heette t eilandje, surprise surprise, Tovelau (oid, maar de uitleg was pcies tzelfde)
Oud 05-01-2002, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
ik ook al werkt prima. alleen moet je wel al een bestaande website hebben. is dus meer een doorlin dienst maja
Heb ik al. Bij Geocities. Het ging mij om de makkelijkere naam...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 14:16
Octopus
Octopus is offline
http://www.domain.com.kg
Oud 05-01-2002, 15:11
Verwijderd
Hey erg handig die met .tk

Nu is het veel beter
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 15:32
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
Octopus schreef:
werkt niet
Oud 05-01-2002, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
werkt niet
haha
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 16:50
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
schreef:
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
werkt niet
haha
what the fuck??

Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 18:06
Verwijderd
ligt het nu aan mij of is het gewoon nog niet mogelijk om een tweede domeinnaam aan te maken. In my dot tk?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 02:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
aayippie schreef:
ligt het nu aan mij of is het gewoon nog niet mogelijk om een tweede domeinnaam aan te maken. In my dot tk?
Er stond ergens tijdens het aanmelden dat dat op 15 januari pas kon.

Conan... heeft er overigens een beetje een hekel aan om al die persoonsgegevens te moeten invullen voor een 'gratis' site
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 02:43
Spacey
Spacey is offline
Citaat:
Octopus schreef:
Kyrghyzstan
Oud 06-01-2002, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Er stond ergens tijdens het aanmelden dat dat op 15 januari pas kon.

Conan... heeft er overigens een beetje een hekel aan om al die persoonsgegevens te moeten invullen voor een 'gratis' site

1) Dit is eigenlijk de Beta-versie. De definitieve versie komt idd op 15 januari van dit jaar.
2) Ik heb een verkeerde postcode ingevuld, wie komt erachter? Doe ik wel vaker, beetje kloten met lettertjes... 8695 hj (niet mijn eigen postcode ) wordt bij mij al snel 6859 jh ofzo...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:00
Conan the Librarian
Citaat:
DutchECK schreef:
2) Ik heb een verkeerde postcode ingevuld, wie komt erachter? Doe ik wel vaker, beetje kloten met lettertjes... 8695 hj (niet mijn eigen postcode ) wordt bij mij al snel 6859 jh ofzo...
Hmm. Ik woon op 4000 AB in Tietjerkeradeel, Friesland geloof ik.

Alleen m'n naam en e-mailadres kloppen.
En m'n geslacht, maar dat stond standaard al goed.

Conan... vindt het jammer dat je niet een eigen DNS krijgt
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
o mijn postcode is altijd 1234 XX hyppolytushoef

trouwens dat van die eilanden dat geloof je toch niet he? .tv is wel echt van een pacifisch eiland maar daar hebben ze wel geld. Dat van zoek maar op in je woordenboek: geloof je toch niet? ik zou gewoon naar geocities gaan
Oud 06-01-2002, 15:01
dystopia
dystopia is offline
Gratis Weet niet hoeveel een eigen TLD kost maar dat geld zul je er toch uit moeten halen, lijkt me zo.
Oud 06-01-2002, 15:03
Harrie
Harrie is offline
gvd.. kan ik de url niet meer veranderen?..
kutje..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:10
Verwijderd
Ik heb dus een site bij Geocities (van m'n korfbalvereniging). ik heb veel klachten gekregen dat het adres zo moeilijk te onthouden was (sommigen zijn niet al te snugger ). Vandaar dat een .tk-domein een goede optie was...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 19:52
Conan the Librarian
Citaat:
dystopia schreef:
Gratis Weet niet hoeveel een eigen TLD kost maar dat geld zul je er toch uit moeten halen, lijkt me zo.
Hmm... worden die dingen niet gewoon 'uitgedeeld' aan staten? Volgens die website is het iets van de lokale (nationale) overheid. En dan kan het dus wel gratis zijn.

Conan... heeft al gemerkt dat de domeinen niet altijd even snel bereikbaar zijn
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 21:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Hmm... worden die dingen niet gewoon 'uitgedeeld' aan staten? Volgens die website is het iets van de lokale (nationale) overheid. En dan kan het dus wel gratis zijn.

Conan... heeft al gemerkt dat de domeinen niet altijd even snel bereikbaar zijn
AFAIK: je moet daarvoor geld betalen bij een bedrijf/instelling dat de TLD's regelt. Dan kun jij als bedrijf domeinen verkopen/weggeven voor dat TLD.

Dat bedrijf heeft niet per definitie iets met de overheid te maken. SIDN regelt het voor Nederland, maar die zie je niet Nederland promoten in tegenstelling tot die .tk TLD site hierboven.

Dat zie je wel vaker met dat soort kleine eilandjes. Bijv. Christmas Island (.cx)

Overigens bestaat .us ook.
Oud 06-01-2002, 23:27
Conan the Librarian
Citaat:
dystopia schreef:
AFAIK: je moet daarvoor geld betalen bij een bedrijf/instelling dat de TLD's regelt. Dan kun jij als bedrijf domeinen verkopen/weggeven voor dat TLD.

Dat bedrijf heeft niet per definitie iets met de overheid te maken. SIDN regelt het voor Nederland, maar die zie je niet Nederland promoten in tegenstelling tot die .tk TLD site hierboven.
Maar Nederland heeft 15 miljoen inwoners, dat TK-eiland heeft er misschien anderhalf duizend. Volgens die site allemaal zonder internet. (zal wel onzin zijn, maar goed)
Als zo'n overheid besluit dat dat (overheids)bedrijf de boel zo mag runnen, is dat toch geen probleem? Voor het .tk-gedeelte hoeft dat bedrijf niet te betalen lijkt me. Net als de ICANN niet voor .com hoeft te betalen en de SIDN niet voor .nl.

Citaat:

Dat zie je wel vaker met dat soort kleine eilandjes. Bijv. Christmas Island (.cx)

Overigens bestaat .us ook.
Mja, die .cx heb ik idd wel es gezien. Net als .nu. Allemaal van die kleine staatjes?

Conan... die trouwens wel dacht dat .us echt voor de VS was... maar niet zeker weet
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 00:04
Verwijderd
.cx was eerst echt bedoeld voor aleen het cx eiland
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 08:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Conan... die trouwens wel dacht dat .us echt voor de VS was... maar niet zeker weet
AFAIK is dat ook zo, maakt alleen geen kip gebruik van omdat .com veel 'amerikaanser' is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 08:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McLaren schreef:
.cx was eerst echt bedoeld voor aleen het cx eiland
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:15
Verwijderd
FF een vraagje ik heb dus een domeinnaam aangemaakt. Maar die is steeds zo heel slecht bereikbaar. Hebben julie (de gene die er ook eentje gemaakt hebben)dat ook?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:40
Verwijderd
Hij gaat wel iets langzamer, maar ik heb nog geen klachten gekregen terwijl ik zelf ook regelmatig test (2 of 3 keer per dag)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 10:06
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
o mijn postcode is altijd 1234 XX hyppolytushoef

trouwens dat van die eilanden dat geloof je toch niet he? .tv is wel echt van een pacifisch eiland maar daar hebben ze wel geld. Dat van zoek maar op in je woordenboek: geloof je toch niet? ik zou gewoon naar geocities gaan
erm.........het is Hippolytushoef , woon er vlakbij, tis maar daje het weet
Reageren

Regels voor berichten