Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het de vertaling klopt volgens mij wel
||
Citaat:
![]() ![]() Maar: zoals jullie zelf ook al zeggen is een navis volans een 'vliegend schip'. Heel leuk gevonden ![]() Het verbum pendere: heeft zowel het hangen als zweven in zich: dus een navis/navigium pendens. En verder heb ik de volgende atiectiva gevonden: suspensus en pendulus . Maar dan vind ik persoonlijk pendulus beter, omdat het weer het hangen en zweven in zich heeft. En mijn keuze voor navigium in plaats van voor navis heb ik gedaan omdat navigium echt elk soort vaartuig kan zijn. Niet dat de Romeinen ook al hovercrafts hadden, maar als ze ze wel hadden gehad, zouden ze ook onder navigium zijn gevallen ![]() Maargoed: nu wordt het: navis pendula of navigium pendulum. Ik zou voor die laatste mogelijkheid gaan! Nog heel veel succes! |
![]() |
|
Wow, hardstikke bedankt dat je dat voor ons hebt uit gezocht!
![]() ![]() ik persoonlijk vind navis pendula voor een team naam net iets mooier klinken dan navigium pendulum ![]() maar ik moet nog even wachten op de reactie van de andere team-leden. ik laat zo snel mogelijk weten wat het word ![]() ik was trouwens al een beetje aan het knutselen geweest: Klik hier |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tja, je mag natuurlijk zelf weten wat je kiest. En je zou uiteraard ook de volgorde van de woorden kunnen veranderen: in het geval van navis pendula wordt het niet beter, maar misschien dat pendulum navigium beter klinkt, omdat nu het woord met het minste aantal lettergrepen (net als bij navis pendula) vooraan staat. En misschien helpt het als je weet dat een 'u' in het Latijn uitgesproken wordt als een 'oe'. En navis volans klinkt weer heel mooi omdat in beide woorden de 'a', 'n', 's' en 'v' voorkomen... Ik ben blij dat jullie zelf moeten kiezen, ik weet het namelijk allemaal niet meer ![]() |
![]() |
|||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
deinend' helemaal over het hoofd gezien heb ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wij volgen MBO opleiding werktuigbouwkunde in Oss. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense Simon | 16 | 10-02-2015 21:30 | |
Liefde & Relatie |
Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje Schattekuuhh | 4 | 04-01-2013 08:31 | |
De Kantine |
persoonlijke vragen ;) Fantôme | 27 | 07-10-2005 23:08 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Vragen bedenken bij thema 'moeders' Dolores | 5 | 19-04-2004 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Vragen WolterB | 1 | 19-01-2004 22:38 | |
Software & Hardware |
javascript vraagje ldv | 7 | 29-04-2002 11:37 |